This was never planed - kapitel 33

 

”Jag gav dig bara ett alternativ babe, jag tvingar dig inte till något”

”Jag vet men du gör det svårt för mig att koncentrera mig på mina läxar med allt ditt smekande och kyssande”

”Haha ta det lugnt”

”Jaja, gå in och ta din dusch nu så att jag kan göra klart min läxa. Du kan gärna ta god tid på dig i duschen också”

”Så att du kan joina mig sen efter eller”

”Nej så att jag hinner göra klart min läxa innan du blir klar och kommer med allt ditt kladdande” sa jag och kastade ännu en kudde åt hans håll som han denna gång lätt fångade i luften och kastade tillbaka till mig i sängen.

”Jag älskar dig också babe” skrattade han fram innan han stängde dörren efter sig till badrummet och lämnade mig äntligen själv med mina läxor.

 



 

 

 

 

Melindas mamma hade inte blivit särskilt glad när hon kom hem och såg mig med Melinda ätandes i vardagsrummet. Men det hade jag inte förväntat mig heller efter vårat första möte var som det var. Hon hade bett om att få prata med Melinda i enrum medans jag precis som förra gången hade fått sitta ensam kvar i vardagsrummet och väntat på att Melinda skulle komma tillbaka.

Det värsta den här gången var att dom stod i rummet precis bredvid och Melindas mamma pratade inte särskilt tyst så jag hörde vart ända litet ord av vad hon sa när hon än en gång förklarade sitt hat för mig.

Jag fattade inte ens vad hon hade emot mig. Visst så kan man inte gilla alla men hon har inte ens gett mig en chans. Hon har inte ens sagt en enda mening till mig som ens är i närheten av vänlig eller ens hyffsat snäll. Det ända hon typ har sagt till mig är hur mycket jag inte passar in här, att jag borde åka hem. Jag tror nog det täcker allt hon har sagt till mig. Eller vänta, någon gång skrek hon också rakt i mitt ansikte att jag inte var bra nog för henne dotter. Att Melinda förtjänade bättre.

Jag fattar inte hur Melinda kan stå ut med den kvinnan. Visst så är ju hennes mamma men jag har inte hört henne gå mer än fem minuter innan hon börjar klaga på någon eller över något. Det är typ det ända hon gör, plus att tjata på sin dotter om att hon väljer helt fel kille som pojkvän. Som att den där Kasper kille skulle vara så mycket bättre än mig. Det var ju faktiskt han som slog mig om jag inte är helt ute och cyklar.

”Justin skulle du med eller, vi måste gå nu om vi ska hinna i tid” ropade Melinda stressat från hallen och jag skrattade lite roat åt henne vilket bara fick henne ännu mer frustrerad.

”Ta det lugnt babe, du börjar inte skolan för än om en halvtimme och det tar max en kvart att gå till skolan härifrån. Vilket gör att du till och med kommer ha en kvart till godo”

”Jag vet man jag vill gärna hinna hämta mina böcker och komma till klassrummet utan att behöva stressa” sa hon och kollade strängt på mig medans jag knöt på mig skorna.

”Vi hinner” sa jag och pussade henne snabbt på kinden innan jag med Melindas väska över axeln gick ner till grinden där jag väntade på Melinda som låste dörren.

”Du vet, jag kan faktiskt ta min egen väska” sa hen med ett litet skratt och försökte ta tillbaka väskan men jag dansade enkelt undan.

”Jag vet att du kan det. Men det är stor skillnad att bli tvingad att bära någons väska och erbjuda sig att bära ens väska. Eller tar den utan att fråga som nu då. Men sluta tjafsa med mig nu och gå. Var det inte du som inte ville behöva stressa för att komma i tid till klassrummet”

”Åh varför ska du alltid vara jobbig för?”

”För att du alltid är så rolig att retas med” sa jag och Melinda suckade irriterat.

”Åh du är så jobbig” brast hon ut och började gå bort mot skolan.

”Jag vet att du älskar mig” ropade jag efter henne och började gå efter henne.

”Ja, tyvärr så gör jag ju det”

"Vad menar du med det?" frågade jag chockat när jag hunnit ifatt henne och hon vände sig mot mig.
"Precis vad jag sa. För ibland så önskar jag att du antingen inte var känd eller att jag fallit för någon normal person så jag slapp allt hat. Sen så vet jag inte om jag klarar en månad till utan träffa dig" sa hon och jag kände hur hela jag sjönk ihop. Glädjen jag känt för bara någon sekund sen var som bortblåst och det kändes som att marken jag stod på försvann under mig och jag slutade aldrig falla. 
Jag drogs tillbaka till verkligheten igen när Melinda skrattade roat framför mig.

”Vad är det som är roligt?” frågade jag irriterat och Melinda skrattade ytligare.

”Du oroar dig för mycket” hon ställde sig upp på tå för att snabbt kyssa mig innan hon la armarna runt min midja och drog mig tätt intill sig.

”Tror du verkligen att jag skulle ha gått igenom allt det här med dig om jag ändå helt plötsligt skulle dumpa dig. Att jag skulle stå ut med allt hat från mina föräldrar och dina beliebers för att sen bara gå vidare till någon annan vanlig kille som absolut inte skulle helt plötsligt hoppa av från sitt liv för att komma och hälsa på mig. Jag älskar dig Justin och tro inget annat. Det kommer ta mycket mer än lite hat och distans för mig att vilja göra slut med mig, så du kommer nog få stå ut med mig ett tag till” sa hon med ett litet leende lekandes på hennes läppar och jag kände hur jag slappnade av i hennes omfamning för att sen pressa mina läppar hårt mot hennes. Jag la mina händer på vardera sida av hennes ansikte och drog henne närmre mig ytligare innan jag lite andfådd drog mig undan innan jag lutade min panna mot henne.

”Gör aldrig om det där” andades jag fram och Melinda drog lätt med fingrarna över min ena kind.

”Justin jag är din och bara din. Du behöver inte oroa dig för att jag ska falla för någon här. Dom flesta killarna här fester hela tiden och ligger runt med fler personer än dom kan hålla reda på”

”Bra att veta, för jag kommer att slå ner nästa kille som försöker lägga in en stött på dig”

”Om vi säger så här så är det nog större chans att tjejer slänger sig över dig än killar över mig”

”Kanske, men vad kan jag säga. Jag är oemotståndlig” sa jag nu med ett leende och Melinda suckade.

”Och där kommer självsäkra Justin tillbaka”

”Bara när det kommer”

”Bara när det kommer till tjejer” avslutade Melinda och jag skrattade.

”Precis” sa jag och lutade mig ner för att kyssa henne ännu en gång innan jag flätade ihop mina fingrar med henens och fortsatte bort mot skolan som var full av elever när vi kom fram.

 

 

 

Justins beliebers hade vart lite lugnare idag när Justin dök upp till skolan men hade ändå lite svårt att koncentrera sig på lektionerna med honom i samma klassrum. Men jag klandrar dom inte. Deras största idol sitter ju i samma rum som dom. Jag hade förmodligen också gjort det om det faktum att han inte var min pojkvän fanns. För till eran information så var jag också ett stort fan av Justin innan Selena blev ihop med honom. Missförstå mig inte jag älskar fortfarande hans musik men jag tyckte bara att det kändes lite konstigt att skrika och gråta efter min bästa kompis pojkvän.

”Här är din och Justins pasta sallader” sa Stefanie och räckte fram en påse med två stycken pasta sallader och två drycker som var köpta nere på affären som låg bara två minuter ifrån skolan. Vilket var tur för oss då våran skola ofta hade mat som man knappt kunde kolla på utan att vilja spy och den smackar till och med ännu värre. Så nu satt vi istället på gräset tillsammans med några av mina kompisar och väntade på att Stefanie och Kasper skulle komma tillbaka med maten.

”Tack Stef” sa jag och sköt iväg ett litet leende mot henne innan jag började äta av min salad.

Vi hade ätit av våran mat under tystnad ett tag innan Stefanie med en vanlig kommentar skulle bryta tystnaden.

”Föresten Melinda du berättade ju aldrig för oss om vad du tyckte om Justins As long as you love me video” sa Stefanie och jag skickade henne en irriterad blick. Hon visste vad jag tyckte om videon men vill självklart att resten skulle veta om att se Justin kyssa en annan tjej gjorde mig högt över öronen avundsjuk. Jag visste att det inte betydde något och att det bara för arbetes skull men jag undvek den i alla fall så bra jag kunde.

”Den var jätte bra men jag undviker den gärna” erkände jag innan jag kollade ner i min mat igen.

”Vad då avundsjuk babe, det är ju inte henne jag låg med i går” viskade Justin i mitt öra så att jag bara skulle höra honom och jag stelande genast till någon sekund innan jag smällde till honom hårt över bröstet vilket fick Justin att stöna lite av smärta.

”Vad var det där bra för?” frågade han chockat och drog lätt med handen över bröstet där jag slagit honom.

”Du vet varför Justin” sa jag och han skrattade lite roat åt mig innan han drog upp mig i sin famn så att jag nu satt och gränslande över hans lår med ansiktet bara någon centimeter från Justins.

Jag såg hur Justins blick gled bort mot vad jag antog var Kasper innan han bestämt pressade sina läppar mot mina. Jag visste att det kanske var fel av mig att besvara kyssen då jag visste hur Kasper kände för mig men med tanke på vad han gjort mot Justin skulle jag till och med stöna högt om Justin bad mig om det bara för att ytligare trycka in det i ansiktet på honom.

Jag kände hur Justins händer tog ett fast grep om mina höfter för att dra mig om möjligt närmre och jag särade enkelt på Justins läppar med min tunga som inom kort mötes av Justins.

”Kan du ta bort dina äckliga fingrar från henne åtminstone tills ni är ensamma. Det är ingen som vill se er med tungorna så långt ner i varandras halsar att ni nästan kväver varnadra”

”Oh förlåt mig, jag visste inte att det var ett straff att kyssa sin flickvän offentligt” fräste Justin irriterat tillbaka och jag kände hur hela hans kropp stelnade till under mig.

”Det är det inte, bara om man heter Justin och leker runt med tussentals tjejer hjärtan”

”För det första så har jag inte direkt bett mina fans att avguda mig på det sättet och för det andra så har jag hört att du är rätt så mycket värre än mig med allt ditt festande och nya tjejer varje kväll som hamnar i samma säng som dig” sa Justin och jag såg hur alla muskler i kaspers kropp spändes.

”Kanske för att jag försökte glömma bort tjejen som du just nu sitter och kladdar på”

”Och att ligga runt med alla tjejer i stan skulle ju verkligen hjälpa dig att vinna henne”

”Vet du vad Bieber, jag är trött på dig och din stora mun. Varför gör vi inte upp det här på något sätt och den som vinner får Melinda” brast Kasper ut och ställde sig snabbt upp med blicken fäst i Justins som kollade kalt tillbaka.

”Vad är jag ett pris eller. Jag är ingen puckla du kan vinna i ett av dina spel Kasper. Jag är en person med känslor och om du verkligen älskar mig så mycket som du säger skulle du låta mig vara med den personen som gör mig lycklig. Men istället gör du mig bara förbannad och om jag ska vara ärlig så känner jag inte för något annat än att smälla till dig just nu”

”Men jag såg ju dig först, jag föll för dig först”

”Hur gammal är du, fem år eller. Och bara så att du vet så är jag inget man kan paxa för bara för att man såg mig först. Jag älskar dig kasper men inte på det sättet som jag älskar Justin”

”Men du hatar killar som är för självsäkra och dumma när det kommer till skolsaker”

”Åh du menar som du.  För till din information så hatar jag också killar som festar för mycket och ligger runt med tjejer hela tiden också men jag är fortfarande kompis med dig eller hur”

”Men det är ju skillnad”

”Nej det är det inte, så om du ursäktar mig så ska jag nog gå någon annan stans där personer som du inte börjar kasta skit på min pojkvän” sa jag och gav Kasper en sista blick innan jag tog ett bestämt grep om Justins hand för att sen börja dra med honom bort från Kasper.

Jag hatar Kasper, jag trodde att han hade blivit bättre. Att han hade ändrat sig om Justin. Han behövde inte älska Justin men i alla fall älska mig tillräcklig för att inte slänga taskiga kommentarer så fort han ser honom.

 

 



 

 

Lång väntan jag vet men blev ett litet längra kapitel och om ni kommenterar bra på detta kapitel lovar jag er att nästa kapitel senast kommer på onsdag. Bildlöst tyvärr också men hittade inga bra bilder som passade till.

 

 


Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2013-01-08 @ 07:37:07
Postat av: bella

Meraaaaaa det är ju så bra :)

2013-01-08 @ 11:14:31
Postat av: Fanny

Jätte bra, meeeeeer :D

2013-01-08 @ 12:12:08
Postat av: Linn

asså Kasper kan gå o stoppa upp sig någonstans! INGEN VILL HA DIG! inse... uuh! blir så trött.men azuuuum, mer! alla ä taskiga mot Juju... bubububuububu!

2013-01-08 @ 19:14:43
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Emelie

Jätte bra!<3

2013-01-08 @ 20:06:45
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback