Game on kapitel 24




” Du vet inte hur lockande det låter, men jag har fortfarande skola ”
” That sucks ”
” Yeah ” sa jag och vi fortsatte att prata i säkert två timmar till innan Pattie kom för att hämta Justin då han skulle iväg till någon fotografering.






2 veckor senare

Jag gick bort till mitt skåp för att slänga in mina no böcker innan jag stoppade ner mina so böcker så att jag kunde plugga till det sista provet som vi skulle ha imorgon. Jag hängde väskan över axeln och gick bort till Jillian som stog och väntade vid utgången.
” Ska vi gå? ” frågade hon och jag nickade till svar innan jag krockade min arm med henne.
Vi gick hem till Jillian som bodde bara fem minuter ifrån skolan.
Vi tog ett varsitt äpple innan vi gick upp till hennes rum.
” Jillian viste du att det är fans som skriver noveller om Justin? ”
” Ja, det har jag vetat länge. Varför undrar du? ”
” Jag kollade runt lite igår på internet och det finns säkert tusentals noveller om honom ”
” Jag tror nog det finns miljontals ”
” Kanske, men är det bara jag som tycker det är lite konstigt att det är så många som skriver om min pojkvän. Jag menar dom hittar på någon random påhittad tjej som han ska bli ihop med och skriver en love story om dom. Sen är vissa scener väldigt roliga att läsa, speciellt dom så roliga sex scener dom fantiserar ihop ”
” Nej du har rätt det är lite konstigt ” sa hon och kunde inte riktigt möta min blick.
” Omg du skriver en novell om honom ” sa jag och skrattade lite.
” Till mitt försvar så började jag skriva den innan jag lärde känna någon av er. Så om du vill kan jag avsluta den och lägga ner bloggen ”
” Nej, nej det behövs inte. Men du måste låta mig läsa den ”
” Eh visst ” jag kan skicka länken till dig sen ”
” Okej ” sa jag och drog upp mina skolböcker för att börja plugga till provet.

*

Jag tog med mig min frukost upp till mitt rum och satte mig framför datan då Justin sagt att han fått en halv timmes ledigt.
Jag loggade in på skype och såg att Justin redan var inne. Jag klickade på ring och han svarade snabbt.
” Hej snygging ” sa jag och han skrattade.
” Hej babe, du vet inte hur skönt det är att se ditt ansikte igen ”
” Vi pratade ju igår för typ tolv timmar sen ”
” Jag vet, men du vet inte vad hände idag ”
” Något du skulle vilja prata om ”
” Jag kan väll bara säga att det var ett fan som försökte vara lite mer än ett fan ”
” Va? ”
" Man kan väll säga att det inte bara är du som försökt kyssa mig nu  "
" Försökte hon kyssa dig " sa jag la argt och han skrattade lite.
" Ja, tydligen har mina beliebers startat någon tävling om vem som kan kyssa mig först och få en paparazzi att fota det, så att dom lägger upp bilden på första sidan "
" Seriöst, vad är det för fel på dom "
" Jag vet inte, men jag måste säga att det faktiskt är lite roligt att dom är så besatta av mig "
" Är det så pass roligt att du skulle skratta om jag slog till den som kysste dig "
" Är du avundsjuk? " sa Justin lite roat och jag gav honom en mördande blick.
" Nej jag tycker att det är jätte kul att miljontals tjejer kommer försöka kyssa dig "
" Du behöver inte oroa dig, du vet att det att det bara är dig jag vill kyssa "
" Vi säger det " sa jag och han skrattade.
" Apropå besatta, visste du att dina fans skriver noveller om dig "
" Nej det visste jag inte, gör dom det "
" Japp, det finns väldigt roliga scener att läsa "
" Som "
" Låt mig bara säga att din fans är väldigt dirty "
" Kan du skicka en länk? "
" Visst vänta ett tag "
" Hallå, när tar skolan slut så att jag kan flyga dig över hit "
" Skolan är slut om fem dagar, sen kommer jag behöva fixa lite saker. Så om en vecka kan du flyga ditt mig "
" Låter bra, men jag måste tyvärr säga att min mamma inte kommer låta oss sova i samma rum ”
” Jag kan ju alltid smitta över ”
” Ska vi vara stygga personer nu ”
” Japp, det var ju därför jag blev ihop med en bad boy och förresten vad ska dom göra för att hålla oss isär. Låta mig dela rum med din mamma, du med Kenny och så håller dom oss i våra rum ”
” Det var en bra idé, tack Naila ” hörde jag Pattie säga i backrunden och jag suckade.
” Din mamma hörde ”
” Japp, hon kom hit för att berätta att vi måste dra strax ”
” Så jag antar vi syns snart gå ”
” Det gör vi ” sa han och vi sa snabbt hejdå innan han blev tvungen att åka iväg för att arbeta med hans video.
Jag stängde av datan och drog upp mina böcker för att plugga en sista gång innan provet.

*

Jag vaknade av att min mobil pep till och såg att det var ett sms från Justin. Jag klickade snabbt upp det och såg att det var några bilder med en text under.
< Bilderna som jag lovade ;D <3 >
Hade han skrivit och jag skrattade. Han var bara för gullig. Jag hade bett honom att skicka några bilder på honom som ingen annan skulle få.
< Tack <3 > skickade jag iväg innan jag gick bort till badrummet för att ta en snabb dusch innan jag gick ner för att äta.
Jag drog av mig kläderna och gick in i duschen. Jag lätt det varma vattnet rinna längst kroppen och försökte rensa mina tankar.
Hans beliebers hade startat någon dum tävling som kommer göra så att miljontals tjejer kommer föröka kyssa honom, är inte det underbart. Sen så är jag bara några mil bort och kan inte göra något åt det. För även om jag var där och skulle vilja smälla till dom skulle jag inte kunna göra det då det skulle hamna på första sidan direkt,
” Justin Biebers kompis avundsjuk på grund av allt kyssandes ” eller något sånt skulle pryda rubrikerna i säkert varenda tidning på jorden.
Jag hoppade ur duschen och drog snabbt på mig nya kläder. Jag torkade snabbt mitt hår innan jag drog på ett tunt lager kajal och maskara på ögonen.
Jag gick ner till köket och såg att vi nästan inte hade något hemma, så min frukost fick bli ett äpple. Jag gick upp till mitt rum igen och borstade snabbt tänderna innan jag hängde väskan över axeln och gick ner till hallen.
Jag drog på mig mina skor och började gå bort till skolan.
På vägen till skolan möte jag upp Chaz, Ryan, William och Jillian som jag tog sällskap med den sista biten.
Vi kom fram till skolan och vi gick bort till våra skåp. När vi kom bort mot mitt såg jag att Brittany och Channel stog och lutade sig mot mitt skåp. Dom två tjejerna som hatade mig mest av alla tjejer här och älskade Justin mer än något annat i världen.
” Har ni inget bättre för er än att sabba min morgon med eran närvaro ” sa jag och dom skrattade sina falska skratt.
” Alltid lika charmerande, men säg mig. Kommer du vara med i kyssa Justin tävlingen ”
” Nej, varför undrar du. Kan det vara så att du känner dig hotad av mig? ”
” Aldrig i livet, han skulle aldrig kyssa någon som du ”
” Någon som jag? ”
” En ful gammal kossa ”
” Och vet du vad som är roligt med det du just sa, är att innan Justin stack tillbaka för att arbeta på sitt album så var det med mig han var och inte er två ”
” Han var bara med dig för du var med hockeykillarna ”
” Det låter som om någon är svartsjuk ”
” Jag skulle aldrig bli svartsjuk på dig. Jag kommer vara den som kysser honom först och då kommer det bli som i alla filmer, då tjejen och killen efteråt inser att dom tillhör varandra och lever lyckliga i alla sina dagar ”
” Du vet väll att det finns en anledning till varför såna där saker kallas fantasier ”
” Inte om man gör så att dom går i uppfyllelse. Vilket jag kommer göra genom att vara den första som kysser Justin ”
” Det kan vi nog bli två om ”
” Jag trodde inte du skulle vara med i tävlingen ”
” Låt oss bara säga att ditt hat mot mig kommer göra den här tävlingen väldigt rolig ”
” Gör som du vill, du kommer ändå inte vinna ” sa dom och klampade sedan bort till sin lektion.
” Vi får väll se ” sa jag med ett flin och slängde in min väska innan jag drog ut mina matte böcker för att sedan börja gå bort till lektion med Jillian.
” Du tror inte att det kommer ställa till med problem om du kysser Justin när paparazzi ser ”
” Jo, jag måste ju prata med Justin om det först ”
” Men om han går med på det, så kommer det bli så roligt att se deras miner när dom ser bilden på dig och Justin tillsammans ”
” Och om han går med på det så är det här lättare sagt än gjort ” sa jag och vi båda hade ett litet ondskefullt leende på läpparna.

 




Förlåt för att det tagit så långt tid att få upp det här kapitlet men jag lovar att jag ska försöka bättre mig med uppdateringen och få upp kapitel åtminstonde varanan dag.
Tyvärr blev kapitlet bild löst och lite tråkigt, men snart är dom tillsammand igen och då kommer det lite mer roliga saker som jag har planerat.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Fett bra!!!! Meeeeeeeeeeeeeeer!!!!! Nuuuuuuyuu!!

2012-05-02 @ 06:41:53
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Linn

Vaddå tråkigt?! Var ju skit kul! :DDD jag skrattade i alla fall.

2012-05-02 @ 07:11:13
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Felicia

HAHA, noveller, ja vi är väl lite dirty vi... ;)

2012-05-03 @ 16:07:34
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback