It's a bloody game - kapitel 23

 

Jag började jogga bort mot vår nya mötesplats för att inte bli kall. När jag kom ditt var redan några där och stod och trampade på stället för att inte bli kalla.

Jag ställde mig bredvid dom och gjorde lika dant men när alla hade kommit och ståt så ett tag insåg vi att det kanske var dags att röra oss någon annan stans då om vi stod så här för länge till skulle vi sen inte orka gå någon annanstans och vi skulle bli enkla måltavlor.

 



 

Vi bestämde oss äntligen för att stanna och jag stod fortfarande och trampade på stället medans killarna försökte få upp en eld med hjälp av några pinnar.

Tillslut hade mina fingrar blivit så frusna och jag kunde inte göra något annat än att stå och skaka. Jag drog ner dragkedjan på min tröja för att kunna ta upp tändstickorna innan jag snabbt stängde jackan igen.

" Här " sa jag och räckte asken till John som satt vid den lilla pinnhög som vi lyckades få ihop.

" Vart fick du dom här ifrån? " frågade han och kollade chockat på mig.

" Jag tog dom inifrån lägenheten så klart men det finns tyvärr inte så många kvar så slösas inte på dom och ge tillbaka dom till mig efter " sa jag och han nickade snabbt till svar innan han vände sig om för att försöka tända elden igen.

Han lyckades få glöd efter andra tändstickan och jag ställde mig snabbt framför den. John räckte mig tändstickorna och han log lite belåtet ner mot elden som nu brann ganska bra.

Jag satte händerna över elden och dom började snabbt sticka när jag började få liv i dom igen. Jag pustade lättat ut när allt stickande var över och kollade runt på dom andra killarna som också stod runt elden och värmde sig.

*

Glöden började bli mindre och mindre och snart var den lilla elden vi haft till ingen hjälp längre och jag stoppade snabbt ner händerna i fickorna för att hålla värmen.

Vi hade kommit fram till att tändstickorna skulle räcka till alla kvällar utan den sista, men då bara om vi valde att tända den på kvällarna.

Vilket vi alla tyckte var smart då det var då vi inte skulle hålla igång lika mycket plus att det brukar bara kallare på kvällarna.

Jag drog upp luvan på min jacka innan jag satte händerna mot munnen för att värma dom lite snabbt innan jag stoppade in dom i mina fickor igen. Jag hackade lite med tänderna och ställde mig upp för att ta några varv runt vårt lilla läger eller vad man ska säga för att försöka få igång blodcirkulationen i min kropp som nu var alldeles stelfrusen.

” Ninja kan du inte snälla sätta dig ner. Du stressar upp oss när du vandrar omkring så där ” sa Erik och jag vände mig mot honom där han satt ihopkrupen.

” När jag vill frysa i gäll så kommer jag och sätter mig ner bredvid er ” sa jag och Erik skrattade.

” Du kommer bara bli trött och kommer inte orka vandra vidare imorgon om du fortsätter så här ”

” Jag tar hellre att jag är varm och går lite trögt än sätter mig ner vid er och fryser mig själv i gäll så att jag går ännu långsammare ”

” Sluta gnäll bara och kom hit istället ” sa John och klappade lite lätt i sitt knä.

Jag tvekade en liten stund innan jag började gå bort till John och mumlade lite diskret ’SORRY’ till Justin innan jag satte mig ner i Johns knä.

Han drog ner dragkedjan på sin jacka och drog den runt oss båda och jag antar att han måste ha haft en alldeles för stor storlek då även fast jag satt i hans knä kunde han dra upp dragkedjan igen med mig inuti.

 

Johns perspektiv

” Sluta gnäll bara och kom hit istället ” sa jag och klappade lite lätt i mitt knä.

Det såg ut som att hon tvekade lite innan hon kom gåendes mot mig och satte sig ner i mitt knä. Jag drog ner dragkedjan på min jacka och satt den runt henne också innan jag drog ihop den igen.

” Ta det lugnt, du blir varmare snart sa jag och drog med händerna över hennes rygg för att försöka få henne att bli varmare snabbare.

” Jag kan inte känna mina händer längre, dom är som isbittar ” fick hon lite hakigt fram och nu började jag känna att hela hon skakade av kylan.

” Lägga dina händer mot min mage ” sa jag och den här gången tvekade hon inte innan hon lyfte upp min tröja lite och tröck sina händer mot min mage. Jag stod emot instinkten att dra mig bort ifrån henne och jag kunde känna hur hennes andetag blev allt mer rytmiska ju mer tiden gick och efter ett tag slutade hon till och med skaka.

” Hur kan du vara så varm ” sa hon efter ett tag och jag kollade ner på henne.

” Jag vet faktiskt inte, det kanske har något med att jag är större än dig och kan därför lagra mer värme än dig. Jag har ingen aning ”

” Vare sig  är det de är det fortfarande inte rättvist ” sa hon och jag skrattade.

” Min famn är alltid öppen om du behöver värmas upp lite ” sa jag och hon nickade lite till svar innan hon begravdeansiktet vid min halsgrop.

Efter ett tag kunde jag känna hur henne andetag blev långsammare mot min nacke och jag förstod snabbt att hon nu hade somnat. Jag kollade ner på hennes sovande ansikte och ett stort leende spreds på mina läppar.

Hon var så vacker, jag visste att jag aldrig skulle få kalla henne min eller hålla henne i min famn som just nu om det inte vore så att det inte var isande kalt.

Jag hörde hur någon skrattade högt och när jag kollade upp kunde jag se hur dom andra killarna satt och pratade med sin blickar fästa på mig och Ninja.

” Har du det bra där borta? ” retades William och jag suckade.

” Jag kan väll inte klaga ” sa jag och dom skrattade.

” Om du menar jag kan inte klaga som i att du älskar det så tror vi dig ”

” Haha ni är jätte roliga ”

” Men om det här inte betyder något för dig så kan jag väll vara den som får ligga och hålla värmen tillsammans med henne imorgon ” sa Kim och jag skakade snabbt på huvudet.

” Det är väll ändå hennes beslut om vem hon vill ligga med ” sa jag och jag kunde se direkt att som andra killarna misstolkade det jag just sagt.

 

Jag gick tillbaka till vardagsrummet efter att ha besökt toaletten lite snabb och när jag kom tillbaka såg jag att hon fortfarande låg i den där killen Johns famn. Det hög till i hjärtat av att se henne i hans famn men samtidigt var jag tacksam att han kunde hålla henne varm. Men det hade ju inte skadat om hon valt en av dom andra killarna. En av dom som inte såg ut som en grekisk gud eller något.

 

 

Efter ett tag när hon verkat blivit varm somnade hon in i hans famn och han log nästan belåtet ner på henne. Men hans huvud drogs snabbt upp när han hörde dom anda skratta.

” Har du det bra där borta? ” retades William och John suckade.

” Jag kan väll inte klaga ” sa han och dom skrattade.

” Om du menar jag kan inte klaga som i att du älskar det så tror vi dig ”

” Haha ni är jätte roliga ”

” Men om det här inte betyder något för dig så kan jag väll vara den som får ligga och hålla värmen tillsammans med henne imorgon ” sa killen som hette Kim och jag skakade lite missnöjt på huvudet. Visst så hade jag ju velat att hon valt någon annan kille att mysa med men jag tar hellre att hon ligger med herr perfekt än en ny kille varje kväll.

” Det är väll ändå hennes beslut om vem hon vill ligga med ”

” Åh se det är de ni håller på med under den stora tröjan. Inte konstigt att man inte kan se hennes händer då om dom är där nere ” sa han och jag blev nästan arg. Jag visste att dom inte gjorde något annat än att hålla varandra varma och att dom inte hade några känslor för varandra, Ninja i alla fall. Men det var som att dom behövde gnida in det i mitt face att jag inte kan vara med henne och själv kunna ta hand om den tjejen jag älskar varm.

” Seriöst killar, kan ni inte tänka på något annat ”

” Oh kom igen, som att den tanken inte har slagit dig. Att lyfta upp henne i din famn och knulla henne snabbt i en buske eller något hårt innan ni kommer tillbaka varma och redo att slåss ” sa killen som hette Robin och just nu ville jag döda honom. Jag ville inget hellre än att springa ut på den där jävla arenan och slita huvudet av den där jävla idioten. Vem faan trodde han att han var, trodde han verkligen att han skulle kunna prata om Ninja så där om komma undan med det.

 

 

Faan heller, nästa gång jag ser honom ska jag smälla till honom så hårt att han till och med glömmer bort vart han är och vem han är.

Dom andra killarna satt chokade ett tag innan Erik bröt tystnaden.

” Nej Robin, jag tror faktiskt inte John har haft den iden om jag ska var ärlig tror jag att du är den ända som är vidrig nog att tänka den tanken ”

” Hör ni, jag skämtade ju bara ”

” Okej, men gör inte om det ” sa Erik strängt och gick bort till där han hade sina saker för att antagligen göra ett försök att sova.

Jag log lite tacksamt mot honom även fast jag visste att han inte kunde se och la mig ner i soffan reda att somna vilken sekund som helst.

 

 


 


 

 

Tror tyvärr inte att det kommer upp ett till ikväll men vi får se, jag har ju studiedag imorgon och behöver därför inte lägga mig så tidigt och kan därför också skriva en del under dagen.

Men vad tycker ni, lite svartsjuka ifrån Justins håll och jag kan lova er att att det kommer komma mer.

 
So stay tuned and comment!
 

Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-09-12 @ 16:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback