Memories Can Come And Go - Kapitel 24

Tidigare kapitel:

  ”Om vi inte hade blivit störda igår så hade jag sagt ja”

  ”Men vad är skillnaden nu?”

  ”Skillnaden nu är att James kom förbi igår kväll och kysste mig. Och om jag ska vara ärlig så gillade jag det. Jag visste att jag gillade honom men inte hur mycket förs än han kysste mig” om hennes ord sen tidigare hade skadat mig kan ni ju tänka er nu. Det hon sa var som att vrida runt kniven som redan satt i mitt hjärta. Det gjorde så ont och tårarna rann som floder längst mina kinder.

  ”Jag är ledsen Justin men jag måste klura ut vad det är jag känner för er båda innan jag kan ta ett sådant här beslut” sa hon och gav mig ett kort leende innan hon vände om. Gick ut från mitt rum och förmodligen ut ur mitt liv. 

Igen........

 



 

 

  ”Justin vakna” hörde jag någon säga och jag stönade klagande ”Justin kom igen. Upp och hoppa” sa personen igen och jag kunde nu höra att det va Tiffany. 

  Jag öppnade snabbt ögon och kollade chockat upp på henne. Vad gjorde hon här? Och varför hade hon ett sådant stort leende på läpparna?

  "Godmorgon sömntuta" sa hon roat och lutade sig framåt som för att kyssa mig men jag hoppade snabbt bort från henne. Hon kollade chockat på mig och satte sig ordentligt på min säng kant. 

  "Vad gör du här?" frågade jag och Tiffany kollade frågandes på mig. 

  "Eh du bad mig att komma hit så fort som möjligt idag då vi inte hann prata klart igår" förklarade Tiffany och nu var det min tur att kolla frågandes på henne. Vi hade ju pratat. Hon hade ju kommit hit tidigare och sagt att hon inte kunde säga ja till mig på grund av att hon hade känslor för någon annan kille. Det hade hon väll?

  "Vi har ju redan pratat och du tackade nej till att gifta dig med mig”

  ”Nej det har jag inte. Jag hann inte svara dig innan mamma kom in om du inte kommer ihåg”

  "Jo du kom hit igår eller något. Du sa nej till mig eftersom du hade känslor för någon annan och behövde klura ut dina känslor för oss båda. Du sa att du gillade när han den där James killen kysste dig" sa jag upprört och Tiffany kollade chockat på mig innan hon började skratta högt. För vad visste jag inte så jag kollade bara frågandes på henne. 

  "Du trodde att jag och James" började hon men kunde inte avsluta meningen innan hon började skratta igen "Justin jag har inte pratat eller ens sett James sen den dagen vi var på vattenparken”

  ”Så du menar att du inte kysste James igår?”

 

Tiffanys perspektiv

  ”Det är exakt vad jag menar. Du måste ha drömt eller något för jag har aldrig ens tänkt på att kyssa James. Han är bara en kompis, plus jag skulle aldrig göra så emot mig dig. Du betyder allt för mig och jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga att jag älskar dig. Jag är här för att stanna och jag kommer inte försvinna. Inte igen Justin. Jag lovar”

  "Så du har inte sagt nej till mig?" frågade han och jag log lite smått mot honom. 

  "Nej jag har inte tackat nej. Jag kom faktiskt hit för att säga JA"

  "Sa du ja?" Justin kollade hoppfullt upp på mig. Jag log stort mot honom och nickade smått till svar. 

  Justins läppar drogs fort upp i ett stort leende men det höll inte särskilt länge då han efter bara någon sekund pressade sina läppar mot min. Hans läppar var nästan desperata mot mina och jag besvara fort kyssen med lika mycket kraft. Jag kände Justins händer på mina höfter och inom kort lyfte han upp mig så att jag nu satt gränslande över hans lår, hårt pressat mot hans bröst. Jag lät mina händer vandra över hans mage, bröst, axlar innan jag placerade mina armar runt hans nacke där jag flätade in mina fingrar i hans hår. Jag drog lite lätt i ändorna för att dra honom närmre mig vilket fick Justin att stöna lågt mot mina läppar. Hans fingrar borrades in i min midja och i nästa sekund låg jag med ryggen i sängen och Justin över mig. Han la igen vikt på mig, han höll upp sig på sina armar som var placerade på varsin sida utav mitt huvud. Vi sa inget på ett tag, vi bara kollade på varandra en stund innan Justin bröt tystnaden. 

  "Är du säker?" frågade han och kollade mig djupt i ögonen som han alltid gjorde för att se om jag ljög eller inte. 

  "Ja Justin jag är säker på det här"

  "Vad fick dig att ändra dig? Jag menar igår verkade du helt emot det. Du vara babblade en massa om att vi har för unga och att vi borde vänta med att ta ett sånt här beslut"

  "Justin jag var inte emot det. Jag var bara chockad, det var väldigt oväntat och plötsligt. Du sa det ju själv. Plus jag var stressad över det du sa om att det skulle bli en massa drama och sånt när du kommer ut med att du fått tillbaka minnet. Jag tyckte att vi redan haft en massa drama som det är och tanken att det skulle bli mer skrämde mig. Men när jag kom hem igår tänkte jag igenom allt. Allt vi gått igen och allt som du sa igår. Jag insåg att det inte var något som vi inte kunde klara av. Vi är starkare tillsammans och jag älskar dig mer än någon annan. Och det kommer aldrig att ändras. Jag har väntat på dig i över tre år och jag vill inte behöva leva en dag till utan dig vid min sida" sa jag och ett leende var återigen placerat på hans läppar. 

  "Jag älskar dig Tiffany och jag lovar att jag inte kommer låta något hände dig. Du är med mig nu och jag kommer göra allt för att hålla det så"

  "Jag vet" sa jag och la en hand bakom hans nacke för att dra ner honom mot mig. Jag pressade mina läppar mot hans och Justin la sig mer över mig, fortfarande försiktig med att inte lägga för mycket vikt på mig. 

  "Jag älskar dig Tiffany" mumlade Justin mot mina läppar och jag log smått in i kyssen "Jag älskar dig också"

  "Det enda som hade kunnat göra det här bättre är om jag faktiskt hade haft en ring och gjort det officiellt" 

  "Jag tycker att det är perfekt precis som det är. Plus det kanske är bra att jag inte har en ring just nu. Det skulle bara skapa ännu mer drama om det skulle komma ut”

  ”Kanske men det är inget som jag inte kan klara av. Jag har inget emot att låta hela världen veta att du är min och bara min. Frågan är bara om du är redo?” Justins blick borrades djupt in i min och jag fick svårt att andas. Hans blick var så intensiv och jag visste inte riktig vad jag skulle göra, vad jag skulle säga.

  Så istället för att säga något pressade jag mina läppar mot hans. Men han klagade inte, han verkade gilla det här svaret bättre med tanke på att han pressade sig närmre mig.

  ”Jag tar det som ett ja”

  ”Gör det du” sa jag och stoppade in min tunga i han mun utan förvarning.

 

 2 dagar senare 

  ”Är du säker på att du vill följa med?” frågade Justin för säkert hundrade gången och jag skrattade smått. Han hade tjatat i två dagar nu på att han ville ha med mig nu när han skulle åka tillbaka till USA, ta hand om allt där borta. Men nu den senaste timmen så har han frågat om och om igen om jag verkligen vill följa med. Vilket jag då inte ville från början då att följa med på den här resan betydde lika med en massa fans, paparazzi, intervjuer och inget privatliv alls. Men jag visste att Justin behövde mig och om jag skulle vara ärlig så vet jag inte om jag hade klarat av att vara borta från honom så länge. Han skulle vara bort i två månader om inte mer. För det här var hans test period som kändis innan han skulle ha en liten test period hemma. Så att han sen kunde välja fall han ville fortsätta som kändis eller inte. Vilket vi alla tror, vi har alla slagit vad om att han inte kommer ge upp sitt liv dom kändis. Han älskar det för mycket.

  ”Ja Justin jag är säker. Men som du håller på att tjata just nu så låter det mer som att du inte vill ha med mig. Du frågar var tredje minut eller något om jag vill följa med eller inte. Om du inte vill ha med mig så kan du” började jag men blev avbruten mitt i meningen när Justin pressade sin läppar mot mina. Han la en arm runt min midja och kysste mig kort innan han lutade sig lite bakåt.

  ”Tro mig babe, du är allt jag behöver”

  ”Vad bra då. Kan du sluta tjata på mig nu. Det börjar bli rätt irriterande”

  ”Visst jag kan sluta” sa Justin och kysste min näsa kort innan han släppte sitt grepp om mig.

  Han började gå bort mot flygplanet som stod ute på startbanan och väntade på att vi skulle komma. Scooter hade fixat oss en privatjett då vi alla trodde att det skulle bli bättre då. Vi skulle få mindre press då och vi skulle slippa alla Justins fans som skulle sitta på ett vanligt plan. Jag greppade tag om min egen väska och började dra den efter mig medan jag gjorde min väg efter Justin.

  När vi kom bort till flygplanet var det någon som snabbt greppade tag om våra väskor och slängde in dem i bagageutrymmet. Jag stod och kollade på dem ett tag innan jag kände hur någon greppade tag om min hand. Jag kollade upp på Justin som tagit min hand och log stort upp mot honom.

  ”Vi måste gå på nu så att vi kan lyfta. Annars måste vi vänta en timme till på klar tecken” förklarade Justin och jag nickade smått till svar. 

  Jag följde med Justin in i flygplanet och hälsade kort på personalen innan Justin drog in mig längre bak i planet. Bak till där alla stolar och soffor stod. Justin satte sig ner i ena soffan och drog ner mig så att jag satt i mellan hans ben med ryggen vilande mot hans mage.

  ”Justin kan jag frågade en grej”

  ”Visst vad som helst. Vad är det?” frågade han och vred om mig lite så att han kunde kolla ner på henne.

  ”Saknar du henne?” frågade jag och Justin kollade frågandes på mig ”Selena, saknar du henne?”

  ”Nej det gör jag inte. Jag trodde att jag älskade henne förut, att det vi hade var speciellt. Men det är inget i jämförelse med vad jag har med dig. Vad du får mig att känna. Vilket är varför som jag måste tillbaka nu. Jag måste få slut på allt det här skvallret om att jag var otrogen mot henne med dig. Vi hade redan gjort slut. Jag kunde bara inte komma ihåg det och Selena utnyttjade det till sin fördel. Det var hon som var otrogen mot mig och jag vet att det kommer bli svårt att få folk att tro mig. Dem tror redan på Selena för hon har bra ståndpunkter. Som att det fanns bilder på oss kyssandes på vattenparken och sånt. För folk vet inte att det redan var slut mellan oss då. Men jag ska försöka få dem att inse. För oss, för dig” sa Justin och log smått ner mot mig. Jag skakade smått på huvudet och försökte vrida bort huvudet men Justin stoppade mig snabbt genom att greppa tag om mitt ansikte.

  ”Kolla inte bort från mig Tiffany. Berätta vad det är istället”

  ”Justin jag tror bara att det här till och med kommer bli svårare än du tror. Dem flesta kändisar älskar Selena, dem tror att hon är den där söta tjejen som inte ens skulle skada en fluga. Hon har fans som älskar henne. Och just nu hatar alla dem personerna mig för att jag sårade henne. Att jag tog dig ifrån henne”

  ”Tiffany du kan inte låta dem komma åt dig. Det kommer alltid vara folk som försöker trycka ner dig men du kan inte låta dem. Det är det dem vill och du måste stå emot. Jag älskar dig, din familj älskar dig, våra vänner älskar dig. Borde inte det var de som räknas?”

  ”Självklart räknas det men det kommer fortfarande inte få hatet att försvinna”

  ”Förmodligen inte men man kan ju alltid försöka eller hur`”

  ”Jag antar det” sa jag och Justin låg belåtet. 

  ”Det där låter bättre” sa han och jag skrattade kort innan jag kollade ner på mina händer som kramade om Justins ena.

  ”Så vad ska vi göra nu när vi landar?” 

  ”Vi ska iväg till olika talk shows och jag tror att Scooter bokade in oss hos Ellen först. Jag vet att hon kommer lyssna och förmodligen inse sanningen. Hon har alltid vart min favorit när det kommer till talk shows och det kommer hon nog alltid att vara” sa Justin och jag nickade smått till svar innan jag lutade mig in mot honom. Använda hans huvud som kudde och med hans armar som höll mig på plats somnade jag snabbt in.

 
 



 
Lite försenat men nu är det äntligen här. Det skulle egentligen ha kommit igår men jag somnade tyvärr. Har inte sovit ordentligt på flera dagar om somnade då dirket när jag la mig ner i sängen. Jag la mig egentligen bara ner för att villa kort och läsa ett meddelande men ni förstår ju hur det gick.
 
Men det är inte bara dåligt. För pågrund av att det kommer upp idag så blev det snäppet längre då jag la ner lite extra tid på det.
 
Jag hoppas att ni gillar det och kommentare gärna vad ni tycer om det, vad ni tycker ska hända här näst. För nu i dem kommande kapitlerna kommer det att dra igång en del och det kommer förmodligen hända en hel del oväntade grejer som ingen av er har väntat er.......

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag hade lust att döda dig förut... Med jag skoja bara ;) JÄTTEBRA OCH SELENA ÄR EN BIIIIITCH! :))

2013-07-16 @ 20:01:58
Postat av: Emmy<3

Skit vad du skrämde mig på det förra kapitlet!! men jättebra!! <3

2013-07-16 @ 20:05:17
Postat av: Amanda

Sjukt bra! MEER ;p

2013-07-16 @ 20:31:01
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-07-16 @ 20:41:29
Postat av: Jennifer

Suuuper bra.
Har en nystartad Justin novell som jag vill höra vad folk tycker om den. Så det skulle betyda jätte mycket om du gick in o läste :)

2013-07-16 @ 21:31:47
URL: http://www.justinochlea.bloggplatsen.se
Postat av: camilla

Asså...om det oväntade grejerna är att selena o Justin...ne, jag vill inte tänka på det...om det har med att Tiffany ångrar...ne, det får heller inte hända...o jag är så sjukt glad över att det där bara var en dröm!! :DD

2013-07-16 @ 21:51:14
Postat av: josefin

jag märkte på dirketen.. att du först skrev i Justins perspektiv sen så började du skriva i Tiffanys perspektiv.. och det blev ju lite konstigt.. så hängde itne med där ;) men jag vill nog inte tänka på vad so mkommer hända med allt drama skit just nu :P

Svar: haha märkte det nu, glömde skriva att jag bytt perspektiv men nu är det fixat ;)
Just Twitter

2013-07-17 @ 17:25:31
Postat av: Ida

Jättebra, asså omg du är så duktig och jag undrar verkligen vad som kommer hända :D

2013-07-18 @ 18:05:56
Postat av: Biebsdrew

Hej, ska vi köra på länkbyte nu? :)

Svar: Ja jätte gärna :D Fixar det imorgon om det är okej?? :)
Just Twitter

2013-07-18 @ 20:24:12
URL: http://biebsdrew.blogg.se
Postat av: bieber's giirl

OMFG!! JAG TYP AAAGGGHHHH!!! Jag vill bara läsa mer NUUUUU!! Asså varje dag så läser jag om o om o om dina perfekta kapitel!! :)))

2013-07-19 @ 12:54:00
Postat av: biebzznoveller

sjukt bra!
jag skulle vilja prata med dig om en grej men vet inte hur jag ska kontakta dig?
hör av dig så fort du kan!!

2013-07-19 @ 19:18:01
URL: http://biebzznoveller.blogg.se
Postat av: Biebsdrew

Skulle vi göra länkbyte Eller inte för vill få upp det innan jag lägger upp mitt nya kapitel :)

2013-07-19 @ 20:14:29
URL: http://biebsdrew.blogg.se
Postat av: Biebsdrew

Sv: jag har redan gjort ett under kapitlet :)

2013-07-19 @ 22:07:21
URL: http://biebsdrew.blogg.se
Postat av: Saga Forsberg

Hej! Jag gör gratis designer så om någon vill ha är det bara att maila [email protected]! :)
Jag gör inte allt för avancerat men har gjort:
http://pllsverige.blogg.se/
http://www.bieberlaugh.blogg.se (min egna)
Så jag gör i den stilen, så avancerat. :)

(Förlåt ni som inte gillar reklam)

2013-07-21 @ 18:07:55
URL: http://www.bieberlaugh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback