Memories Can Come And Go - Kapitel 6

Previous

Hur hade jag klarat mig utan dom så länge. Eller den större frågan. Hur hade jag kunnat klara mig utan henne var ett stort mysterium för mig. Hon var min andra halva, det har hon alltid vart. Jag antar att jag inte förs än nu faktiskt insett hur mycket jag behöver henne. Jag visste hur mycket jag saknat henne men aldrig trodde jag att det var så här farligt. Att vara här med henne nu fick mig att inse att hur mycket jag än försöker att glömma mina känslor för henne eller försöker övertyga mig själv att mina känslor var starkare för någon annan så går det inte. Jag älskar Tiffany, har gjort det och kommer alltid att göra det. Det är bara synd att det tog mig så här lång tid att inse det.

"Något jag borde ha gjort för länge sen" sa jag tillslut och höjde mina händer för att greppa tag om hennes ansikte för att sen kunna pressa mina läppar mot hennes.

 



 

 

Hon stod som förstenad framför mig någon sekund innan hon slappnade av och snart kände jag hennes händer läggas på mina höfter.

Jag drog henne närmre mig och pressade mina läppar hårdare mot hennes. Jag kände hur ett glädje rus gick igenom mig, det bokstavligt pirrade i hela min kropp och jag ville bara ha mer. Jag har aldrig i mitt liv känt ett sådant stort behov av någon eller något förut och jag viste inte hur jag skulle hantera det. Jag vred på mig och lyfte enkelt upp henne på hennes skriv bord som stod bredvid hennes säng med hjälp av en arm runt hennes midja och den andra på hennes höft.

Jag placerade den handen jag haft på hennes höft på hennes kind igen och strök lätt med tummen över hennes kind. Hon lutade sig undan från mig för att hämta andan lite och lutade sin panna mot min. Jag andades smått andfått och öppnade ögonen för att kolla ner på Tiffany som redan kollade upp på mig. Jag låste mina ögon med hennes och vi satt där i tystnad ett tag innan Tiffany avbröt den.

Tumblr_mags0im6vd1rfuz40o1_400_large

"Justin jag tror inte att det här är så" började hon men jag avbröt henne snabbt genom att placera en kort kyss på hennes nu en aning svullna läppar.

"Våga inte ens säga smart, våga inte ens tänka det"

"Men Justin jag"

"Tiffany snälla bara, håll tyst" sa jag innan jag sammanlänkade våra läppar igen vilket fick henne att snabbt tystna mitt i ordet när hon började prata igen. Jag särade på hennes ben och gick in mellan dem för att komma närmre Tiffany som nu gav in i mina kyssar.

 

Tiffanys perspektiv

Jag vet att det var fel men det kändes så himla rätt att vara i Justins armar igen. Jag visste redan nu att det var jag som skulle komma ut i slutet sårad men just nu kunde jag inte bry mig mindre.

Jag lät mina armar lindas runt Justins nacke istället för hans höfter och flätade in mina fingrar i Justins hår. Han drog mig ytligare närmre sig och lät sina händer börja smeka över den nakna huden på mina lår vilket fick min hud att knottra sig under hans fingrar. Jag kunde känna hur ett belåtet leende spreds på hans läppar och jag antog att han märkt hur jag reagerade på grund av honom också.

Jag vinklade huvudet lite åt sidan för att ge oss både en bättre vinkel och drog honom om möjligt närmre mig. Jag kände hur hans tunga drogs längst min underläpp och jag öppnade snabbt min mun för att möta den med min egen. Jag drog lätt med naglarna över hans hårbotten vilket fick ett lågt stön att lämna hans läppar och nu var det min tur att le belåtet.

”Justin jag går hem nu men du kan stanna kvar ett tag till om du vill. Förresten Selena ringde nyss till din mobil, hon bad dig att ringa tillbaka till henne senare” ropade Pattie från undervåningen vilket fick både mig och Justin att snabbt stelna till.

Jag hade helt glömt bort att Justin var ihop med Selena och jag kände hur allting kom tillbaka till mig. Det var precis som förra gången jag var med Justin. Han sa att han älskade mig fast han hade någon annan kvar där borta i USA. Fast den här gången så hade han en annan tjej innan så just nu var jag den som kladdade på någon annans kille. Jag drog mig undan från Justin och kollade ner på mina händer för att slippa kolla på Justin som kollade ner på mig.

”Tiffany det är inte som det verkar, jag”

”Justin det är exakt som det verkar. Gillar du att såra mig eller? Har du som en egen sport där du ser hur många gånger du kan såra mig igenom att få mig att falla för samma dumma grej”

”Tiffany det är inte alls så. Jag menade allt det där som jag sa innan. Om att jag gjorde väldens största misstag att välja bort dig för att bli känd. Jag kommer inte att göra samma misstag igen”

”Nej men tydligen så gör jag samma misstag som faller för dig igen” sa jag och försökte hoppa ner från bordet men misslyckades då Justin stod framför mig och greppade tag om mina höfter för att hålla mig på plats.

”Tiffany snälla lyssna på mig. Jag är inte här för att såra dig igen jag lovar. Jag menade inte att såra dig förut heller”

”Men ändå så är det jag som blir sårad i slutändan, är inte det lite ironiskt”

”Jag är inte här för att kyssa dig och sen gå min väg Tiffany”

”Så vad är det du gör då? För senast jag kollade så har du en flickvän som du har vart tillsammans med i ett och ett halvt år nu”

”Ja en flickvän som inte ens vill prata med mig” sa han surt och skakade på huvudet. Han drog en frustrerad hand igenom håret och jag kollade chockat på honom.

”Vi hade ett bråk för ett tag sen och enda sen dess har vi inte pratat med varandra. Jag har försökt att ringa henne, sms:at henne. Jag åkte till och med till hennes hus för att kunna prata med henne men hennes mamma skickade bara iväg mig” sa han nu och jag kunde höra sorgen i hans röst nu vilket fick en viss avundsjuka att spridas inom mig. Att höra Justin prata om en annan tjej och hur mycket han gör för henne vrider bara om kniven som redan sitter i mitt hjärta. Allt det han nu ger till Selena var det jag alltid önskade och ville ha med honom.

Jag slog bort min avundsjuka när jag såg Justins sårade ansiktsuttryck och drog in honom i en kram istället. Han slog armarna runt min midja och drog upp mig tätt intill sig innan han begravde ansiktet vid min nacke. Jag drog en lugnande hand över hans rygg och lekte lite smått med hans hår med den andra handen.

”Varför vill hon inte prata med mig? Jag vet inte ens vad jag har gjort för att få henne så sur på mig” mumlade Justin fram mot mitt hår och jag skakade smått på huvudet.

”Jag vet inte Justin. Jag vet inte ens vad det var ni bråkade men jag är säker på att det kommer att lösa sig. Hon ringde ju nu eller hur” försökte jag uppmuntra honom med men han gjorde ingen ansats på att släppa mig eller bli gladare.

”Hon var sur på mig för att jag pratade med en massa andra tjejer och skickade sms till dem. Det var tjejer som jag till och med känt längre än Selena men hon bad mig att bryta kontakten med dem eller bara sluta skicka sms med dem. Jag blev irriterad för jag tycker att jag måste kunna få ha andra tjej kompisar än hon. Hon har ju killkompisar som hon pratar med hela tiden och som hon jobbar med hela tiden när hon spelar in alla olika filmer” förklarade han och jag stängde snabbt ögonen. Hoppades att jag var någon annan stans eller bara prata om något helt annat. Jag brukade alltid vara den som tröstade Justin om saker när vi var mindre och jag hade egentligen inte haft något emot att göra det nu om det inte handlade om hans kärleksproblem med hans flickvän.

”Justin jag håller med dig men jag kan ändå förstå Selena lite. Du har halva planeten efter dig och hon är säkert bara rädd att du ska lämna henne för någon annan. Men du har rätt, du borde kunna ha tjejkompisar utan att hon ska behöva vara sur och det är kanske därför som hon ringer nu. Hon kanske ringer för att hon kommit på vilken idiot hon har varit och” mitt i meningen avbröts jag av att Pattie kom in i rummet och hon kollade chockat på oss. Justin kollade snabbt upp på henne innan han begravde ansiktet i mitt hår igen. Pattie kollade oroat på Justin sen vände hon sig med frågande blicken mot mig. Jag skakade bara smått på huvudet för att vissa att det inte var min grej att berätta. Hon nickade förstående till svar och sa ett snabbt ”Vi syns hemma Justin” innan hon la hans mobil på min säng och gick ut ur rummet.

”Justin jag tror att du behöver prata med henne” sa jag och Justin lossade sitt grep om mig en aning för att sen kunna kolla ner på mig.

”Jag vet inte ens vad jag ska säga till henne”

”Så låt henne prata och se om du kommer på något då. Försök att fixa det”

”Grejen är att jag inte vet om jag vill fixa det”

”Varför inte?” frågade jag chockat och han kollade snabbt ner i mitt knä innan han möte min blick igen.

”För jag vet inte om jag känner samma sak för henne längre och jag tror att jag har fallit för” började han men blev avbruten av att hans mobil började ringa.

Justin suckade frustrerat och släppte mig för att sen gå bort till min säng. Han rynkade smått på pannan när han såg vem det var. Han stod och kollade på mobilen medan den ringde men han gjorde ingen ansats till att svara på samtalet. Ljudet dog ut och Justin kollade någon sekund till på mobilen innan han stoppade ner den i fickan.

”Justin du måste prata med henne för eller senare” sa jag och han vände sig nu mot mig igen

”Jag vet jag är bara förvirad över vad jag vill. Jag trodde att jag älskade henne mer än allt annat men sen kom”

”Sen kom vad?”

”Du” sa han och lät sina händer falla nästan hopplöst längst hans sidor. Jag kollade chockat på honom och visste inte riktigt om jag hade hört rätt eller inte.

”Jag trodde att det jag hade med henne var äkta och att den känslan jag fick med henne var det bästa jag vart med om. Men sen kom du in i bilden igen och jag vet inte vad jag ska göra”

”Älskar du mig?” frågade jag och Justin nickade snabbt och tog några steg närmre mig så att han nu bara stod någon centimeter bort.

”Ja. Jag har aldrig känt något liknande som när jag är runt dig”

”Älskar du henne?” frågade jag och Justin kollade på mig ett tag innan han skakade smått på huvudet.

”Jag vet att jag har älskat henne men jag har inte samma känslor för henne längre” sa han och jag nickade lite smått på huvudet.

”Tiffany vad ska jag göra?” frågade Justin uppgivet och jag kollade upp på honom.

”Justin jag tror att du måste börja med att reda ut vad det är för känslor du har för Selena. Fall du fortfarande vill vara med henne eller inte” sa jag och log smått mot honom. Fast på insidan skrek jag åt mig själv att jag var dum i huvudet och borde slänga mig över honom. Be honom att bli min och att han skulle strunt i Selena. Att det här nu var min chans att få Justin och att jag borde ta den. Men jag kunde inte det, jag kunde inte vara självisk med honom. Han betydde för mycket för mig och det spelade ingen roll att han sårat mig förut. Han är fortfarande en stor del av mitt liv som jag aldrig kommer att komma undan.

”Vad händer med dig då?” frågade han oroligt och jag log smått mot honom.

”Jag kommer förmodligen alltid att vara här Justin. Hur mycket jag än försöker glömma dig och vad vi hade går det bara inte. Så ta din tid, det här är inget du ska bestämma över en timme eller två.  Lyssna på vad ditt hjärta säger dig, jag vet att det låter väldigt töntigt också men jag tror att du måste det. Jag är här för att lyssna och stötta dig vare sig vad ditt beslut är. Jag har redan förlorat dig en gång och vill inte behöva göra det igen” sa jag och han log smått ner på mig.

”Jag borde förmodligen gå då, ringa Selena” sa Justin och jag nickade smått till svar.

Vi bara kollade på varandra ett tag och en väldigt pinsam tystnad spreds över oss. Till slut rörde Justin på sig och drog till min förvåning in mig i en kram.

”Jag ringer dig senare. Har du fortfarande samma nummer?” frågade han och jag nickade till svar.

Han släppte sitt grep om mig och gav mig ett litet svagt leende innan han gick ut ur mitt rum och lämnade mig ensam kvar. Med alla tusen tankar och känslor virvlandes runt inom mig.

 



 

 

Kommentera för mer!!!! och snälla gå in och följ bloggen på instagram @justtwitter heter den. Det är där jag kommer göra alla inlägg om när nästa kapitel kommer och sån. Plus man behöver inte ha instagram för att se vad jag lägger upp, gå bara in på http://instagram.com/justtwitter så kan ni se allt jag lägger upp ;D


Kommentarer
Postat av: Linnea

Grymt bra :)

2013-04-18 @ 06:59:56
URL: http://linnealachonius.blogg.se
Postat av: Emmyy<3

Alltid lika bra!! <3 När kommer nästa? <3

2013-04-18 @ 07:10:09
Postat av: Liv

Awesomw

2013-04-18 @ 07:52:40
Postat av: katte bieber<3

OMG va bra snälla skriv meerrr!!!!!!!<3

2013-04-18 @ 14:31:35
Postat av: Fanny

Meeeeeeeeeeeer :D

2013-04-18 @ 15:51:40
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2013-04-18 @ 16:43:20
Postat av: Fanny

Jätte bra!

2013-04-18 @ 20:22:43
Postat av: teennovells.blogg.se

Azem guuurl! Jävlar vilka vändningar alltså! Men jag vill att dem ska bråka mer! på ett roligt sätt! Han kan inte bara välja henne direkt nu och dem blir lyckliga big NO- NO! :*

2013-04-18 @ 21:11:01
URL: http://teennovells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback