Game on kapitel 36 part 2



Vi hoppade ur bilen och fick med snabba steg bort till bussen som vi skulle dela med Pattie, Kenny, Scooter och Ryan. Dom alla hade frågat varför Justin hade en halsduk och han hade även gett samma svar varje gång. Men det verkade inte riktigt som att dom till hundra procent trodde på det. Men dom lätt det vara. Jag gick bort till det sovrum som skulle vara mitt och Justins och slängde mig på den förvånansvärt mjuka sängen.
Jag begravde ansiktet i kudden som luktade Justin och log glatt. Jag skulle nog trivas på den här bussen mer än jag trott.




Justin skulle iväg till en sista intervju här i Spanien innan vi skulle upp till Frankrike och jag orkade inte följa med, så jag tänkte gå ut och träna lite för första gången sen jag skadade ryggen. Jag gick in till badrummet för att snabbt byta om till ett par shorts och sport topp. Jag gick tillbaka ut till sovrummet där Justin satt på sängen med mobilen. Jag drog upp min mobil och ett par hörlurar från min väska.

" Jag sticker då " sa jag och Justin kollade upp på mig.

" Är du helt säker på att du klarar av det? "

" Ja Justin, jag har ju redan sagt typ hundra gånger att jag inte känner av skadan längre och dessutom sa läkaren att det var bra om jag kom ut och sprang lite " sa jag och såg hur Justins blick gled ner från mitt ansikte till min kropp.

" Justin jag är här uppe " sa jag roat och han ryckte till lite.

" Förlåt, det var inte meningen " sa han och en lätt rodnad spreds på hans kinder.

" Du är för sött, det vet va? "

" Oh gud vad gulligt med en kille som inte kan hålla blicken borta från en typ halv naken tjej "

" Inte om du säger det så där nej " sa jag och gick bort till honom.

" Hur kan man annars se det då "

" Att du älskar mig så pass mycket att du inte kan hålla blicken borta från mig "

" Jag tycker vi kör med det " sa han och la armarna runt min midja så att han kunde dra mig närmre. Jag la mina armar runt hans nacke och lutade mig närmre honom, men stannade en lite bit från hans läppar. Han stönade klagande och jag skrattade. Jag lutade mig den sista biten fram och pressade mina läppar hårt mot hans.

Jag drog mig inte undan förs än det knackade på dörren och vi båda andades lite lätt andfådda.

" Justin vi måste sticka om vi ska hinna ditt i tid till din intervju " ropade Scooter och Justin suckade.

" Vi syns sen " sa jag och pussade han snabbt på kinden innan jag satte hörlurarna på huvudet och gick bort till dörren.

Jag öppnade snabbt dörren och såg att Kenny precis tänkte knacka igen.

” Du ska väll inte ha på dig det där när vi åker iväg på intervjun? ” sa han och jag skrattade.

” Nej, jag ska inte följa med. Jag ska ut och tränna lite ”

” Du vet väll att du kommer få massa paparazzi efter dig ”

” Ja jag har redan räknat med det. Tänkta att det kanske kan vara skönt på ett sätt. För då har jag en anledning till att springa snabbare ” sa jag och han skrattade.

” Vi syns sen ” sa jag och gav honom ett snabbt leende innan jag gick bort mot hissen.

 

Naila lämnade rummet och Kenny kom in i rummet med Alfreo tätt i hasorna.

” Ska du verkligen låta henne gå ut så där. Hon kommer ha en hel del ögonen efter sig ” sa Aldredo och kollade bort mot dörren där hon just försvunnit.

” Jag vet, jag vill inte det helst. Men jag har nog inte så mycket att säga till om det. Hon har tydligen vart så öppen med sin kropp sen hon var rätt ung ”

” Det var så hon kom in i hockeylaget alltså. Hon är egentligen duktig men hon vet att killarna gillar hennes kropp så hon använder det imot dom ” sa Alfredo och vi skrattade.

” Jag tror inte riktigt att det är därför hon kom in. Du såg ju hur blå slagen jag var efter min träning med dom. Men hennes kropp kan nog inte ha skaddat i deras beslut att vilja träna med henne ”

” Vad då för bild? ” frågade Kenny och Alfredo skrattade.

” OMG, du skulle ha sett honom. Han såg seriöst ut som en smurf med alla blå märken ”

” Jag var faktiskt inte den ända som blev ner tacklad av henne ”

” Men du blev fortfarande slagen av din flickvän, som nu kommer prydda varje skvaller tidnings framsida. Rubriken kommer lyda något i stil med, Justin Biebers flickvän går gärna runt halvt naken för att få uppmärksamhet, men skulle hon ha gjort det om hon inte haft den välltränade  och slimade kroppen ”

” Det gör hon ju inte ”

” Nej men det är paparazzi vi pratar om, dom skriver allt bara det säljer ”

” Jag vet, men om det är någon som vill ha uppmärksamhet så är det absolut inte Naila ”

” Vi vet det, men inte dina fans ” sa Kenny och jag suckade. Det här var delan jag hatade mest med kändisskapet, men tyvätt något man måste stå ut med.

 

*

 

Vi var tillbaka på den parkeringen vår bus stog på och när jag kom in såg jag att Naila inte var där utan mamma var den ända här.

” Vart är Naila någonstans? ” frågade jag och hon kollade upp på mig från sin bok.

” Eh hon har inte kommit tillbaka än, men jag antar att hon kommer snart ” sa mamma och hon kollade ner i sin bok igen.

Jag kände hur oron inom mig steg då det gått nästan tre timmar sen hon stack ut för att springa. Jag gick ur bussen och kollade runt mig för att se om jag kunde se henne någonstans. Jag tog upp mobilen för att ringa henne men hon svarade inte. Jag ringde säkert tio gånger innan jag gav upp och la ner mobilen i fickan.

Jag stog ett tag och bara tänkte på vad jag skulle göra och tänkte precis gå in när Naila kom gåendes borta från skogen bredvid. Jag tänkte precis skrika efter henne när jag såg fem stycken färg burkar som bara stog mitt på parkeringen. Jag kollade runt mig lite snabbt innan jag tog tag i dom fem burkarna och sprang in i bussen.

” Kenny hjälp mig komma upp på taket ” sa jag och dom i bussen kollade chokat på mig.

” Varför ska du upp på taket? ”

” Snälla hjälp mig snabbt så kan jag berätta sen ” sa jag och Kenny kollade lite konstigt på mig innan han öppnade tak luckan och hjälpte mig upp.

” Skicka upp Alfredo också ” sa jag och Kenny suckade. Jag la mig ner på taket och när Alfredo kom upp gav jag honom ett snabbt tecken att han också skulle lägga sig ner.

” Vad ska vi göra? ” frågade Alfredo och la sig platt på buss taket.

” Låt mig bara säga att jag tycker att Naila behöver lite färg ” sa jag och log belåtet.

” Du menar att vi ska hälla ut all färg över henne ”

” Det är precis vad jag menar. Är du med eller? ”

” Helt klart ” sa han och jag skrattade. Jag gav honom två av färgerna och ett brett flin spreds på mina läppar.

Naila kom närmre bussen och jag kunde nu höra att hon sjöng med i låtarna som hon lyssnade på. Jag gav ett litet tecken till Alfredo och vi båda vände våra färgburkar över henne.

 

Jag gick och nynade lite på låten jag lyssnade på när jag helt plötligt kände något kletigt i håret som rann ner längst med ansiktet och ner över resten av kroppen. Jag lyfte upp mina händer för att se vad det var för något och såg att mina händer nu var blåa, gula, röda, gröna och rosa. Jag kollade upp för att se vad färgen kom ifrån och jag kan väll inte säga att det chokade mig att se Justin och Alfredo sittandes upp på buss taket med färgburkar i händrna.



Jag är hemsk ledsen att det inte kommit upp ett kapitel på typ en vecka ,men jag har haft väldigt fult upp. Med bal, skolavslutning och sen så har jag börjat en av mina sommarjobb som gör att jag blir väldigt trött och bara vill sova när jag kommer hem. Men jag lovar att jag ska försöka bättra mig och ska försöka få upp ett kapitel imorgon men kan tyvärr inte lova något. 


Kommentarer
Postat av: Linn

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! mer kvinna, hahahahaha. I know what's gonna happen... ;)

2012-06-18 @ 22:09:26
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-06-19 @ 10:49:25
Postat av: A-king<3

HAHAHHAHAH MEEEEEEER! XD

2012-06-19 @ 11:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback