Game on kapitel 30



När vi gått en bit till orkade jag inte med det här längre. Jag vände mig mot Naila och satte en hand vid hennes kind för att vrida henne ansikte mot mig. Jag pressade mina läppar hårt mot hennes och kunde nästan känna hur hon log mot mina läppar. Jag såg hur blixtrarna blev som aldrig för och jag lutade mig lite bak för att kunna kolla ner på en leende Naila.
” Duger det svaret ” sa jag och öppnade snabbt bildörren till Naila så att hon kunde hoppa in innan jag gick runt till min sida av bilen.






Vi var nu på väg till min första radiointervju för idag och vi hade kommit iväg en halvtimme försenat, vilket gjord att jag bara blev ännu mer stressade än jag redan var. Jag brukade alltid komma en stund innan intervjun började för att prata lite och lära känna dom som skulle intervju mig innan.
" Justin, du kommer hinna ditt " sa mamma och klappade mig lite på axeln.
Jag suckade lättat ut när vi parkerade utanför radiostationen och vi hoppade snabbt ut. Jag gick med snabba steg upp till den våning jag skulle till och när jag kom fram till där jag skulle bli intervjuad hade dom redan startat deras program så jag smög in lite smidigt och ställde mig längst väggen. Ena tjejen vände lite på sig och ett stort leende spreds på hennes läppar när hennes blick fastnade på mig.
" Nämen kolla vem som bestämt sig att äntligen vissa sig " sa hon och alls i rummet vände sig mot mig.
" Hej " sa jag och gick fram för att hälsa på dom som satt där inne innan jag satte mig på den tomma stolen framför en ledig mikrofon. Jag hängde på mig hörlurarna och vände mig mot dom två killarna och tjejen som höll i programmet.
" Så ja kära lyssnare och tittare, gissa vem det som bestämt sig för att komma " sa en av dom och nickade lite mot mig för att jag skulle presentera mig själv.
" Whats up everybody Justin Bieber här och ni lyssnar på Music all day and Night " sa jag och dom spelades deras lilla intro grej innan din började prata igen.
" Så Justin, vad är det du gör just nu. Jag har hört att du åker runt på lite olika saker och det nu, men att du snart drar igång din nya turné "
" Ja det stämmer, jag ska åka runt lite nu ett tag och prata lite om albumet innan det släpps och kanske spela upp någon liten bit av någon låt som teaser "
" Varför gör du så egentligen mot dina fans, jag menar ut blir rätt irriterade själv när jag hörde första biten av Boyfriend och du vet inte hur nära var på att svära i radio för att uttrycka vad ut tyckte om dig just då "
" Och det är ju det som jag tycker är roligt. Att se fansens reaktion och som i min video, lägga upp massa bilder och sånt som egentligen inte skulle vara med "
" Ja vad var det där egentligen? Jag ville ha den där jäkla vatten och eld scenen, men nej varför tar vi inte bort dom " sa tjejen som tydligen hette Amy och jag skrattade.
" Jag är ledsen om jag tog bort dina favorit scener, men jag hade faktiskt tänkt att dom skulle vara med tills vi kom på idén till bilarna och allt det där " sa jag och hörde hur dörren in till studion öppnades.



Justin hade sprungit upp i förväg för att komma ditt i tid. Vi andra kom fram till rätt studio och gick lite försiktigt in i studion för att inte störa och ställde oss tysta längs väggen.
Jag stod och lyssnade lite halvt då jag redan hört Justin prata om sitt album säkert 100 gånger redan när jag vart med. Men jag drogs ur mun trans när jag hörde jag började komma upp på tal.
( Intervjuare kursiv, Justin tjockt, Naila vanligt )
" Men Justin, jag måste bara fråga. Vem är tjejen du är med hela tiden och kom inte nu och säg att ni bara är vänner. För vi har bilder på er två kyssandes tillsammans " sa han och pekade bort mot en bild på oss på tv som hängde på väggen.
" Hon är den fantastiska och det är fantastiskt att ha henne med mig, då jag annars bara åker runt med gamla personer " sa han och dom skrattade.
" Om du måste säga tre grejer, vad är det bästa med henne? "
" Bara tre saker "
" Ja Bieber, dom tre absolut favorit sakerna med henne "
" Låt mig tänka. Eh, jag tror det jag först föll för var hennes ögon och utseende. Men det som verkligen fick mig att falla för henne var hennes personlighet "
sa Justin och under hela tiden höll han blicken på mig.
" Var det kärlek vid första ögonkastet "
" Nej, det var det verkligen inte " sa Justin och skrattade.
" Men du vet, jag kan få en tjej att falla för mig på en vecka " sa han och nu var det min tur att skratta lite.



Alla blickar vändes mot mig och stora flin spreds sig på dom som höll i programmet.
" Jag tänkte precis fråga varför du alltid kollade på sidan om oss när du berättade dina favorit grejer om henne, men jag antar att jag fick mitt svar nu Bieber. Så vad tycker du Bieber, ska hon vara med dom sista minuterna och så kan hon förklara varför hon skrattade när du sa att du kunde få en tjej att falla för dig på en vecka "
" Jag vet inte, du får fråga henne "
sa han och dom vände sig frågandes mot mig.
" Det är lugnt, det finns ändå ingen plats ledig som jag kan sitta på "
" Kom igen, jag tror inte Justin har något imot att du sitter i hans knä "
" Eh, jag vet inte "
" Kom igen, låt oss känna Justins sanna ja " sa han och jag suckade. Jag la ner min väska på golvet och gick bort till Justin som vred lite på sig. Han drog snabbt ner mig i sitt knä och la armarna runt min midja.
" Så, det är Naila du heter va? " frågade han och jag nickade till svar.
" Så Naila, skulle du säga att det var kärlek vid första ögon kastet mellan dig och Justin? "
" Om tackla Justin ner på isen och in i en hockeysarg första gången man träffas, räknas som kärlek vid första ögonkastet, så kan man verkligen säga att det var kärlek vid första ögonkastet "
" Så du föll inte för Justin på första veckan? "
" Jag skulle nog vilja säga att efter första veckan började jag inse att Justin kanske inte var den bort skämde kändis killen som bara brydde sig om sig själv "
" Så när ungefär skulle du säga att du började falla för honom ”
" Någon gång vid vecka två, tre. Runt där tror jag " sa jag och han nickade lite med huvudet.
" Skulle man kunna få fråga varför du puttade ner honom på isen "
" Eh, jag prov tränade med killarna den träningen Justin kom ner för att köra lite och tyvärr för honom så hamnade han mot mig. Den enda personen som inte brydde sig om han blev skadad eller inte "
" Fick du stryk av en tjej Justin "
" Till mitt förvar så visste jag att hon var nya och ville köra lite försiktigt med henne "
" För det första så trodde du att jag var en kille den gången och för det andra så är der inte mitt fel att du är en mes " sa jag och alla utan Justin skrattade.
" Du är alltid lika gullig och rolig "
" Åh, kom igen. Jag retas bara lite med dig. Precis som på din inspelningen av Boyfriend. Som du gör när du tar mina kläder "
" Det var ju roligt "
" För dig ja, det var inte du som behövde gå runt i bara handduk "
" Justin, jag är besviken på dig. Jag som trodde att du var en gentleman mot damerna "
" Det är jag också "
" Jag skulle inte säga att ta en tjejs kläder är så snällt "
" Jag kan vara en gentleman när jag vill " sa Justin och skrattade lite.
" Det tror jag säkert, men jag måste tyvärr säga att vi måste avsluta intervjun. Men jag måste säga att det var trevligt att ha dig här "
" Nöjet är helt på min sida " sa Justin och vi sa snabbt hejdå innan vi gick tillbaka till bilen för att åka hem lite snabbt för att äta lite lunch innan Justin skulle vidare till nästa intervju.

*

När vi kom hem till Justin började Pattie snabbt laga lite mat då det inte var så lång tid till nästa intervju.
" Maten är klar " ropade Pattie efter ungefär 10 minuter och vi alla satt oss snabbt vid bordet.
” Justin jag tror tyvärr inte jag orkar följa med på dom andra intervjuerna du har idag ”
” Okej ” sa Justin snabbt och fortsatte bara äta.
” Det är inte det att jag inte vill följa med, jag orkar inte med allt skrikande från dina fans och alla frågor från både intervjuare och paparazzi bara ”
” Hej, du behöver inte förklara varför, jag fattar. Jag tyckte allt sånt var jobbigt i början också, men man vänjer sig efter ett tag. Men jag kan absolut inte förvänta mig att du ska klara av allt det här bara efter en månad ” sa han och kollade menande på mig.
Vi fortsatte sen att äta resten av maten under tystnad och när vi var klara var det bara för Justin och dom andra att sticka iväg.
” Vi ses sen ” sa jag och Justin vände sig snabbt mot mig.
” Vi kommer hem runt fem, sex, runt där. Så du kan väll hitta på något under tiden ” sa Justin och jag ställde mig på tå för att komma i jämn höjd med honom, så att jag snabbt kunde pressa mina läppar mot hans innan han sprang bort mot bilen.
Äntligen ensam tänkte jag och gick ut till vardagsrummet och satte på tv, som jag inte kunnat titta på, på jätte länge. Jag bläddrade runt bland dom olika kanalerna och stannade sen vid en sport kanal som visade hockey.
Jag saknade hockeyn jätte mycket, mer än jag trott att jag skulle göra. Men jag hoppas att jag kan sluta tänka på det när vi kommer till Spanien. Det är egentligen inte så långt kvar tills jag får börja träna vilket är skönt. Men om jag väljer att åka tillbaka till Stratford lämnar jag också Justin och kommer då inte kunna träffa honom på jätte länge.
Kommer jag klara att vara utan Justin så länge, och om jag väljer att stanna med Justin i Spanien. Hur mycket i hockeyn kommer jag tappa.
Bara grejen att ställa sig på ett par skridskor efter två månader helt utan träning över huvud taget. Det sitter säkert kvar, men frågan är bara hur snyggt det kommer se ut när jag går ut på isen.
Varför måste såna här grejer alltid vara så svåra att ta.






Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel! Vill bara ha meeer!!!

2012-05-21 @ 11:33:51
Postat av: Evelina

Jättebra kapitel! Kan vi inte få nästa idag?

2012-05-21 @ 18:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback