My Bieber Side

 
 
  http://mybieberside.blogg.se/
 
Här är en liten del av hennes pilot till denna novell som hon skriver på
 
Med snabba steg joggade jag ut ur köp centrumet. New Yorks gator har aldrig varit tommare. Molnen täckte himmlen och det började dugg regna. Typsiskt. Tänkte jag. Jag joggade fram till vägen och lyfte upp handen. Vilket var signalen för att en taxi skulle stanna. Jag hoppade in i taxin och sa adressen hem. Taxi chaffören nickade och vi började rulla iväg. Klockan var inte mer än två, men jag kände mig redan sömning. Kanske för att jag vaknade tidigare än vanligt idag. Jag vet inte. Efter att ha åkt i några minuter så var jag hemma. Jag gav taxi chaffören pengar innan jag klev ur taxin. Smällde igen dörren och promenerade in till huset. Vi bodde i en villa 10 minuter ifrån Manhattan. (observera att jag inte vet vad ajg pratar om.. lol. nu hittar ajg på massa saker.)
Dörren var inte låst, Inte konstigt alls. Mamma var hemma. Jag gick in till köket och ropade "HEMMA"
"Hej Can! Maten är Snart klar och Pappa kommer snart, han skulle berätta något viktigt" sa hon.
Jag nickade bara lite innan jag sprang in på mitt rum. Utmattad var ordet. Men om jag sover nu så kommer jag att vakna mitt i natten. Det kändes inte så jätte bra, Så jag tog upp min iphone och öppnade twitter.
"Its only 2PM and im sooooo tired" knappade jag in. Samtidigt som jag fick ett medelande.
Jag öppnade medelandet och det var ifrån Allie. Som vanligt antar jag.
Jag öppnade medelandet där det stod
"Caan! Ska vi ses ikväll??" Självklart så skulle hon fråga det. Vi ses ju varje dag känns det som.
"Jarå, Jag ringer upp senare" knappade jag in och kastade mobilen på sängen innan jag började gå ner till köket.
Pappa hade redan kommit hem.
"Hej papi, Hur var det på jobbet??" Trotts att det var Lördag så jobbade han ändå. Jag visste inte riktigt vad pappa jobbade med eftersom att han aldrig berättade om det för mig. Men han hade alltid kostym på sig.
Han sa alltid "Det är komplicerat, Men jag tjänar bra" jag fick väll lita på honom då.
"Bra! Och jag har nyheter!" Sa han med en exalterad blick. Han log.
"Pappa, vadå för nyheter?????" sa jag med en minst exalterad blick tillbaka.
Han tog ett andetag. Och kollade på mamma. Hennes bli vilade över pappa samtidigt som den vilade över mig.
Jag förstod ingenting, Deras blickar vart lite allvarligare, Men jag förstod fortfarande inte?
Pappa började med:
"Jag blev befodrad på jobbet men....." Han hann inte säga klart sin mening innan jag slänge mig i hans famn och skrek GRATTIS! Han skrockade lite och sa "...men det innebär att vi måste flytta till Canada."
Jag stelnade. C A N A D A?
Jag backade och kollade på honom. Med en stel blick. "va?" fick jag ur mig.
"Ja, Eftersom att jag blev befodrad så fick jag bli chef men inte i USA, utan Canada. Jobbet har några kontor i Canada. Där jag ska jobba. Men vi ska bo i Stratford. Förlåt att det kom så plötsligt men jag kunde inte tacka nej."
Jag nickade bara lite stelt. Hur mycket jag än ville stanna så gick det inte. Pappa älskar sitt jobb och jag älskar honom. Men jag blev ju självklart ledsen. Jag kollade på mamma. Hon kollade på mig. Vi visste att vi inte kunde säga något åt saken. Utan fick acceptera det som det var.
"Vi flyttar imorgon, jobbet har redan fixat vårt hus."
 

 
Hejsa hejsan, det här är en novell som nyss har startats på http://mybieberside.blogg.se/ för er som vill ha en novell att läsa. Jag har själv inte läst hela än men tror att jag ska göra det när jag väll har tid. Den verkar i alla fall sätte bra och jag tycker att ni i alla fall kan ta och titta in lite snabbt. Kom ihåg att kommentera också då alla novell skrivare gillar att få veta vad ni tycker om det vi skriver.
 
btw tänkte bara lite snabbt säga att jag sitter och skriver på kapitel 14 nu och det kommer förmodligen upp snart. Blir ingen tränning för mig imorgon heller så om jag inte hinner få upp två idag kommer det förmodligen imorgon men vi får se. Ska gå upp och fira mina grannars barn som fyller 6 år imorgon.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wooopwooop.

Wihoo! Vadå, så det kmr upp idag lr..? :) kl är 23:57, så bara undar lix.. ;)

2012-11-23 @ 23:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback