Game on kapitel 38

” Visst är det, så pass roligt att du kan bli glad över att det bara var lite färg som du spillde på mina läppar ”

” Oh vad tur för mig ” sa han och lutade sig närmre mig. Han pressade sina läppar hårt mot mina och jag slängde mina armar runt hans nacke.

” Ungar kommer ni, så att vi kan äta ” ropade Kenny och jag drog mig undan från Justin.

” Vi kommer ” ropade Justin tillbaka och vi gick bort till bussens kök/ vardagsrum.






Vi var snart framme vid arenan som Justin skulle ha sin konsert i och jag hade redan duschat tre gånger sen vi lämnade parkeringen i Spanien där jag blev ner skvätt. Så på mindre än en dag har jag duschat tre gånger för att försöka bli av med färgen, men det ända som har hänt är att min hud blivit alldeles öm och sönder kliad.

” Justin vi är snart framme så var bered på att springa in till arenan så att du hinner fixa allt med kläder, smink och hår. För vi är rätt mycket sena på grund av all trafik, så du kommer inte ha så mycket tid på dig ” ropade Scooter och Justin suckade högt.

” Okej Scooter ” ropade han tillbaka och ställde sig upp från sängen.

” Varför kan inget bara gå som planerat nån gång ” sa Justin och slog in knytnäven i den bakre väggen.

” Hej, ta det lugnt ”sa jag och ställde mig snabbt upp bakom honom. Jag la mina armar runt hans midja och lutade min haka mot han axel.

” Vad är det, jag har aldrig sett dig bli sur över att vi blivit lite försenade eller att du haft lite mindre tid att fixa dig inför något ”

” Jag vet, jag är bara trött. Jag behöver nog bara sova lite efter konserten ”

” Det tror jag också ” sa jag och han vände sig mot mig.

” Kommer du och kollar idag? ”

” Självklart, varför skulle jag inte komma? ”

” Jag tänkte bara med tanke på du ser ut just nu. Du sa ju förut att du inte ville vissa dig ute för än färgen är borta ”

” Jag vet, men jag tänker inte missa en chans att se dig på scen. För det är då du är som gladast. Så jag kommer sno en av dina munkisar som jag kan täcka armarna och ansiktet med ”

” Tror du inte att det kommer bli lite varmt att ha tjock tröja på dig under konsert ”

” Jo förmodligen, men det är det värt. Dessutom kan jag kanske ta av mig den under själva konserten då jag förmodligen inte kommer ha några ögon på mig just då ”

” Så vart kan jag finna dig under konserten då? ”

” Jag kommer sitta vid VIP av delningen, varför undrar du ”

 ” Då vet jag vart jag ska kolla när jag sjunger mina kärleks låtar i kärlekens stad ”

” Är inte typ alla dina låtar kärleks låtar? ”

” Jo, men det är inte alla som passar in perfekt på mina känslor för dig ”

” Och vilka låtar är det då? ”

” Be alright, Beauty and a beat, On love och She don’t like the lights “

“ Nej, jag gillar verkligen inte ljuset från blixtrarna “ sa jag och han skrattade. Han vände sig om i mitt grep la sina händer på mina kinder.

” Jag älskar dig ” sa han och lutade sig närmre.

” Jag älskar dig också ”



Han lutade sig fram den sista biten och pressade sina läppar mot mina, men det här kyssen var inte som någon av våra andra. Det var mycket mjukare och på något sätt mer romantisk än dom tidigare. Det går inte riktigt att beskriva, men allt jag kan säga är att jag älskar det.

Jag drog mig undan när bussen ryckte till och Justin blev tvungen att sätta upp en hand bakom mig på väggen så att vi inte skulle ramla.

” Jag antar att vi är framme ” sa jag och fick mitt bestående besvarat då Scooter ropade att vi var framme.

” Jag sa ju det ”

” Vi syns sen ” sa Justin och pussade mig snabbt på kinden innan han gick ur bussen för att springa bort till arenan.

 

*

 

Konserten skulle snart börja och jag hade lyckats undvika båda alla fans och paparazzi som fanns utanför arenan. Jag gick bort till VIP avdelningen och såg till min förvåning att det bara var jag där. Jag gick bort till mitten av scenen och en tjej ryckte tag i min arm. Ett stort leende spreds på hennes läppar och jag kollade chockat på henne.

" Du är Naila va? " frågade hon och jag nickade lite till svar.

" Snälla, snälla välj mig till Justins OLLG "

" Det är inte jag som väljer det, tyvärr "

" Men du kan väll påverka, föreslå mig till dom som väljer du vet "

" Jag tror tyvärr inte det funkar så "

" Du kan ju alltid testa eller hur "

" Okej jag ska försöka komma ihåg det " sa jag och gick började gå bort till stället man kunde sitta på men rycktes snabbt tillbaka när tjejen den här gången drog tag i min luva och drog mig tillbaka. Jag blev tvungen att stappla bak för att inte ramla baklänges och hon drog ner min luva från huvudet.

” Nej du ska gå och tipsa om mig till dom nu ” sa hon surt och kollade sen chokat på mig när hon såg mitt färg ned skvätta ansikte.

” Vad har du gjort? ” frågade hon sen och kollade lite frågandes på mig.

” Inget okej, jag går och frågar nu ” nästan frästa jag åt henne och hon ryggade tillbaka lite.

” Du behöver inte vara så otrevlig ” sa hon och jag kollade chokat på henne.

Va den här tjejen skön eller, det är ju inte direkt så att hon vart så super trevlig mot mig.

Jag tillbaka till bakom scenen och gick bort till Pattie som stog och pratade med Scooter och Kenny.

” Det är ni som ska välja Justins OLLG idag va? ”

” Aa det är vi, varför undrar du? ” sa Pattie vänligt och Kenny skrattade.

” Naila är säkert bara svartsjuk och vill själv vara hans OLLG ” sa han och jag skrattade.

” Varför skulle jag vara svartsjuk på dom när jag kan göra typ allt och få allt nästan när jag vill utan att behöva gråta för att få komma upp på scen ”

" Så vad vill du då? "

" Jag vill bara säga åt er att inte ta tjejen där bort lilla hår. Hon är bokstavligt talat galen "

" Vad gjorde hon för något? "

" Hon ströp mig nästan bara för att hon tyckte jag skulle komma hit och säga till er att välja henne "

" Justins fans kan vara lite våldsamma när det kommer till att träffa Justin "

" Ja, jag har märkt det " sa jag och gav dom ett snabbt leende innan jag gick bort till framför scenen igen.

" Så tipsade du om mig? " frågade tjejen som dragit tag i mig tidigare och jag nickade till svar.

" Och vad sa dom? "

" Dom sa bara att dom skulle fundera på det. För du är ju inte direkt den ända här inne som bill bli hans OLLG, eller hur? "

" Nej men det är typ bara jag som förtjänar det "

" Varför om jag får fråga? "

" För jag är typ den ända som skulle gå så pass långt att bli ihop med honom att om han inte skulle avsky mig för att döda dig, skulle jag ha dödat dig för länge sen " sa hon och jag tog ett steg bakåt.

" Bra att veta " sa jag och gav henne ett litet stelt leende innan jag gick bort och satte mig borta vid gallret som hade som en liten stol stack ut. Jag satte mig ner och drog upp luvan igen för att åter försöka dölja mitt ansikte.

Ned räkningen på den stora skärmen började och när den räknat ner till 0 kom Justin in dansandes med sina dansare tätt bakom sig.

Fansen började skrika högt och ett stort leende spreds på Justins läppar. Men kunde till och med se under tiden han sjöng att han inte kunde sluta le.

Jag satt och sjöng med i alla låtarna och som Justin sagt så kollade han ofta ner på mig och möte min blick när han sjöng låtarna han sagt till mig att hon kunde koppla till oss.

Justins låt One less lonely girl började spelas och jag kunde höra hur ljudet från snyftande höjdes då typ alla fansen grät under den här låten. Jag orkade inte med allt snyftande mer så jag gav Justin ett snabbt leende innan jag gick bort till resten av crewet som kollade lite bakom scenen.

Justins OLLG kom upp på scenen och hon höll på att snubbla över sina fötter då hon knappt kunde se vart hon gick någonstans på grund av allt gråtande.

” Seriöst, vad är det för fel på dom. Skulle det inte vara roligare om Justin kom ihåg dom som tjejen som faktiskt inte grät utan satt och skrattade åt dom andra som inte blev valde eller helt enkelt bara sjunga med i låtarna. Ska det var så himla svårt eller ” sa jag och dom skrattade.

” Tänk dig om Justin skrev en låt och sjöng den rakt till dig, skulle inte du gråta då? ”

” Kanske, men det är skillnad ”

” Varför? Det är ju så hans beliebers känner ”

” Ja men dom är inte hans flickvän som han då skulle sjunga direkt till då och inte till en låt som dom där tjejerna behöver dela med miljontals tjejer till ”

” Ja, men du kan träffa Justin typ varje dag om du vill och dom här kanske bara har möjlighet att se honom en gång, vissa kanske aldrig kommer få se honom på riktigt. Tänk dig första gången du träffade Justin ”

” Första gången jag träffade Justin blev han blå slagen och den ända jag typ sa till honom var hej ”

” Juste, jag glömde att du inte är någon belieber ”

” Eller snarare var inte en av mina beliebers ” sa Justin och slog armarna runt min midja bakifrån.

” Vem har sagt att jag är en av dina beliebers? ”
” En sött tjej som du måste vara en av mina ”

” Så du menar att det bara är söta tjejer som får vara dina beliebers ”

” Japp ”

” Det var ju snällt. Men vem avgör fall dom är tillräckligt söta då? ”

” Ingen, alla tjejer är söta på sitt eget sätt. Så alla är välkomna ” sa Justin glatt och jag skrattade.

” Och du behöver ta en dusch, annars är det du som sover på soffan inatt ”

” Jag luktar inte så mycket väll ”

” På nära håll luktar du nästan lika illa som ett av omklädningsrummen som finns i hockeyhallen ”

” That was mean ”

” That’s me, så gå och duscha nu ”

” Kan jag inte bara få andas ut lite innan? ”

” Justin det är nog bra om du går och duschar nu, får dom låser arenan snart, men jag kan be dom låta omklädningsrummet och gången ut var upp lysta och öppna så att du kommer ut ”

” Ska ni lämna mig ensam kvar här ”

” Jag vill inte men jag och Scooter måste. Jag måste börja min jakt på något som kan få bort färgen din flickvän ” sa Pattie och pussade Justin snabbt på kinden.

” Jag kan stanna, om du vill ” sa jag och Justin slog upp i ett leende.

” Visst ”

” Ser du, allting löser sig ” sa Pattie innan hon gick ut ur arenan tillsammans med resten av crewet.

Justin flätade samman våra fingrar och vi började gå hand i hand bort till omklädningsrummet. Det var en liten bit att gå men så fort vi kom in vände sig Justin mot mig med ett stort flin på läpparna.

” Vill du duscha med mig? ” frågade han och ställde sig bara någon centimeter framför mig.

” Du skulle kommit med ditt erbjudande lite tidigare, för en dusch till och min hud är körd ”

” Men innan visste jag ju inte att vi skulle bli ensamma eller hur ”

” Nej och du vet inte hur gärna jag vill följa med dig in men min hud skriker vid minsta lilla rörelse typ ”

” Okej ” sa Justin och släppte min hand.

Han började gå bort till badrummet samtidigt som han började ta av sig sin tjocktröja och t-shirt så att när han kom fram till dörren stog han bar bröstad och log mot mig.

” Är du helt säker ”

” Ja Justin, jag är helt säker ”

” Okej, din förlust ” sa han och jag skrattade.

Jag hörde hur duschen sattes igång och sen hur Justin började sjunga lite på sina låtar.

Jag gick snabbt bort till badrummet och tog upp hans tjocktröja och t-shirt på vägen. Jag gick in i badrummet och ryckte tag i han kläder, men lämnade han boxers. Jag gick bort till dörren som leder till korridoren och lutade mig mot dörrkarmen i väntan på att Justin skulle bli klar.

Duschen stängdes av och Justin kom efter ett tag ut genom dörren med en handduk lindad runt midjan.

” Varför har du min kläder ” frågade han och jag slog upp i ett belåtet leende.

 

” För att hämnd serveras på ett silverfat ” sa hon innan han snabbt vände om och sprang längst korridoren. Jag sprang snabbt efter henne men kom sen på när jag kom ut på parkeringen att det inte var det smartaste.

 



Så lyckades få upp kapitlet och det är faktisk typ 2300 ord, så det blev rätt långt. Ska försöka få upp nästa imorgon, har inget speciellt planerat så det borde inte bli så svårt. Men man vet ju aldrig vad som kan komma.
Men vad tror ni kommer hända nu när Justin springer halvnaken ut på en parkering?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha massa papparazzis kommer! Skit bra kapitel :D

2012-06-28 @ 09:16:24
Postat av: Linn

Haahahhahhahahahah, fansen kommer få flipp notch.

2012-06-28 @ 12:00:59
URL: http://Http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback