Game on kapitel 37



Jag gick och nynade lite på låten jag lyssnade på när jag helt plötligt kände något kletigt i håret som rann ner längst med ansiktet och ner över resten av kroppen. Jag lyfte upp mina händer för att se vad det var för något och såg att mina händer nu var blåa, gula, röda, gröna och rosa. Jag kollade upp för att se vad färgen kom ifrån och jag kan väll inte säga att det chokade mig att se Justin och Alfredo sittandes upp på buss taket med färgburkar i händrna.





Justin och Alfredo började skratta högt och jag kollade surt på dom båda. Om blickar ändå kunde döda tänkte jag och suckade. Killarna bara fortsatte att skratta och jag kollade ner på min färgglada kropp.

Pattie öppnade dörren och kollade med stora ögon på mig.

" Nämen Naila vad har du gjort? " frågade hon och jag pekade upp mot taket. Hon klev ur bussen och kollade upp på killarna som fortfarande låg skrattandes på taket.

" Justin kom ner hit nu " sa Pattie strängt och han slutade tvärt att skratta.

" Jag kommer mamma " mumlade han och gav färgburkarna till Alfredo som fortfarande låg och skrattade lågt.

" Uh, någon ligger illa till " sa Ryan när Justin hoppat ner och Justin mumlade något snabbt tillbaka innan han öppnade dörren. Han tänkte ta ett steg ur bussen men ställde sig snabbt i dörröppningen när han möte min blick. Ett roat leende spreds på hans läppar men försvann direkt när Pattie harklade sig.

" Justin kan du förklara det här " sa hon strängt och kollade surt på honom, vilket jag aldrig sett henne göra förut.

" Kom igen mamma, vi hade bara lite roligt. Det är ju inget farligt direkt "

" Och hur vet du det,  läste du på burken vad det var för färg? " frågade Pattie och Justin öppnade munnen för att säga något men stängde den snabbt igen.

" Jag tänkte väll det " sa hon och suckade. Hon vände sig mot mig och kollade snabbt på min nu färgglada kropp innan hon vände sig mot Justin igen.

" Hämta en handduk och två plastpåsar " sa hon bestämt och Justin nickade snabbt till svar innan han sprang in i bussen.

Han kom snabbt tillbaka med sakerna i händerna och räckte dom till Pattie.

" Torka bort den värsta färgen med handduken och sätt sen plastpåsaena på fötterna så att det inte kommer någon färg inne i bussen " förklarade hon när hon gav mig sakerna och jag nickade till svar. Hon gick tillbaka in i bussen och gav Justin en menande blick när hon gick förbi honom.

" Hej " sa Justin glatt efter ett tag och jag kollade surt på honom.

" Ett hej är väll lite sent nu va tycker du inte "

" Nej, om jag hade sagt hej innan hade du ju sett att vi satt på taket med färg i händerna "

” Du vet väll att du kommer få igen för det hät, big time ”

” Oh, i’m scared ”

” Tro mig, du kommer ångra att du började bråka med mig ”

” Jag började bråka med dig, det var ju du som gick med på Ryans prank med bilarna. Det var ju så
allt började ”

” Ja men du fortsatte det eller hur ” sa jag och nu spreds ett belåtet leende på mina läppar. Vilket värkade skrämma Justin lite.

” Du ska ha en konsert i Frankrike direkt när vi kommer fram va? ”

” Ja, men du lovade ju att du aldrig skulle göra något under konserten igen. Det var ju roligt men jag vill hellre att det folk kommer ihåg från mina konserter är mina låtar och det och inte att det kom ut dansande kaniner ut på scenen ”

” Åh, har lilla Justin Bieber svårt att dela på rampljuset ”

” Nej, fast jag tycker det är lite mycket att säga från en person helt täckt i färg ” sa han sen belåtet innan han gick lite flinande tillbaka in i bussen.

Jag kollade lite surt efter honom innan jag fortsatte torka bort den översta färgen från min kropp. Jag satte sen på mig plastpåsarna på fötterna och gick in i bussen där dom flesta i Justins crew nu satt i. Jag gick direkt bort till duschen med bestämda steg och hörde hur alla skrattade bakom mig när jag gick förbi.

Det ända jag tog av min innan jag hoppade in i duschen var skorna då jag vill försöka få bort all färg från mina kläder också.

Jag började skrubba mina kläder och min kropp och började snart inse att färgen inte vill åka bort.

 

Naila gick in i badrummet och efter ett tag fyllde ett skrik bussen följt med massa mumlande från badrummet.

Jag ställde mig snabbt upp och sprang bort till dörren som lädde in till badrummet. Jag ryckte tag i handtaget med den var så klart låst.

” Naila vad hände? ” frågade jag oroligt väntade otoligt på att hon skulle svara.

” Naila svara nu annars kommer jag slå in dörren ”

” Haha, som om du skulle kunna slå in dörren ” sa hon roat men jag kunde höra på henne att det var något som inte stämde.

” Vad var det som hände? ”

” Jag vet inte, men jag vet att när jag kommer ut så är du död ”

” Va? ” sa jag dumt och hon suckade.

” Justin färgen går inte bort ” sa hon och jag kände hur skuldkänslorna spreds inom mig.

” Hur illa är det? ”

” Det kan du nog avgöra själv ” sa hon och öppnade dörren. Hon hade en handduk hårt inlindad runt sig och jag kunde nästan se tårar i hennes ögon. Jag lät min blick glida över hennes ansikte och kropp och såg till min fasa att det såg precis ut som innan hon tvättade sig, fast nu lite mer blandade färger på vissa ställen.

Jag kunde inte få fram några ord utan jag stog bara stum och stirrade på min nu väldigt färgglada flickvän. Jag hörde steg bakom mig sen hur mamma drog efter andan när hennes blick föll på Naila.

” Går  det inte bort? ” frågade mamma och Naila nickade till svar.

” Vet du vad, ingen fara, imorgon när vi kommer till Frankrike ska jag åka runt tilll olika sjukhus och apotek för att hitta något som kan få bort färgen ” sa mamma bestämt la en hand på Nailas axel.

” Tack Pattie ” sa Naila och log tacksamt mot henne. Mamma gav mig en arg blick innan hon gick tillbaka till resten av crewet som nu satt tysta.

” Naila jag är så ledsen, du vet inte hur mycket jag ångrar det här. Det verkade bara som en liten rolig ide att ge dig lite färg men nu inser jag att det kanske borde varit bra att läsa på burken innan jag hällde det över dig. Om jag skulle kunna göra det ogjort så ” började jag men blev avbruten när Naila pressade sina läppar mot mina.

” Hej, det kan hända vem som helst. Det kunde lika gärna ha varit jag som hällde färg på och det hade väll varit lite värre om man tänker på vem du är ”

” Så du är inte arg på mig? ”

” Jo och jag kommer fortfarande få min hämnd. Men jag antar att jag kommer får göra det bästa av det här ”

” Vilket är? ”

” Jag vet inte än, det ända jag kunnat tänka på hitills är att jag aldrig mer kommer bli tagen på alvar igen ”

" Vaddå inte ta dig på alvar? "

" Seriöst Justin, jag är som ett vandrande konstverk "

" Ja och tänk hur mycket du kommer vara värd när folk får reda på att den stora Justin Bieber gjorde detta fenomenala konstverket "

" Glöm och dröm "

" Varför? kom igen "

" Jag tänker inte ens gå it för än den här färgen är borta "

" Nu tycker jag du är lite fånig, du är jätte vacker. Så varför dölja något "

" Det kommer ju från rätt kille med sugmärket på halsen " sa hon och jag hörde hur någon skrattade lite lågt bakom mig.

" Det är ju så klart. Du hade aldrig ont i halsen, du har bara ert sugmärke på halsen som du inte vill att paparazzina ska se " Jag hörde direkt på rösten att det var Alfedo som pratade och när jag vände mig om såg jag att även Ryan stog där med ett brett flin på läpparna.

" Ja och den här värmen tar koll på mig "

" Varför kom du inte till oss direkt bara så kunde vi ha sminkat över det "

" Jo för att jag är korkad och tänkte inte på det ”

” Ja det var du, vill du att vi ska fixa till det nu eller? ”

” Gärna, innan jag kokar över ” sa jag och vände mig mot Naila igen.

” Är det okej om jag går iväg och fixar det. Jag kommer tillbaka så snabbt som möjligt ”

” Ja då. Gå och fixa över det så försöker jag täcka över det som går att täcka över hos mig ”

” Tack, vi syns sen ”

” Det gör vi ” sa hon och jag gav henne ett snabbt leende innan jag följde efter Alfredo och Ryan bort till en av dom andra bussarna.

 

Jag drog handduken tättare runt mig och gick ut till rummet som jag och Justin skulle dela på. Jag gick bort till min väska och började rota igenom min väska efter några lite längre kläder som skulle kunna täcka lite mer av min färgade kropp men kom på att om jag skulle ha på mig det skulle jag förmodligen svettas igäll. Jag drog till slut på mig ett par midje höga shorts och en t-shirtsom jag stoppade innanför shortsen. Jag gick bort till spegeln som hängde vid dörren och min blick fastnade på mitt hår. Det var bara håret som legat ytterst i toffsen som var ner stänkt med färg, resten har fortfarande min vanliga mörka nyans.

Jag satte upp mitt blöta hår i en slarvig bulle och kände ett par armar som slöt sig runt mina midja.

” Ser du, hela du är inte täckt av färg ”

” Så det säger du ” sa jag och Justin lutade sin haka mot min axel.

” Japp, jag ser en fläck här, här och här som jag missat ” sa han och kysst mig över halsen medans han pratade.

” Jaså, då kanske  mina halft vita ben där jag haft mina shorts, vita fötterna där jag haft skor och brösten och lite av ryggen där jag hade min sporttop inte behöver ha vara ensamma mot resten av kroppen som är blå, grön, rosa, röd och gul ”

” Du tror inte jag lyckats missa dina läppar, för jag kommer nog inte stå ut med smaken av färg tills vi får bort den ”

” Om vi får bort den ”

” Det kommer de, jag lovar ”

” Hur kan du lova det? ”

” Jag kommer göra vad som en krävs, för jag tänker ju inte direkt gå runt med en tjej som ser ut som du på stan ”

” Hm, jag kanske ändå borde behålla färgen då om jag slipper synas ute med dig ”

” Haha jätte roligt ” sa han sarkasktiskt gick runt mig så att han nu stog med ansiktet mot mig.

” Visst är det, så pass roligt att du kan bli glad över att det bara var lite färg som du spillde på mina läppar ”

” Oh vad tur för mig ” sa han och lutade sig närmre mig. Han pressade sina läppar hårt mot mina och jag slängde mina armar runt hans nacke.

” Ungar kommer ni, så att vi kan äta ” ropade Kenny och jag drog mig undan från Justin.

” Vi kommer ” ropade Justin tillbaka och vi gick bort till bussens kök/ vardagsrum.




Kommentarer
Postat av: Ebba

Jätte bra kapitel!!

2012-06-24 @ 21:40:25
Postat av: Evelina

Super bra! Snälla ett kapitel snabbt!!!!

2012-06-24 @ 23:18:08
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-06-25 @ 10:13:16
Postat av: Anonym

HAHAHAH OMG STACKARN!

MEEEEEEEEEEER!

2012-06-25 @ 14:13:14
Postat av: Lea

Undrar vad hon tänkt göra mot justin ;)

2012-06-25 @ 15:17:24
Postat av: Amanda

Längtar tills nästa!!!!

2012-06-26 @ 08:21:43
Postat av: Linn

hahahaha, färg som inte fastnar. fan vad roligt!

borde bli värsta grejen, fansen kan bah: "whata fuck?" o så kan de vara på en radio intervju eller nått. o dem bah" har du skaffat dig en färgglad flickvän?" xD skiiiitroligt ju! men nu vill jag veta vad hon ska göra mot honom... heheheh.

2012-06-27 @ 19:50:54
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback