OOTG 2 - Behandla honom som ett djur

Tidigare kapitel:

  Jag stönade klagande och la armarna för ansiktet. Varför var mamma tvungen att vara så jobbig för? Varför kunde vi inte bara åka senare på dagen så att jag kunde få sova ut lite. Jag vet att mammas kompis skulle vänta på oss vid flygplatsen för att vissa oss vägen till där jag skulle bo. Men han kunde väll komma lite senare också. Han hade väll ändå inget viktigt för sig. Jag menar det kan väll inte finnas så mycket att göra på ett ställe som det där.

  Men trotts huvudvärken som jag hade så satte jag mig upp och slängde benen över kanten. Jag visste att mamma var helt seriös med att hon skulle dra med mig härifrån utan att jag var färdig packad. Hon hade gjort det förut så jag tvivlade inte ett dug på det hon sa.

 



 

 

  ”Så är du taggad?” frågade mamma när hon startade bilen för att började köra bort mot flygplatsen. Hon hade ett stort leende på läpparna, inte direkt diskret med att hon gillade den här iden. Jag visste att det här var hennes ide att skicka iväg mig. Hon tycker att jag har börjat gå över styr och tycker att jag behöver ”bättra” mig. Fuck that. Jag kommer inte förändras ett dug. Jag kommer fortsätta på samma sätt där borta. Jag behöver inte bli fixad. Det är inte en jävla sjukdom som jag fått eller något. Dem överdriver ju bara. Det är väll inget fel att ha lite kul. Visst jag har förlorat några fans sen jag började festa och allt det där. Men vem bryr sig, jag har fortfarande tillräckligt med pengar att kunna bada i. Jag fyller fortfarande alla arenor jag åker till och det stor fortfarande en massa tjejer utanför mitt hotell. Jag har förlorat många fans men det är för det mesta bara unga fans. Så det var inte en så stor förlust om du frågar mig.

  ”Justin jag frågade dig en fråga. Du kan i alla fall vara artig att svara när jag pratar med dig”

  ”Vad vill du att jag ska säga mamma? Du vet vad jag tycker om det här så varför frågar du ens? Du vet vad du kommer få för svar. Du får samma svar varje gång du frågar”

  ”Ja jag vet men jag hoppas varje gång att du ska ha ångrat dig. Att du ska ha insett vad det är som egentligen händer med dig och slutat tänka med din rumpa istället för huvudet”

sa mamma irriterat och en aning sårat. Hon drog bort blicken från mig och fäste den på vägen istället.

  Jag visste att mamma inte gillade vad jag gjorde och att det på något sätt sårade henne. Men varför visste jag inte. Det var ju mitt liv och jag borde få göra vad jag vill med det. Jag är 19 år och får egentligen göra vad jag ville. Så varför följde jag egentligen med på det här? Jag skulle ju kunna vara kvar här hemma och leva livet.

 

Adrias perspektiv

  ”Pappa varför måste jag fixa det här för?”

  ”För att jag vill att det här ska vara klart när Justin kommer hit”

  ”Är inte hela poängen med det här att Justin ska få tillbaka fötterna på jorden. Borde vi inte låta honom fixa det här själv då? Han har ju blivit så här för att han är en bortskämd snorung och”

  ”Adria skärp dig nu. Ja Justin är här för att komma bort från det liv han har levt på senaste tiden men det betyder inte att vi ska behandla honom som ett djur. Vi ska behandla honom som vilken annan gäst som kommer hit. Okej” frågade pappa och jag nickade smått. Han log stort mot mig och gav mig en snabb klapp på axeln innan han gick ur ladan.

  När han väll var ur hör håll suckade jag högt och bankade in huvudet i pelaren några gånger. Vi har nu spenderat dem tre senaste timmarna till att fixa till ladan lite. Så att den skulle vara fin när Justin kommer hit. Vi har rensat den halvan som skulle vara Justins sida på allt hö och skit som pappa kallade det. Han sa att det var ohälsosamt och inte passade att ha i ett rum där man skulle sova. Men jag visste att det bara var rena rama lögnen. Jag har sovit här uppe sen jag var 10 år och pappa har aldrig sagt ett ord om att det är ohälsosamt. 

  Han gör bara allt det här för att imponera på Pattie eller vad hon heter. Justins mamma. Jag visste att dem en gång i tiden hade något på gång och jag tror inte att min pappa kommit över det helt. Han pratar fortfarande väldigt mycket om henne så det skulle vara svårt att tro att han glömt det.

  Han har fixat en helt ny säng till honom, fixat bättre belysning och allt. Men om ni frågar mig så gjorde han det sämre, sabba det. Jag gillade det innan han började fixa och dona här. Det var mycket mysigare och hemtrevligare. Nu ser halva ladan bara ut som ett, okej jag vet inte vad jag ska förklara det som men ja ja. Ni förstår att jag inte gillar det och det var poängen. 

  Ännu en jobbig sak är att Kenny och John inte var hemma idag. Nu när Justin ska komma. Vilket betyder att jag kommer behöva vara ensam med Justin när han kommer. Jippi. För om jag inte har helt fel så kommer pappa att vilja vara ensam med Pattie. För även om dem har pratat en hel del sen pappa flyttade hit så har dem inte träffats. 

 Men i alla fall så hade jag hoppats att Kenny och John skulle vara här så att jag slapp vara ensam med Justin. 

  Jag vet inte varför men av någon anledning så kändes det inte bra att vara ensam med Justin. Kanske berodde det på hans rykte. Att han hade sex med nästan varje tjej som han såg. Okej varje tjej kanske är lite överdrivet men det är många tjejer i alla fall. Och jag kan ju redan nu meddela er att jag inte kommer vara ännu en av dem tjejerna på den där listan. För det första så gillade jag inte Justin. Han var en bortskämd snor unge som får allt han pekar på. Eller snarare sagt, han kan köpa allt han pekar på. Förr var han bättre, han gav bort mycket pengar till välgörenhet och i till kampen mot cancer och olika sjukdomar. Men nu har han verkligen tappat all mänsklighet och bryr sig inte om någon annan än sig själv.

  Sen för det andra så äcklar killar mig, jag var livrädd för dem. Jag skulle aldrig erkänna det för någon men jag ville inte ha dem närmre mig än på armslängds avstånd. Dem enda killarna jag låter komma mig nära är pappa, John och Kenny. Och det är för att jag vet att dem aldrig skulle skada mig. Andra killar, ja dem kan gå ta sig i röven för allt jag vet. Jag har fått nog utan killar och vad dem kan göra. 

 

  ”Älskling Alex kommer om tio minuter för att köra in mig till flygplatsen för att hämta Pattie och Justin. Är du säker på att du inte ska följa med när vi hämtar dem?” frågade pappa för säkert hundrade gången och jag suckade. Allt han har kunnat prata om dem senaste timmarna är Justin och han fantastiska mamma.

  ”Ja pappa jag är säker. Jag vill vara så lite som möjligt med Justin så jag tänker inte spendera fem timmar i en bil tillsammans med honom utan någonstans att fly”

  ”Adria du måste sluta döma honom innan du ens har träffat honom. Han kanske är världens trevligaste och mysigaste kille”

  ”Det tror jag verkligen inte. Jag börjar faktiskt undra om vi pratar om samma Justin. Vi pratar fortfarande om den stora kända och helt knäppa Justin Bieber?”

  ”Ja vi pratar fortfarande om Justin Bieber. Men han är inte galen. Han har bara haft det lite svårt sen sitt upp brått med sin tjej. Det kan ta mycket på en kille”

  ”Det gjorde det inte för dig. Visste du var ledsen ett tag efter mamma lämnade oss för den där killen men du började inte supa och festa för det”

  ”Nej för jag kunde inte lämna dig så. Vi alla har våra olika sätt att hantera sorg på och tydligen så är Justins sett att dricka bort problemen. Kanske inte det bästa valet men han behöver nog bara lite tid”

  ”Pappa han har haft fyra månader på sig och han blir bara värre och värre”

  ”Adria alla tar olika tider på sig att läka och sörja”

  ”Pappa han sörjer inte längre. Han vill ha det här livet, han njuter utav det. Och vet du att jag börjar bli väldigt trött på att du försvarar honom. Jag vet att du har en crush på hans mamma men du hade inte behövt ta ut det på mig” sa jag och med det sagt så stormade jag ut ur huset. Jag gick med snabba steg bort till ladan och hälsade kort på Alex som stod parkerad utanför för att hämta pappa.

  Alex var 3 år äldre än mig och har hjälpt till på den här gården ett tag nu. Hans familj har inte en riktig gård där man kan göra något och enda sedan hans pappa dog har han hjälpt sin mamma med familjen. Han har tre yngre bröder som han måste ta hand om. Och generös som min pappa är tog han in Alex för att jobba med oss. Inte för att jag egentligen har något emot det. Han är bra hjälp på gården och han är faktiskt rätt hyfsad. Han är nog den enda killen förutom Kenny och John som jag kan ha en ordentlig konversation med.

 

Justins perspektiv

  Vi hade landat för ungefär en halvtimme och väntade nu på att den här killen skulle komma för att visa oss vägen. Mamma hade fixat så att min Range Rover var här när vi kom så att vi skulle kunna köra den. Men mamma skulle inte lämna kvar den så att jag kunde använda den. Oh nej, hon skulle ta med den hem igen så att jag inte skulle kunna fly här ifrån.

  ”Åh där är han ju” sa mamma efter ett tag och jag såg hur ett stort leende spreds på henne läppar ”Henrik” ropade hon sen vilket fick en skäggig man att kolla åt vårat håll. Även han slog upp i ett stort leende och började styra sina steg hitåt. Jag tog tiden det tog för honom att komma hit att kolla in honom. Han hade axel långt hår i en lätt röd ton, skäggig som jag sa, rätt vältränad och jag skulle nog gissa på att han var närmre 190 i alla fall.

  Mamma hälsade glatt på den här Henrik killen innan dem båda vände sig mot mig ”Åh du måste då vara Justin” sa han och räckte fram handen mot mig. Jag skakade den lite kort innan jag jag sa att kort ja. Men mycket mer sa jag inte utan hej innan jag hoppade in i bilen. Var inte riktigt på hömur för små prat. Jag var trött och behövde sova. Jag hade försökt att sova på vägen hit men vi hade haft en skrikande unge framför oss som höll oss vaken. Jag vet inte ens varför mamma envisas med att vi ska åka i vanliga klass när vi kan åka i antingen första klass eller helt enkelt åka privat jet.

 

  Mamma parkerad framför ett stort rött hus och stängde av motorn så jag antog att vi var framme. Jag hoppade ur bilen och tog mig en minut att kolla runt lite. Till höge om huset låg en stor lada, till vänster om det stod det ett litet hus som jag antog var något slags hönshus eller liknande. Jag såg några hagar bakom huset och lite andra hus som jag inte orkade lägga något vikt på att lista ut vad det var. Just nu var jag trött och irriterad. Mamma och Henrik hade pratat om mig nästan hela vägen hit. Okej kanske inte hela vägen då Henrik pratade en hel del om sin dotter också. Men det handlade mest om mig och jag kan ju inte direkt säga att det var bra saker dem sa om mig. Inte för att jag egentligen brydde mig men ändå. Dem pratade om mig som att jag inte vore där.

 

  ”Jag är inte så säker på det här längre bara. Jag menar han har bara blivit värre sen vi bestämde det här. Jag vet inte vad jag ska göra med honom. Han är hoplös”

  ”Ingen ting är hopplöst Pattie. Vi kommer att lösa det här ska du. Adria kommer att få tillbaka honom. Tro mig, när du träffar honom nästa gång så kommer han att vara en helt annan person”

  ”Det är det som är grejen, jag vet inte riktigt om jag vill lämna Justin till Aria längre. Adria verkar som en jätte sött, trevlig tjej och jag är rädd att Justin kommer göra något mot henne. Tänk om det är han som ändrar henne istället?”

  ”Det kommer inte hända Pattie. Adria är väldigt stark när det kommer till sina åsikter och låt mig bara säga. Hon vill inte ens vara nära en kille av någon anledning. Så jag tror inte att det är någon fara”

  ”Jag önskar att jag kunde vara lika lugn som du. Men tyvärr så känner jag min son och jag vet vad han kan göra. Jag är inte stolt över det men han har ett väldigt inflytande på tjejerna”

  ”Jag har förstått det. Men jag känner även min dotter och tro mig. Hon kommer att slå till honom om han kommer för nära henne för hennes tycke”

  ”Det är bra. Du kan hälsa henne att hon har min tillåtelse att slå honom om det är så att hon får in lite vätt i hans skala”

 

  Dem hade fortsatt att prata så hela vägen hit och jag kunde inte måste att skaka smått på huvudet. Den här Henrik killen verkar så säker på att hans lilla dotter kommer att kunna motstå mig. Haha gissa igen douch. 

  Jag får alltid som jag vill, alltid. Jag har aldrig blivit nekad utav en tjej. En del tjejer är lite svårare att få men jag ger aldrig upp. Om jag ser något jag vill ha så måste jag ha det och det är det samma med tjejer. Jag bryr mig inte om fall hon är oskuld eller något för det är inte ett hinder för mig. Jag vet faktiskt inte hur många tjejer jag har tagit oskulden på. Men det är några stycken nu.

  Jag drogs ur mina tankar när jag hörd en hög duns. Jag vände mig snabbt mot bilen där dunsen kom ifrån. Min blick fastnade direkt på en tjej som stod på tacket till min bil. Jag lät min blick glida över henne och hot damn, hon var sexig.

  Hon hade långa sexiga ben som såg ut att kunna gå flera mil, en rumpa som var perfekt för mina händer att hålla. En smal midja, fylliga bröst och ett ansikte som skulle få vem som helst att stirra. Hennes läppar var perfekt formade och väldigt fylliga. Hon hade klara blåa ögon som stirrade rakt in i mina och hennes ansikte inramades av lite längre en axel långt hår som hade en nästan orange nyans. Jag brukade inte gillade rödhåriga tjejer men jag måste säga att det passade den här tjejen.

 



 

Okej så det här tog väldigt långt tid att skriva av någonanledning. Jag fick inte riktigt ner allt i ord men nu är det här i alla fall. Vad tycker ni?

Justin och Adria möts snart för första gången. Hur tror ni att det kommer att gå?

Sen så kan jag snabbt säga att Alex kommer att spelas utav Dylan O'brien ;)

 


Sen undrar jag en liten grej: När börjar ni skolan?


Jag själv börjar på torsdag och jag kan ju säga att jag inte direkt är så taggad. Jag börjar mitt andra år i gymnasiet vilket tydligen ska vara det jobbigaste året. Jippi. Men med tanke på att det är det jobbigaste året så är jag rädd att min uppdatering kommer att bli till och med ännu sämre. Jag ska försöka att hålla den så bra som jag kan men vi får se. Jag vågar inte riktigt säga något nu om hur det kommer att bli.


Kommentarer
Postat av: Celebnovell

Sjukt bra! Den dör tjejen på slutet var inte Adria eller? :PBörjar idag, helt ny skola och det känns som om jag håller på att dö av nervositet. :S

2013-08-19 @ 09:11:46
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Maria :*

Jätte bra! Börjar idag :( Wäääääää!

2013-08-19 @ 09:41:33
Postat av: Rebecka

Börjar på imorgon :(, älskar dina kapitel, de är så väl skrivna

2013-08-19 @ 09:57:20
Postat av: Anonym

Imorgon :(

2013-08-19 @ 10:03:36
Postat av: Anonym

Imorgon :(

2013-08-19 @ 10:03:38
Postat av: Bella

Så sjukt bra!! Börjar nästa måndag den 26!!

2013-08-19 @ 11:11:49
Postat av: Tilda

Meer!! sjukt bra du skriver!!<3
Börjar imorgon..<3=/

2013-08-19 @ 12:15:05
URL: http://tildajonzzon.blogg.se
Postat av: Liv

jag började idag. :33
Awesome kapitel!!

2013-08-19 @ 14:57:04
Postat av: Vicky

Sjuuuuukt braaaa!!

2013-08-19 @ 16:29:28
Postat av: jasmina

sjuktbra jag börjad ei onsdags den 14 auagusti :(

2013-08-19 @ 16:30:08
URL: http://www.justindrewnovell.bloggplatsen.se
Postat av: Thilda

superbra kapitel! riktigt taggad att läsa denna novell än så länge! :DD längtar till nästa..

jag började idag den 19 fast hade bara utvecklingssamtal så börjar med lektion imorgon den 20e :)

2013-08-19 @ 19:21:47
Postat av: Anonym

Sjukt bra novell än så länge! :) Längtar verkligen efter nästa kapitel!!! :D Du e sååå bra på att skriva! <3
Ja började skolan idag, måndag, men imon börjar dem vanliga lektionerna. Uch, sommarlovet gick så snabbt förbi! :(

Svar: Åh tack så mycket<3 Och jag förstår vad du menar. Det här lovet har gått förbi jätte fort :(
Just Twitter

2013-08-19 @ 22:06:38
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-08-20 @ 00:53:30
Postat av: camilla

Jag har längtat eftr kapitlet! Jag började idag!

2013-08-20 @ 16:35:55
Postat av: Rebecca

Gud så bra!

Jag började i måndags c:

2013-08-21 @ 15:54:56
Postat av: Agnes Bjurek

Vad bra du är på att skriva!

2013-08-21 @ 20:43:28
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/
Postat av: jasmin

Åh såååå bra! :)

2013-08-21 @ 20:46:25
URL: http://stereolove.blogg.se/
Postat av: Tilda♥

När kommer det mer!!?=)<3=/

2013-08-26 @ 17:11:18
Postat av: Lizette

Sjukt bra, kommer verkligen följa den här novellen. Verkar helt amazing!

Började för en vecka sedan. ;_;

2013-08-26 @ 18:24:31
Postat av: Josefin

Ååh.. undrar hur de träffas^

Jag börjar den 3 september :3

2013-08-28 @ 11:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback