This was never planed - kapitel 16

 

” Det tror jag inte. Du har ju vart här förut så du visste ju hur vacker det var här ”

” Ja men jag hade något annat jag kunde kolla på som var minst lika vackert ” nästan mumlade han fram som att han inte ville att jag skulle höra.

 Jag kollade chokat upp på honom och skulle precis fråga vad det var han menade med det men blev istället ståendes och kollade in i hans vackra ögon som möte mina. Jag kände hur min puls skenade iväg som aldrig för och det blev ju inte direkt bättre av att Justin sakta men säkert lutade sig ner mot mig. Han la sin ena hand försiktigt på min kind och drog mig upp mot honom medans han med den andra drog mig närmre sig med hjälpa av sina andra arm som han lagt runt min midja.

Jag kollade upp på Justin en sista gång innan jag stängde ögonen och för att sen känna hur Justins läppar mjukt pressades mot mina. 

 



 

Melinda besvarade till min lycka kyssen snabbare än vad jag hade väntat mig. Hon pressade sina läppar lite hårdare mot mina och snart så började hennes händer som legat runt min midja vandra upp mot min bröstkorg där hon med ena handen tog ett fast grep om min tjocktröja för att kunna dra mig närmre henne medans hon med den andra handen flätade in sina fingrar i mitt hår.

Jag kände hur hela jag värmdes upp och kände en konstig känsla som att fjärilar flög runt i min mage. Jag lätt min hand som jag haft på hennes kind glida ner till henne midja istället så att jag sen kunde dra henne om möjligt närmre mig. Jag trycker mina läppar hungrigt mot hennes och leendet som ville ta form på mina läppar förstörde nästan kyssen som jag nu så länge längtar efter. Det var som att tiden runt omkring oss hade stannat och allting runt omkring oss försvann. Det var bara Melinda och jag med mina läppar hårt pressade mot hennes i en kyss som folk brukar beskriva som att det ändra fyrverkerier runt om.

Melinda drog sig lite andfådd bort från mig för att hämta andan och jag lutade min panna mot hennes. Jag kollade ner på henne i väntan på att få möte hennes vackra ögon och när jag väl fick det var det som att allt kom tillbaka till oss. Det var inte bara vi två i världen längre utan jag var återigen Selenas pojkvän och Melinda var min kompis som även var Selenas absolut bästa kompis.

” OMG ” fick Melinda lite chokat med en hand nu för munnen innan ett avsevärt antal svordomar lämnade hennes läppar. Jag släppte mitt grep om hennes midja och hon gick snabbt ur min famn. Jag kollade bara stelt framför mig medans Melinda började vandra nästan panikslaget framför mig samtidigt som hon mumlade fram en massa saker som jag inte ens kunde höra vad det var.

 

 

” Hon kommer hata mig, hon kommer hata mig ” mumlade hon tyst för sig själv om och om igen medans jag fortfarande stod förstelnat och bara kollade på henne.

” Hon kommer inte hata dig Melinda, hon älskar dig allt för mycket för att hata dig över något så litet ” for det helt plötsligt ur mig och Melinda vände sig snabbt mot mig.

” Något litet. Justin är du helt dum i huvudet eller. Jag kysste just hennes pojkvän som hon älskar mer än något annat. Det är inte bara en liten grej Justin. Hon kommer bli förkrossad förstår du inte det ” sa hon samtidigt som hon slängde med armarna framför sig.

” Jo jag förstår det. Men det blir ju ingen stor grej om Selena inte aldrig får reda på det ”

” Justin jag kan inte ljuga för Selena inte ens om jag verkligen vill. Det var som när vi var mindre och vi alla hade planerat en överrasknings fest för henne men jag kunde inte hålla det hemligt för henne så jag råkade berätta det och jag sabbade hela överraskningen bara för att jag inte kunde hålla min mun stängd”  

” Men du behöver inte ljuga för henne. Kanske bara undvika ämnet lite ”

” Undvika ämnet lite Justin är du galen. Jag kan inte hålla något så här stort ifrån henne ”

” Men tänk på saken. Det var ju du som sa att hon skulle bli förskrossad om hon fick reda på det ”

” Ja men. Okej jag ska försöka att inte berätta men ha inte för höga förhoppningar och jag kommer vilja berätta för henne senare. Jag vill bara ta reda på hur jag ska kunna säga det på ett bra sätt innan jag gör det. Inte för att jag tror att det finns ett särskilt bra sätt att säga jag kysste din pojkvän på men jag måste i alla fall göra det och du kan inte stoppa mig ”

” Det hade jag inte tänkt göra heller ”

” Tack ”sa hon stelt och hoppade skräckslaget upp i luften när hennes mobil började ringa i fickan.

” Omg det är Selena som ringer ”
” Svara då ”

” Jag kan inte, du får svara ” sa hon och kastade nästan mobilden till mig innan hon gick bort någon meter innan jag han protestera.

” Hej det är Justin ” svarade jag lite stelt när jag låtit mina tumme glida över skärmen för att svara.

” Hej Justin det är Selena. Vart är ni någonstans? ”

” Eh vi är fortfarande uppe i Eiffeltornet ”

” Okej, men varför svarar inte Melinda själv. Hon hatar när andra personer svarar i hennes telefon ”

” Eh hon kan inte svara just nu. Hon är på toa ” sa jag snabbt och slappade mig själv mentalt för den allt för dåliga och helt orealistiska lögnen.

” Toaletten. Jag trodde du sa att ni fortfarande var kvar upp i Eiffeltornet ”

” Och det är vi ju, jag kollar ut över Paris just nu ”

” Okej men det finns väll inga toaletter där uppe? ”

” Åh förlåt råkade jag säga toa. Jag menade att hon var iväg och roade sig genom att springa runt på den här våningen för att kolla ut alla vinklar ut över Paris ” sa jag och kollade bort mot Melinda som gav mig en skeptisk blick medans hon nervöst pillade med hennes hår som låg slängt över hennes högra axel.

” Springa låter inte riktigt som Melinda men jaja. I alla fall så ringde jag faktiskt för att säga att jag skickat en chaufför som kommer och hämtar er vid ingången ungefär om tio minuter ”

” Okej, vi syns sen ”

” Det gör vi. Jag älskar dig ”

” Och jag dig ” sa jag och la på samtalet för att sen räcka tillbaka mobilen mot Melinda som lite tveksamt tog emot den.

” Hon har lagt på samtalet ” sa jag då jag förstod hennes blick och hon nickade lite svagt. Hon drog åt sig mobilen och stoppade snabbt ner den i fickan innan hon återigen drog bort blicken från mig.

En pinsam och stel tystnad steg i mellan oss innan jag kom på att en från Selenas crew säkert stog och väntade på oss där nere vid det här laget.

” Eh vi borde nog gå ner nu om vi inte vill låta den som ska hämta oss vänta ” sa jag och hon svarade bara med en kort nick innan hon vände på klacken och började gå bort mot hissen som inom kort stannade på våran våning.

 

*

 

Resan hem hade varit om möjligt stelare än jag hade föreställt mig och chauffören som hade hämtat oss hade inte gjort det bättre heller. Han hade ställt frågor om vi hade ätit gott, gillat utsikten och fall vi hade haft mysigt där upp, vilket fick Melinda direkt att stelna till och gav mig en blick att jag skulle svara då honförmodligen var rädd att försäga sig.

Vi kom fram till hotellet där Selena och hennes crew stod och väntade på att vi skulle komma så att dom sen skulle kunna checka in medans vi alla var här. Vi gick båda två med lite släppande steg mot gruppen och Selena var snabbt framme hos oss och gav först Melinda en liten kram som hon stelt besvarade innan hon vände sig mot mig. Hon pressade sina läppar hårt mot mina men allt jag kunde föreställa och önska mig var att det var Melindas läppar istället som jag fick känna pressade mot mina. Jag kysste henne lite snabbt tillbaka för att inte verka efter bliven och sen så hade ju jag och Melinda kommit överens som att allt skulle bli som normalt, som att ingenting hade hänt för än vi bestämmer oss att berätta för henne.

Selena kollade lite chokat på mig men verkade sen släppa det då hon skuttade lite glatt bort mot sin maneger som stod och delade ut nycklarna till alla olika rumt. Efter ett tag kom Selena tillbaka med både en glad men lite bekymrad blick.

” Eh vi tre kommer att få dela rum under våran vistelse här ” sa Selena och sneglade upp på oss som båda stog med våra stora ögon fastklistrade på henne.

” VA NEJ ” brast både jag och Melinda ut samtidigt och jag möte snabbt hennes blick innan jag återigen möte Selenas chokade blick.

” Jag menar du har ju knappt vart med Justin Selena och när du väll får vara själv med honom ska du inte behöva släppas med mig som ett tredje hjul ”
 ” Sen så finns det ju bara en säng ”

” Alltså säng och sånt är inget problem. Jag kan ju sova på soffan, det är ingen fara. Jag tänkte bara att ni kanske ville ha ett eget rum för att göra, ja vad nu ni än gör när ni är tillsammans ” sa Melinda och om det hade vart under andra omständigheter hade jag nog skrattat år hennes mening som man totalt kunde misstolka till det lite snuskigare.

” Eh kom igen. Jag kan inte tänka mig några bättre personer att spendera ett hotellrum med tillsammans med ” sa Selena och drog mig och Melinda i en grupp kram som fick min hand att slå ihop med Melindas hand som snabbt drogs bort från min.

” Jippi ” mumlade Melinda fram lite frånvarande och min hud brände efter hennes beröring som enligt mig varade alldeles för kort. Men vi hade kommit överens om att vi skulle låta det här passera så bra vi kunde. Det här vara bara en olyckshändelse som absolut inte skulle hända igen. Även fast jag mer än allt annat just nu ville känna hennes kropp hårt tryckt mot min igen. För om jag hade vetat att den första kyssen med henne även skulle vara den sista skulle jag absolut inte släppt henne så snabbt som jag hade gjort.

 

 



 

 

Så nu är det uppe och hoppas att ni gillar det, hinner inte läsa igenom det men hoppas att det inte är allt för mycket stav fel och sånt.

I alla fall så har dom kysst varandra nu och har kommit överens om att inte berätta det för Selena. Hur tror ni att det kommer att sluta? och hur tror ni att det här med rum delandet kommer att sluta?

Kommentera för mer min små älsklingar!! <3


Kommentarer
Postat av: Sally

Helt amezing kapitel , jag är beroende av din novell den så jäkla bra , börja läsa den igår och redan helt fast (:

Svar: omg vad glad jag blir att du gillar den, sliter jätte mycket med att ha bra uppdatering och det underlättar verkligen när man får såna här söta kommentarer!! :D
Just Twitter

2012-11-28 @ 23:21:53
Postat av: Ewweh

SÅ HIMLA BRA!!<33333333 du är så grymt duktig på att skriva! såå sjukt duktig!! :D<333

2012-11-28 @ 23:39:40
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Liv

Awesome kapitel!,!!,

2012-11-29 @ 15:46:15
Postat av: Isabelle

U're amazing! Hoppas verkligen inte jorden går under den 21 december! Då ver jag ju inte hur novellen slutar!!! :))

Svar: Haha det får vi verkligen hoppas, måste i alla fall hinna bli 23 april så att vi svenskar har en chans att träffa Justin innan jorden går under ;)
Just Twitter

2012-11-29 @ 17:30:01
Postat av: tessan

ojojoj! hur kommer selena reagera om hon kommer på dom? det är det jag undrar!!!!!!
shit vad bra kapitel!!!!!

2012-11-29 @ 20:01:03
URL: http://justtwitter.blogg.se
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

2012-12-01 @ 12:07:56
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback