This was never planed - kapitel 3

 

” Justin kommer också ta en liten paus från sitt liv och följa med på Selenas turné och du kom vi på att det också är ett bra tillfälle för att lära känna varandra ”

” Ja det är det säkert när du blir som tredje hjulet i deras förhållande under typ tre månader ” sa Stefanie lite skeptiskt och jag kollade lite surt på henne.

” Det kommer inte hända. Sen så trodde jag att ni skulle bli lite gladare för min skull än att börja se ner på våran plan och kanske min enda chans att få träffa både Selena och Justin på säkert typ ett år till eller något ” sa jag med en suck och deras blickar ändras snabbt till lite medlidande och ångerfulla.

” Det är inte så vi menar Melinda. Vi är jätte glad att du får åka att träffa dom, jag lovar ” sa Stefanie och drog snabbt in mig i en grupp kram med Kasper.

 



 

 

Vi stog ute på skolgården tillsammans med resten av skolan och lyssnade på rektorns alltid så tråkiga och allt för långa tal. Jag skruvade lite otåligt på mig och lutade bak mitt huvud mot Kasper som stog bakom mig med armarna runt min midja. Han suckade lite otåligt och lutade sin hacka mot mitt huvud.

" Seriöst dom har plågat oss med deras prat under ett år nu. Måste dom plåga oss nu också med rektorns tal som är typ en kvart " sa Kasper klagande och jag skrattade lite roat åt honom.

" Dom kanske tycker att det är kul att irritera personer som du som knappt har något tålamod "

" Alla tycker ju att det här är en pina. Jag menar sista års eleverna vill väll inte spendera sin sista tid i skolan genom att plågas av rektorns hemska tal som får än att vilja sova eller ta livet av sig " sa han och stönade lite klagande när Stefanie armbågade honom lätt i sidan.

" Inte framför Mr Salman. Om han hör dig prat skit om rektorns tal kommer han nog se till att din önskan om att ta livet av dig just nu blir uppfylld " sa Stefanie och vi sneglade bort mot Mr Salman som som vanligt stog med blicken i marken och hans svarta hår hängandes för ögonen.

" Seriöst han skrämmer mig och det skulle inte förvåna mig om han hade några kroppar gömda i slöjdsalen " sa jag och Kasper brast ut i skratt bakom mig.

" Ta det lugnt jag skyddar dig "

" Bäst för dig det " sa jag och vände blicken bort mot den lilla scenen när jubel bröts ut bland alla elever.

Rektorn avslutade sitt tal och hälsade sista års eleverna lycka till i framtiden innan hon hälsade oss alla glad sommar.

 

 

" Nu är det bara en värdelös timme till i klassrummet innan vi äntligen kan få vårat efterlängtade lov " sa Stefanie och vi började gå bort mot byggnaden där vi skulle avsluta det här skolåret.

" Och ni får ju inte glömma festerna " sa Kasper och gjorde några få dance moves innan han lite skrattade började gå normalt igen.

" Men Melinda är då helt säkert på att du inte kan följa med till avslutning festen ikväll? " frågade Stefanie och kollade lite förhoppningsfullt på mig då hon inte ville ta ett nej.

" Okej, okej. Jag kan följa med ett tag men jag kommer inte dricka. Jag ska upp tidigt imorgon om du inte kommer ihåg det "

" Yes, jag visste att du skulle ge efter för pressen "

" Eller så vill jag bara slippa det tjat "

" Eh det spelar ingen roll, du följer med och det är det viktiga. För nu kan du hjälpa mig och välja min framtida pojkvän eller åtminstone lilla leksak för kvällen " sa hon och jag skrattade lite roande åt henne.

" Jag trodde redan vi haft samtalet om att killar inte är leksaker " sa jag och höjde ett menande ögonbryn mot henne.

" Eh vem bryr sig. Killar skadar tjejer hela tiden för att dom använt dom som leksaker så nu ger jag bara igen lite " sa hon och jag skakade lite på huvudet åt henne.

" Visst, men tänk på att jag inte kommer att var hemma tillräckligt länge för att ta hand om dig när du insett att du fått känslor för killen och han bara leker med dig "

" Det kommer inte hända, jag lovar "

" Okej men säg inte att jag inte varnade dig " sa jag och vi släppte sen ämnet när vi kom in i klassrummet och vår lärare kollade lite strängt på oss då vi förmodligen tog lite för tid på oss att komma in i klassrummet.

 

*

 

" Jag kommer och hämtar dig om en halvtimme och snälla, snälla klä upp dig lite i alla fall " sa Stefanie och jag skrattade.

" Visst, allt för dig min älskling " sa jag och vi sa lite snabbt hejdå innan vi avslutade samtalet.

Jag vände mig mot spegeln som jag hade framför mig och la huvudet lite på sved medans jag inspekterade mina kläder som jag hade på mig. Som Stefanie helt klart inte skulle godkänna till en fest som denna.

Jag drog av mig kläderna och slängde dom lite snabbt i tvättkorgen innan jag gick bort till min garderob. Jag rotade igenom hela garderoben säkert tre gånger innan jag bestämda vad jag skulle ta på mig. Jag drog på mig kläderna som bestod av ett par svarta shorts med nitar som täckte stor del av dom tillsammans med en kort tröja som räckte mig knappt till naveln som var lätt genomskinlig så att man kunde se min gröna nästan lysande bh under.

Jag orkade inte fixa någon jätte avancerad sminkning så jag drog bara på mig lite mascara tillsammans med kajal och lite läppglans som fick mina läppar att synas tydligare. Håret rufsade jag bara till lite innan jag lätt det falla ner för mina axlar.

Jag gav mig själv ett litet belåtet leende genom spegeln innan jag gick bort till min säng för att stoppa ner dom nödvändiga sakerna som jag skulle ha med mig och tog mina allt för slitna convers i handen innan jag tog med mig det ner till hallen där Stefanie tydligen redan väntade.

Jag gav henne en liten kram innan jag snabbt ropade hejdå till mamma och pappa som satt i köket alldeles bredvid och gick sen tillsammans med Stefanie ut till hennes bil som stog vid vägkanten en liten bit bort.

 

*

 

VI hade åkt i ungefär en kvart när hon stannade bilen utanför ett hus där musiken redan spelades högt och var fullt av dansande, drickande och hånglande människor. Man kände redan sprit lukten som låg över hela tomten och jag kunde se hur Stefanie började kolla runt på alla killar och log lite flörtigt mot dom killarna som hon gillade.

Stefanie krockade ihop sin arm med min så att hon lite smidigt kunde dra in mig i huset och bort till köket där all spritt stog uppställd på ett stort bort. Hon tog en mugg med en okänt innehåll som hon snabbt slukade och drog ut mig i det jag antog var vardagsrummet där dom spelade beer pong på pingisbord som dock inte såg så stabilt ut.

” Vad vill du göra du lillen? ” frågade hon men jag han inte ens svara innan jag kände en hand som smällde till mig på rumpan innan en arm slingrades runt min midja och drog mig bort från Stefanie.

” Hon ska vara med mig nu gullet ” svamlade personen bakom mig fram lite hackigt så han förmodligen druckit allt för mycket redan.

” Sorry dude, hon är allt för bra för dig ” sa Stefanie bestämt och drog ur mig i hans famn innan hon började dra ut mig mot till bakgården där dom flesta stog och dansade tätt ihop tryckta med muggarna höjde över huvudena så att ingen skulle skvätte ut deras dricka.

 

 

” Vi dansar ” sa hon och innan jag hann invända något drog hon in mig i klumpen av människor. Hon drog mig tätt intill sig och började vicka lite på höfterna till rytmen. Jag började följa efter henne och skrattade lite roat åt henne när hon höll på att nocka sig själv genom att kasta med huvudet fram hot och ditt utan någon som helst kontroll.

 



 

Blev bara lite kortare än ett vanligt kapitel men jag tyckte att det blev bättre att få upp det här än inget. Slutade lite konstigt också mitt i festen men man kommer få veta sen vad som hänt lite kortfattat sen vad som hände mer under festen i nästa kapitel som jag hoppas kunna få upp till imorgon redan och då förmodligen efter min träning.

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Liv

bra kapitel!

2012-10-22 @ 18:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback