This was never planed - kapitel 4

 

” Sorry dude, hon är allt för bra för dig ” sa Stefanie bestämt och drog ur mig i hans famn innan hon började dra ut mig mot till bakgården där dom flesta stog och dansade tätt ihop tryckta med muggarna höjde över huvudena så att ingen skulle skvätte ut deras dricka.

” Vi dansar ” sa hon och innan jag hann invända något drog hon in mig i klumpen av människor. Hon drog mig tätt intill sig och började vicka lite på höfterna till rytmen. Jag började följa efter henne och skrattade lite roat åt henne när hon höll på att nocka sig själv genom att kasta med huvudet fram hot och ditt utan någon som helst kontroll.

 



 

 

En timme till, kanske två. Det var så länge till jag stannade på den där jäkla festen innan den spårade ut totalt. Jag hade tappat bort Stefanie ungefär då men jag antar att jag inte skulle ha velat stanna med henne även fast jag skulle ha vetat vart hon var. För senast jag såg henne hade hon tungan ner stoppad i någon random killes hals. Kasper hade jag inte sett under hela kvällen, jag visste inte ens fall han hade åkt ditt eller fall han hade stannat hemma och firat med familjen som hans mamma ville. Men chansen är nog större att jag missade honom på festen, det är ju en rätt så stor chans när det var så många personer där.

Man jag hade i alla fall lyckats hålla det jag lovade mamma. Jag hade inte druckit, inte ens en liten klunk. Jag hade holt mig borta från spriten så jag visste att ag inte tålde av det så bra och jag dessutom skulle gå upp typ fyra/ fem timmar senare.

" Melinda vi måste åka nu om du ska hinna med ditt flyg " ropade mamma nerifrån och jag packade er det sista i väskorna innan jag började klampa ner för trappan.

" Jag kommer nu " sa jag lite andfådd då jag flängt runt i mitt rum son en galning sen jag vaknat. Jag drog snabbt på mig mina converse men skit i att knyta dom då jag lika gärna kunde göra det i bilen. Mamma hjälpte mig ut med väskorna och slängde snabbt in dom i bakluckan innan vi hoppade in i bilen.

Vi satt under tystnad under hela bilresan och mamma nästan lutade ut mig ur bilen när hon parkerade utanför flygplatsen.

" Du måste skynda dig nu om du ska hinna med ditt flyg " sa hon och nästan slängde ut väskorna från bilen.

" Får jag inte ens ett hejdå? "

" Jodå, kom här " sa hon och drog in mig i en hård kram.

" Jag kommer att sakna dig mamma "

" Jag kommer sakna dig också hjärta " sa hon och pussade mig lätt på pannan innan hon släppte sitt grep om mig.

" Men spring nu " sa hon och började fösa mig bort mot ingången. Jag skrattade lite roat åt henne innan jag vinkade av henne lite och började springa bort mot min gate.

Jag hörde hur mitt namn blev utropat genom högtalarna att om jag inte kom inom fem minuter skulle dom stänga gaten och flyga utan mig. Jag du suckade högt och bad till gud att det inte var så många på flygplanet då jag då kanske skulle kunna sitta mig på en plats där ingen arg medpassagerare satt bredvid än.

" Melinda " började hon vid min gate säga igen men slog snabbt en hand framför mikrofonen så att resten inte hörde.

" Jag är här " sa jag och räckte fram mitt pass och flygbiljetten till henne. Hon tog emot mina saker och kollade på det ordentligt innan hon räckte tillbaka dom över bordet.

" Ha en trevlig flygtur Miss Waltson ” sa hon och gav mig ett sånt där påklistrat leende som dom gav en när dom egentligen bara ville bli av med en.

Jag gick in i flygplanet och till min lycka var inte ens planet halvfullt. Jag gick bort till en ledig rad lite längre bak o planet och slängde upp en väska i facket innan jag lite smidigt hoppade in längst in på raden. Jag slängde in min andra väska in under stolen framför lite innan jag knäppte fast mitt säkerhetsbälte och litade mig lättat bak med en suck.

Jag hade hunnit med flygplanet även fast det var på håret att jag hann, men nu var det bara en flygtur och sen en kort tur med taxi innan jag äntligen fick träffa Selena.

Justin hade föreslagit att han skulle komma och hämta mig men jag sa att det förmodligen bara skulle starta en massa onödiga rykten. Plus att om han kom hit för att hämta mig skulle han inte kunna hålla henne borta från hennes eget hus så att jag kunde komma ditt utan att hon visste om det.

Jag kollade upp mot gången och såg att flygvärdinnorna gjorde Ain vanliga lilla genom gång av säkerhets grejerna. Och om jag får säga det så ser ju inte dom så värst roade ut.

Jag drog ut väskan som jag hade under stolen och drog ut ett packet tuggummi som jag tig ut två stycken ur innan jag stoppade tillbaka den i väskan och lutade mig tillbaka i stolen.

Vi blev ut körda på en av startbanorna och unik kort kände jag hur planet började öka farten och kort där efter börja lyfta från marken. Lampan som visade att man behövde ha säkerhetsbältet på sig slocknade och jag knäppte snabbt upp bältet så att jag den kunde breda ut mig över dom alla tre sätena som var på min rad.

Jag lutade mig med ryggen mot väggen och slängde upp benen på dom andra två stolarna. Jag kollade genom fönstret men såg tyvärr inte så mycket då det var molnigt och mörkt så man såg inget av marken under än.

Flygvärdinnan började nästan direkt dela ut frukosten till alla som satt på planet då det tydligen ingick i flygbiljetten som Justin hade köpt. Jag fick min frukost och kollade lite skeptisk på den då den såg lite konstigt ut men bestämde mig sen efter ett tag att äta det ändå då jag höll på att dö av svällt.

När jag ätit upp allt puttade jag snabbt över tallriken på en av dom andra stolborden innan jag drog upp min mobil som jag snabbt satte igång musik på och tog upp min konversation med Justin.

 

Till: Justin

 Sitter på flygplanet nu, landar om ungefär en timme, sen tar det väll ungefär en timme till för mig att komma till Selenas hus. Kan du hålla henne borta så länge? 

 

Från: Justin

 

Jadå det blir inget problem. Vi sitter just nu på en restaurang och har precis beställt in mat. Kan nog beställa in lite dessert efter så att vi dröjer kvar här lite ;)

 

Till: Justin

 

Okej bra :) skickar iväg ett sms senare när jag kommit dit så att du vet.

 

Från: Justin

 

Det blir bra, syns sen :D

 

Jag log lite svagt mot mobilen innan jag lutade bak huvudet mot väggen och slöt ögonen i ett försök att sova lite så att jag inte skulle vara så trött när jag väll fick träffa Selena och Justin. För jag vill ju inte riktigt spendera min första tid med dom sovandes.

 

*

 

Jag satt på ena bänken som stog utanför Selenas dörr och väntade på att Justin skulle komma hitt med henne. Jag tog ett fastare grep om ballongerna jag hade i handen och gömde ansiktet bakom dom när jag hörde hur en bil parkerade på uppfarten utanför grinden.

” Vafan grinden är öppen. Justin jag sa ju åt dig att låsa grinden när du gick ut ” hörde jag Selena klaga och jag skrattade svagt.

” Jag låste den Selena, jag lovar ”

” Varför är den öppen då, är det någon som har gjort inbrott eller ” började hon men avbröt sig själv mitt i meningen när henne blick föll på mig.

” Justin det är någon som sitter på bänken ” sa hon panikslaget och gömde sig halvt bakom Justin som kvävde ett skratt men lyckades inte gömma leendet som spreds på hans läppar.

” Varför ler du för, det är någon som har gjort inbrott i mitt hus. Vi måste anmäla det, vi måste få bort personen från huset ” sa hon med skakig röst och Justin skrattade roat.

” Jag tror faktiskt inte att du vill sparka ut den här personen från din tomt ” sa Justin och Selena skulle precis protestera när jag drog bort ballongerna och hon blev istället ståendes med öppen mun.  

” Surprise “ sa jag och slog ut med armarna.

 

 

 

" Surprise " sa Melinda och jag såg hur tårar började fylla Selena ögon.

" Melinda vad göt du här? " sa Selena alldeles gråtfärdig och började styra sina steg fram mot henne.

" Jag tänkte komma och hälsa på lite " sa hon och drog in Selena i en hård kram.

Jag såg hur tårarna började rinna längst Selenas kinder och inom kort började även Melindas ögon vattnas.

" Snälla sluta gråta Selena, annars kommer du få mig att gråta också "

" Hur kan du inte gråta Melinda, vi har faan inte träffat varandra på skit länge "

"Jag vet men jag har redan gråtit sjöar ända sedan samtalet med Justin " sa Melinda och bådas blickar drogs mot mig.

" Har du pratat med Justin "

" Ja, det var han som föreslog det här, fick mig hit och övertala din manager att jag skulle få följa med på turnén "

" Ska du med på min turné? "

" Jaa, det ska jag " sa hon och Selenas leende blev om möjligt större innan hon drog in Melinda i ännu en kram.

Efter ett tag släppte dom äntligen taget om varandra och vände sig båda mot mig men fortfarande med armarna om varandras sida.

" Tack Justin, du vet inte hur mycket det här betyder för oss " sa Selena glatt och kramade om mig med sin lediga hand och gav mig en snabb paus på kinden.

” Jag kan nog tänka mig hur det känns ” sa jag med ett litet skratt  och vände mig mot Melinda som jag nu för första gången tog en ordentlig titt på.

” Hej ” sa hon och släppte sitt grep om Selena för att sen kunna komma fram till mig. Hon drog in mig i en kram som jag förmodligen besvarade med allt för stor kraft och vilja. Men jag kunde inte rå för det. Hon var så vacker och hon var nog den mest glada och underbaraste person jag någonsin känt. Jag kände henne inte så väll, jag hade ju faktiskt bara pratat med henne över telefon och sen lite över skype där jag såg att hon såg bra ut. Men inte ens i närheten av hur hon egentligen såg ut i verkligheten.

Jag visste att det var fel att jag kände så här, jag hade ju Selena. Men bara för att jag tycker om henne betyder det ju inte att jag behöver göra någoting åt mina känslor. Jag menar, Selena har ju själv erkänt att hon gillar andra killar än mig.

” Det är trevligt att äntligen få träffa dig, i riktiga livet alltså ” sa jag tillslut då jag förmodligen skulle verka lite efterbliven om jag inte sa något.

” Va, menar du att skype inte är på riktigt? ” sa hon skämtsamt och jag kramade om henne lite hårdare innan jag släppte taget om henne. VI vände oss mot Selena som hade ett stort leende på läpparna och jag kollade frågandes på henne.

” Vad ler du åt då? ”

” Er så klart. Min bästa kompis och pojkvän kommer bra överens och kan förmodligen bli rätt bra vänner. Vad mer kan en tjej önska sig ” sa hon Selena och vi skrattade båda lite roat åt henne innan Melinda krockade ihop sin arm med Selenas och dom började glatt pratandes gå in i huset.

 



 

 

Så nu är det upp och det hade förmodligen vart uppe redan igår då jag hade tiden att skriva men kände att jag inte hade någon lust när jag såg hur många det var som kommenterade. Jag vill inte vara en av dom som sätter en minimum gråns på hur många kommentarer jag ska få för att nästa kapitel ska upp men jag vill gärna ha mer än 1 kommentar per kapitel för jag ser ju att det är flera som läser. Så snälla ta er den lilla tiden det tar att skriva in en liten kommentar så att jag vet vad ni tycker.

I alla fall så har Justin och Selena inne i bilden nu och jag kan väll säga att nu kan det roliga börja. 

Om ni kommenterar bra nu på det här kapitlet kan jag till nästan 100% lova er att lägga upp ett kapitel imorgon trotts min träning.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ååh jättebra!!!!

2012-10-24 @ 06:51:00
Postat av: Liv

Awesome

2012-10-24 @ 20:24:16
Postat av: Ebba

Jätte bra! Längtar redan tills nästa!!

2012-10-24 @ 23:08:23
Postat av: Anonym

Hej på dig! Nu är det så här efter många månader har jag alltid velat skriva en novell för har inte redigt vågat för har varit lite för feg att visa upp mina texter, men idag bestämde jag mig för att öppna en novell. Blev en ny design och första kapitlet är nu uppe :)

Novellen heter "Take a shot for me?" och handlar om: Dyra bilar och stora fina herrgårdar är en del i staden Starbuck. Alla lever efter mottot och varje dag blir en ny utmaning. Iallafall för Ashley. I mitten av gymnasiet börja hennes vänner frysa ute henne och hela världen går ner för den lilla flickan som en dag inte vill leva längre. Tills en ny kille vid namn Justin börja i samma klass, kan han vara nyckeln till lyckan?

Kanske faller dig i smaken? skulle verkligen vara snäll om du ville läsa den:)

Du hittar den här: http://jdbieberstory.blogg.se/
Kommentera gärna med åsikter och liknade, kram <3

2012-10-26 @ 11:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback