It's a bloody game - kapitel 4

 
 

” Det är enkelt. Jag älskar verkligen det här programmet och har aldrig missat ett avsnitt. Mamma tycker inte att jag borde kolla på det så det är rätt blodigt. Men det är ju bara ett program, det är ju inte så att det som bänder där ute är på riktigt ” sa han och mitt hat för honom sjönk lite.

Han visste inte om att vi dog på riktigt utan trodde precis som alla andra som kollar på programmet att vi alla bara var skådisar.

 



 

Justins perspektiv

 

Vi pratade inte så mycket mer med Ninja utan hon gick bort till sitt rum för att vila.

Jag följde henne med blicken innan jag vände mig mot Chaz och Ryan igen.

” Ja hon var ju intressant ” sa Ryan och kollade bort mot dörren hon just försvunnit igenom.

” Och snygg ” la Chaz till och jag skrattade.

” Ja det var hon, men var det bara jag som tyckte att hon var lite avvaktande mot oss. Som att hon inte riktigt litade på oss ”

” Eh, säg som det är bara Bieber. Du tycker bara att hon ör konstig för arr hon inte vet vem du är ”

” Nej jag tycker inte hon är konstig bara för att hon inte vet vem jag är, grejen är bara att jag inte stött på någon tidigare. Hon verkar bara leva sig in i rollen allt för mycket för att det ska vara normalt ”

” Ja och sen så har hon ju typ ingen teknologi ” sa Ryan nästan uppgivet och kollade skräckslaget framför sig som att det vore det värsta som kunde hända.

” Ryan det finns många som inte har någon teknologi ”

” Jag vet, men det är ju inte så att hon inte har pengarna. Jag menar, hon är ju med i den mest sedda och populäraste tv programmet som går just nu och det här den här serien alltid vart ända från start ”

” Jag vet, men hon kanske bara fokuserar på lite andra saker än mobiler och tv-apparater ”

” Kanske det, men då måste hon nog vara den ända 18 åringen som inte vill ha allt det där ” sa Chaz och jag nickade instämmande. Jag tror aldrig jag mött på någon som inte vill ha allt det.

 

*

 

Chaz och Ryan fick inte stanna längre så det finns massa hemligheter som ingen annan än dom som är inblandade vet. Så dom hade blivit tvungna att åka direkt efter frukost.

Så jag satt just nu ensam i köket och väntade på att Ninja skulle vakna så att vi kunde prata taktik. Inte för att jag vet varför. För det är ju en serie, det mesta borde ju liksom redan vara planerat och fixat. Fast jag har ju haft fel förut.

” God morgon ” hörde jag någon säga bakom mig och jag drogs ur mina tankar.

Jag vände mig om för att se att det var Ninja som kom gåendes från sitt sovrum. Jag lätt min blick glida ner över hennes kropp och såg att hon endast hade på sig ett par shorts och en sporttopp.

” God morgon ” fick jag fram lite stammande och hon skrattade.

” Jag ser att dina vakter inte är här ” sa hon skämtsamt och gick bort till kylskåpet.

” Nej, dom blev tvungna att åka hem då det tydligen finns alldeles för mycket hemligheter här omkring ”

” Vaddå för hemligheter? ”

” Ingen aning, det sa dom aldrig. Dom sa bara att dom inte ville ha några snokande ungar här omkring ”

” Haha okej ” sa hon och satte sig mitt imot mig med en tallrik yoghurt och en kopp te i händerna.

” Juste, jag kollade upp dig igår Bieber ” sa hon och jag kollade chokat på henne.

” Jasså det gjorde du? ”

” Japp det gjorde jag ”

” Och varför gjorde du det om jag får fråga? ”

” Eh, för att du är en av dom få personer som kan hjälpa mig att hålla mig vid liv. Så därför ville jag ta reda på lite om min sponsor. Så att du inte är en av dom där pedofil sponsorn som jag hört att någon fick en gång ”

” Så vad fick du reda på då? ”

” Låt mig bara säga att med tanke på hur mycket jag vet om dig, låter jag som en dina Älmsta och närmaste kompis ”

” Eller kanske bara en av mina beliebers ” sa jag och skrattade.

” Va? ” sa hon oförstående och jag kom på att hon inte visste vem jag var, ännu mindre mina beliebers då ”

” Eh, det är vad mina fans kallar sig ”

” Och varför skulle jag vara en av dina fans? ”

” Det var inte så jag menade, jag menar att om du vet lika mycket som du säger så är det större chans att du vet lika mycket som mina beliebers ”

” Vaddå, vet dom mycket om dig eller? ”

” Om dom gör, jag kan inte håla något hemligt för dom utan att dom lyckas få fram vad det är. Jag kan inte ens gå någonstans utan att dom eller paparazzi är på mig ”

” Ja, jag såg några videor när du blev jagad och jag fattar inte att du klara av alla blixtrar ”

” Det gör jag inte, men det är något man måste stå ut med som känd. Det är en av nackdelarna att vara kändis ”

” Vad är dom andra? ”

” Det värsta med allt är att jag inte får träffa mina vänner och syskon så ofta ”

” Du har i alla fall en familj som bryr sig om dig ” sa hon muntert och kollade ner i sin mugg. Men det var nog inte meningen att jag skulle höra vad hon sa.

” Har det hänt något med dom? ” frågade jag och hon skrattade ett skratt utan lycka.

” Inte vet jag, hur skulle jag kunna veta det ”

” Va? ” sa jag oförstående och hon möte min blick.

” Jag har aldrig träffat dom, jag vet inte ens vad dom heter eller något ” sa hon och drog bort blicken ner till sin kopp.

” Jag är ledsen, jag visste inte ”

” Nej det gjorde du inte och jag borde inte ha berättat det heller ”

” Varför inte, det är ju inte så att jag kommer berätta det för någon ”

” Nej, men det behövs inte heller. Dom har ju kameror över allt ”

” Varför har dom kameror i lägenheterna för? !

” För att dom vill se så att vi inte försöker rymma härifrån ”

” Överdriver dom inte lite nu eller. Det här är ju ett program och det är ju inte så att inspelningarna vissas så varför slösa så mycket ”

” Du vet verkligen inte vad som händer här på riktigt va? ”

” Vaddå händer här på riktigt? Är jag med på punk’d eller något? ”

” Nej, jag vet inte ens vad det är för något ”

” Det är ett program där ” började jag men hon avbröt mig.

” Du behöver inte berätta för mig vad det är ”

” Okej, men vad är det som du vet som inte jag vet ”

” Jag antar att dom inte berättar för dig. Så vi låter det var, just nu i alla fall ” sa hon och ställde sig upp. Hon tog tag i sin kopp och gick bort till sitt rum.

Jag kollade en stund efter henne innan jag stoppade ner mina saker i disken och gick bort till mitt rum. Jag bytte snabbt om till et par jeans istället och satte på mig mina skor.  

Jag drog åt mig mitt kort som var nyckel till dom flesta dörrar och började gå bort till huvudkontoret. När jag kom ditt var det bara spelledaren som satt där.

” Hej ” sa jag och satte mig mitt imot honom. Han gav mig vara ett snabbt leende innan han kollade ner på sina papper igen. Vi satt tysta ett tag innan han bröt tystnaden.

” Så varför kom du hit om jag får fråga? ” sa han och kollade upp på mig.

”Eh, jag undrar bara om vi hann gå igenom allt i föregår ”

” Jag tror det, jag kan inte komma på något vi har missat. Varför frågar du? ”

” Jag bara undrar, för Ninja pratade om en hel del grejer som jag inte visste om ”

” Vad pratade hon om då? ” frågade han och kollade nästan med rädsla på mig.

” Eh hon sa t.ex. att ni har kameror i lägenheterna ”

” JA det har vi ” sa han och hans blick mjuknade lite.

” Varför har nit gjort det för, det syns ju aldrig på tv eller något ”

” Nej men det är för säkerhetsskull. VI vill ju inte att någon sticker här ifrån ”

” Men det är ju bara ett program. Dom är ju här frivilligt. Varför skulle dom så sticka ”  

   ” Jag vet faktiskt inte, vi har det bar för säkerhetsskull ” sa han och jag nickade till svar.

 

*

 

Jag gick tillbaka till lägenheten och hittade Ninja i vardagsrummet, fortfarande i bara shorts och sporttopp.

” Skulle du kunna hjälpa mig med tv, jag fattar inte riktigt hur såna här saker fungerar ” sa hon och skrattade.

” Om du kan ta på dig en tröja ” sa jag då jag inte kunde slita bort min blick från hennes kropp. Hon kollade upp på mig och hon verkade lite chokad.

” Oh, sorry. Inga problem. Jag går och fixar det direkt ” sa hon och gick bort till sitt rum.

Jag följde henne med blick lite innan jag satte mig ner i soffan. Ninja kom tillbaka till vardagsrummet nu i en tröja och satte sig bredvid mig.

” Här ge mig den, det är faktiskt väldigt enkelt ” sa jag och hon räckte min kontrollen.

Jag började vissa henne hur kontrollen fungerade och hon såg ut som ett stort frågetecken innan hon började fatta vad jag pratade om.

Hon nickade lite åt det jag sa och drog snabbt åt sig kontrollen när jag var klar. Hon började flippa runt på kanalerna och jag skrattade åt henne fascinerade ansiktsuttryck.

 



 


Kommentarer
Postat av: Sara

haha! Bra:D

2012-07-26 @ 22:35:34
Postat av: ellen

hej!
vart gör du dina designer och hur?
svara i mail! :D

2012-07-28 @ 19:16:05
Postat av: Linn

hahahahahah, kan du gå och sätta på dig en tröja? hahahahah! xD AZUM!

2012-08-10 @ 23:49:36
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback