Game on kapitel 4


Jag slog mig ner bredvid henne och hon kollade chokat på mig.
” Ska du inte sätta dig bredvid Mr. Populär där borta ” sa hon och pekade bak mot Chaz.
” Eh han klarar sig bra utan mig, förresten jag frågade aldrig vad du hette förut ”
” Jag heter Jillian ” sa hon och log lite.
” Jag är Naila ” sa jag och besvarade hennes leende.





Resten av lektionen hade vi pratat om lite allt möjligt och vi var nu på vägg bort till hockeyhallen för att kolla på killarnas träning. För det visade sig att Jillian gillade att kolla på hockey men tyvärr inte spela så hon följde gärna med mig för att kolla. För jag vill gå och kolla på en av deras träningar innan jag bestämmer mig för att testträna med dom. Vi kom in i hallen och satte oss på den högra läktaren som bortalaget alltid satte på och som jag många gånger hade suttit på när vi möt dom. Vi satte oss ner och nu ångrade jag ännu mer att jag inte tagit på mig varmare kläder då det var väldigt kalt inne i hockeyhallen. Jag kröp ihop lite och satte armarna runt mina ben för att försöka hålla värmen så gott det går när det är så kalt.



” Fryser du? ” frågade Jillian med ett litet flin på läpparna.
” Nej du vet jag sitter alltid så här och skakar ” sa jag och vi skrattade lite.
” Så varför flyttade ni till Stratford egentligen? ”
” Eh det var mamma som velat byta jobb jätte länge och hon fick ett erbjudande här som hon tog, Jag tror tyvärr att hon tog det bara för att komma bort ”
” Vart är din pappa? ”
” Han dog för ungefär två månader sen ” sa jag lite sorgligt och Jillians leende försvann.
” Åh jag är så ledsen, jag menade inte ”
” Det är lugnt, hur skulle du kunnat veta ”
” Men en liten sak jag undrat över ”
” Vad? ”
” Varför vill du börja spela med killarna när det finns ett tjej lag här? ”
” För att jag alltid har spelat med killar och jag tycker det är roligare då man får köra lite tuffare och hårdare en med tjejer där man knappt får röra varandra. Sen så får man också mycket bättre träning när man spelar med killar ”
” Men varför började du spela med killar från början ”
” När jag var liten fanns det inget tjej lag där jag bodde och i den åldern fick man spela med killar om man var tjej då killar inte börjat utvecklas så mycket då ”
” Men man får ju inte köra med killar nu så hur har du kommit undan med det ”
” Jag har haft hjälm på mig under match ”
” Men har du aldrig blivit på kommen med det? ”
” Jo en gång och det var när jag möte Chaz och dom ”
” Var det du som hade börjat slåss med Chaz? ”
” Ja hur många andra tjejer spelar med killar ”
” Nej det är inte det. Jag menar bara att det inte är dom små killarna du väljer att hoppa på ”
” För din information så var det han som hoppade på mig först, jag gav bara igen ”
” Så det är därför Chaz är på dig som en liten hök ” sa hon och jag kollade chokat på henne.
” Åh kom igen, du kan inte ha missat hans blickar ”
” Vilka blickar ” frågade jag lite dumt.
” Okej om vi säger så här, jag har försökt få kontakt med dom jätte länge och sen helt magiskt börjar du här och han är på dig direkt som resten av hockey killarna ”
” Chaz är bara ” var allt jag hann säga innan jag blev avbruten.
” Jag är vad? ” frågade Chaz när han kom gåendes mot oss iklädd alla sina hockeykläder.
” Inte lika bra som du tror du är så jag kommer nog få mig ett gott skratt här på sidan av ”
” Om du är så säker på att du är bättre än mig varför kommer du inte ut på isen och visar det ”
” Du sabbade mina skridskor om du kommer ihåg ”
” Du är bara rädd ”
” Jag rädd, var det inte jag som började slåss med dig som är typ dubbelt så stor som mig ”
” jag trodde du sa att han hoppade på dig ” började Jillian men jag avbröt henne genom att ta upp handen mot henne.
 ” Vi har lite reserv saker i förrådet om du vågar ”
” Game on hörru ” sa jag och han skrattade.
” Ska du dissa mig nu ” sa Jillian och jag vände mig mot henne.
” Sorry jag glömde jag blev bara lite inne i stunden, jag kan göra det en annan gång ”
” Nej kör du, det blir nog roligare för mig om jag får se dig köra runt med killarna ” sa hon och jag gav henne en kram innan jag följde efter Chaz bort till deras tränare. Chaz gick väldigt klumpigt på grund av alla skydd så jag hann snabbt ikapp honom.
” Hej Stefan ” ropade Chaz och jag antar att det var deras tränare då han vände sig mot oss.
” Vad har jag sagt att ta med tjejer hitt för att imponera Chaz ” sa han med en suck och jag skrattade. Jag antog att han inte hade så bra raggrepliker så han använde sin talang för att imponera på tjejer.
” Nej det är lugnt, hon kom hitt för vi undrar fall hon skulle kunna få provträna med oss ”
” Ska en tjej spela med oss ” sa han och skrattade.
” Ja varför inte hon är ju duktig ”
” Chaz det är många tjejer som är duktiga men det är lite tuffar uppe i kil serien ”
” Hon lyckades ju rätt bra när hon möte oss för några dagar sen ” sa Chaz och jag såg hur tränarens ansikte gick från roat till chokat.
” Vad det du? ” frågade han och pekade på mig.
” Det var jag ”
” Ja jag måste ju erkänna att du var duktig för att vara tjej men vi satsar sten hårt att komma igång inför cupen som kan förändra många av grabbarnas framtid om vi lyckas och jag vill inte riskera det genom att ta in en tjej som kanske kan hjälpa oss ” sa han och med dom orden vände han om och började gå bort från oss men jag tog ett fast tag om hans handled och vred honom mot oss igen. Både han och Chaz kollade chokat på mig.
” Jag lovar att göra mitt bästa ”
” Det tvekar jag inte på men du är fortfarande en tjej och inte lika starka som killar i den här serien som vi ska köra i ”
” Jag har ju lyckas klara mig i mitt gamla lag ”
” Ja men där var du en av era snabba smidiga toppar som bara skulle komma förbi och göra mål och vi kör ett litet annorlunda spel här ”
” Men vad är det för fel att ha lite olika spelare ” sa Chaz och Stefan kollade var ända liten centimeter av mig innan han möte min blick igen.
” Jag lovar att köra hundra procent och om du säger åt oss att göra 50 armhävningar så gör jag 75 och om du säger åt oss att springa en mil på löpbandet så springer jag en mil och två kilometer ”  sa jag och han funderade ett tag innan han skakade lite på huvudet.
” Okej du får testa och det är inte på grund av att du kan spela utan din atityd. Vi skulle behöva någon mer lite på spelar men om du inte gör som jag säger åt dig går du direkt när jag säger åt dig ”
” Ja jag lovar ” sa jag och han gav både mig och Chaz en klapp på axeln innan han gick bort till dom andra tränarna som stog och kollade frågandes på mig.
” Så det där gick ju bra ” sa Chaz och jag skrattade.
” Ja men jag borde nog bytta om lite snabbt så att jag inte tar tid från träningen ”
” Här följ med dig så ska jag vissa dig vart extra grejerna ligger ”sa han och jag följde med honom bort till ett rum där det hängde massa extra skydd och kläder.
” Det är bara att ta det som är i din storlek ” sa han och log lite mot mig innan han började gå bort till isen för att värma upp.

*

Jag lyckades hitta allt jag behövde och drog ett sista varv med tejpen innan jag satte hjälmen på huvudet. Jag började gå bort till isen där killarna stog och passade lite i väntan på mig och en till som var lite sen.
Det var lite obekvämt att ha bh när man tränar då den skaver när skydden trycker åt.
Jag gick ut på isen och Chaz kom snabbt åkandes mot mig med ett stort leende på läpparna.
” Jag trodde nästan att du skulle rymma när det tog så lång tid ”
” Haha jätte roligt ” sa jag och drog på mig den handskarna.
Killen som kommit för sent åkte ut på isen och tränaren visslade att vi skulle samlas.
” Okej idag har vi en ny spelar som ska provträna med oss och det här är lite annorlunda då den nya spelaren också är en tjej som hjälpte till att slå oss i vår sista match: Men jätte kull att du vill träna med oss. Men nu till det viktiga, nu är det bara en månad och tre veckor kvar till Canada elit cup som kommer vara stor grund till eran framtid inom hockeyn. Så därför kommer vi köra jätte hårt fram till dess för att se till att vi är i form till det. Så vi kör igång direkt igenom att dela upp er i två lag så vi kan träna anfall och försvar ” sa han och en av dom andra tränarna började dela ut västar till hälften av oss. Jag slapp väst och följde efter resten av dom som inte hade fått västar. Jag ställde mig sist för att se vad det var vi skulle göra då han inte hade förklarat något för mig. 
Det visade sig vara en övning då man skulle komma tre anfallare mot två backar och när bollen kommer ur spel skulle två av topparna åka ner och försvara, den tredje spelaren skulle bara åka till sidan. Men det var en bestämd person som skulle göra det så jag behövde inte bry mig om det. Jag kollade noga och försökte få ett hum om hur dom spelade och när det var min tur hade jag inte kommit fram till något så jag passade bara till han som skulle köra med mig.
Jag fick tillbaka pucken och gjorde någon slags snurrfint för att komma förbi och när jag tagit ett några steg skicka iväg ett skott som satt i vid det närmre stolproten.



Jag log stort för mig själv och åkte snabbt tillbaka till min sida av planen för att försvara mot nästa som kom





Tråkigt kapitel jag vet men nu har hon i alla fall börjat små träna med killarna och jag lovar att Justin antingen kommer i nästa kapitel eller kapitlet efter det.
Men vad tycker ni om det här?'
Kommentera!!


Kommentarer
Postat av: Ebba

Fett bra!! Meeeeer!!

2012-03-28 @ 18:08:15
URL: http://belibersmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback