This was never planed - kapitel 6

 
 

Jag tömde det lilla som var kvar över hennes ansikte och hals innan jag log triumferande och drog upp mobilen. Jag klickade snabbt in koden innan jag gick in på kamera och vände den mot Selena.

” Say cheese “ sa jag och hon slog upp I ett stort leende. Jag knäppte snabbt en bild av henne innan jag ställde mig upp och kunde hjälpa Selena upp.

” Internet nästa ” sa jag och log lite roat åt Selena som försökte få bort nutellan från hennes ansikte.

Jag la lite snabbt upp bilden på lite olika sidor innan vi gick tillbaka till sovrummet för att äta upp våran frukost fast fick nu äta våra mackor utan nutella då det istället var ut smetat på båda oss.

 



 

 

 

Jag öppnade upp dörren in till Selenas hus och blev stående chokat när min blick föll ut över hallen och vardagsrummet som såg ut som att det vart en storm där inne. Möblerna stog åt alla håll och kanter och ena vassen som hade stått på vardagsrums bordet hade vällt och det låg nu glassplitter över hela golvet tillsammans med en massa matrester som mjöl och kakao som var utspritt på alla möbler som stog i vardagsrummet. Jag kollade lite chokat runt mig och hängde lite stumt av mig jackan och sprakade av mig skorna innan jag gick in i vardagsrummet.

Jag hörde fnitter från baksidan och gick lite försiktigt bort till skjut dörren men var försiktig att inte råka trampa på någon glasbit som låg på golvet. Jag kom ut till verandan och kollade lite frågandes runt mig innan min blick föll på Selena och Melinda i en hög skattandes i gräset helt täckta av både ett och annat.

” Eh vad håller ni på med? ” frågade jag och dom båda vände sig mot mig. Rodnaden steg på bådas kinder lite svagt innan dom båda brast ut i skratt igen.

 

 

Jag stog och väntade på att dom skulle sluta men det verkade som att det skulle ta ett tag så jag satte mig ner på kanten av terrassen och tog upp mobilen. Jag gick in lite på twitter, facebook och lite annat innan jag fick tråkigt och knäppte en liten snabb bild av Selena och Melinda som fortfanarande låg skrattandes i gräset. Jag la in bilden lite på instagram och skrev in en liten kommentar till innan jag laddade upp den och inom bara någon sekund fick jag flera likes eller vad man skulle säga.

” Så kan nån av er kanske berätta för mig vad som har hänt här? ” frågade jag när dom äntligen lyckats sluta skratta.

” Vi hade mat krig ” sa Melinda glatt som om det var den mest självklaraste grejen i världen.

” Jag förstår det, men behövde ni sabba hela hallen och vardagsrummet för det. Rummen ser ut som jag vet inte vad och jag säger bara det att jag kommer inte vara den som städar upp det ”

” Haha, han har inte ens sätt köket än ” skrattade Selena fram och jag kollade lite frågandes på dom.

” Vad är det med köket? ”

” Det är ju där matkriget började så det ser typ hundra gånger värre ut än vardagsrummet ”

” Hur skulle det ens vara möjligt? ”

” Ja du kan ju alltid gå och kolla om du inte tror på oss ” sa Melinda och jag gav dom en sista blick innan jag ställde mig upp för att gå ut till köket. Jag menar hur mycket skulle dom kunna ha förstört egentligen.

Mina tankar försvann direkt när jag kom in i rummet. Det var mjölk, mjöl, ägg, socker, kakao och vem vet vad mer som var utsprätt över hela köket. Skåpen som en gång vart vitta var nu täckta av en brun gul sörja som fick mig att nästan må lite illa. Burkar och olika packet låg utsprida över hela golvet och jag kände hur mina ögon var typ dubbla storleken från innan.

” Vad tycker du om vårat konstverk? ” frågade Melinda bakom mig och jag skakade bara lite på huvudet innan jag vände mig mot henne.

” Det är väll fint. Om man gillar den här äckliga bruna färgen eller det kladdiga golvet. Förresten jag ser att du blev trött på din röda hårfärg ” sa jag och hon skrattade.

” Ja, jag tyckte att det var dags att testa en ny färg och jag trodde att kakao skulle göra en fin färg. Vad tycker du? ”

” Jag vet inte, jag tror nog att jag föredrar din röda färg. Det är både snyggare och färgar inte av sig när man rör ditt hår ” sa jag och visade upp mina fingrar som blivit brunna av kakaon när jag tog bort lite gräs från hennes hår.

” Ja kanske det är bättre med rött. Får ta bort kakaon i duschen sen när Selena är klar med att få bort allt mjöl, socker och ägg i hennes hår ” sa hon och hoppade upp på den lilla delen av bänken som inte var allt för ner skvätt.

” Jag tänkte ta något och äta, vill du ha ” började jag men hann inte avsluta meningen då jag halkade på något kladdigt och halt på golvet. Jag ramlade med en liten duns ner på golvet och kände hur mina kläder blev klibbiga och klibbades fast längst min kropp.

” Justin gick det bra? ” frågade Melinda lite chokat och hoppade ner bredvid mig vilket var ett stort misstag då även hon snubblade på smörjan och föll ner på golvet halvt över mig.

” Min svanskota ” stönade hon klagande fram och satte ena handen vid svanken.

” Gick det bra med dig? ”

” Nej min rumpa gör ont, själv då Bieber? ” frågade hon och jag skrattade lite svagt.

” Ganska bra antar jag. Jag kunde väll ha mått bättre men jag antar att det är så här det känns att vara med i en mix av ingredienser ” sa jag och lyfte lite på armen från golvet som släppte med ett litet smack då tröjan klibbat fast sig i golvet.

” Åh mitt hår är alldeles klibbigt ” sa hon klagande och drog en hand igenom hennes toviga hår.

” Du menar klibbigare? ” as jag och la bak en slinga som satt klistrad mot hennes kind bakom hennes öra. Hon kollade lite osäkert upp på mig och jag fastnade i hennes stora vackra bruna ögon. Jag älskade bruna ögon som tex Selenas men Melindas var mycket ljusare på något sätt. Lite mer gyllenbruna som ändrade färg i olika ljus.

Jag låg där och kollade ner i hennes ögon och drog mig inte undan förs än jag hörde någon harkla bakom oss. Jag vred upp huvudet för att mötas av Selenas mörkbruna ögon.

” Selena det är inte som det ser ut, jag lovar. Justin ramlade och jag skulle bara hjälpa honom upp när jag också råkade ramla ner över honom och vi både hade för ont för att resa på oss på direkten ” rabblade Melinda snabbt fram medans hon på lite ostadiga ben lyckades på något klumpigt sätt komma upp för att sen räcka fram en hand till mig som hjälp. Jag greppade tag om hennes hand och med hjälp av henne kom jag smidigt upp.

” Hej jag trodde inte att något hände heller. Ni är mina bästa kompisar på hela jorden och jag vet att ni aldrig skulle göra något sånt mot mig för att såra mig. Plus att om ni skulle göra något bakom min rygg tror jag inte att ett klibbigt golv är den första platsen man väljer för att ha sin lilla romantiska stund medans kompisen inte ser ” sa Selena lite roat drog fram lite mat från kylskåpet.

” Hej förresten ” sa hon och pussade mig lite snabbt på kinden. Jag gav henne ett snabbt leende innan jag slog mig ner bredvid henne i soffan där hon nu hade kartong med pizzorna som vi inte orkat äta upp från igår.

” Hur gick ditt möte med Scooter då? ” frågade Melinda och slog sig ner i en av fåtöljerna som stog mitt emot soffan.

” Jo det gick bra. Det gick lite snabbare än planerat och det är ju självklart varför jag kom hem lite tidigare. Men hur gick eran filmmaraton? ”

” Jo den gick bra, men Selena grät typ igenom hela Titanic filmen så jag tror faktiskt inte hon såg så mycket av filmen ” sa Melinda roat och Selena gav henne en mördande blick.

” Titanic är en av dom filmerna man kan gråta till okej. Bara för att du inte gråter till filmer ”

” Jo jag gråter visst till filmer. Inte till många men vissa. Grejen är bara att man bara gråter i slutet av filmen. Jag menar, varför ska man gråta innan det hemska ens har hänt? ”

” Det är ju för att man vet vad som ska hända senare i filmen ” sa Selena till sitt försvar men Melinda bara skakade på huvudet med ett litet roat leende utsprätt över hennes läppar. 

 



 

 

Så nu är det äntligen uppe och bara i Justins perspektiv som ni kan se. I alla fall så har jag redan börja tmed nästa och hoppas innerligt att jag kommer få upp det idag.

Snälla kommentera, fler kommentarer = glad Emelie = fler kapitel

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har gett min JB novell en sista chans kika gärna in och kommentera vad du tycker om den:)

2012-11-01 @ 02:32:28
URL: http://mystoorie.blogg.se
Postat av: cawii

Ohh den är jätte bra när kommer nästa!!? :)

2013-04-24 @ 17:44:01
Postat av: cawii

När kommer nästa???

2013-04-24 @ 17:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback