It's a bloody game - Kapitel 1



 

Vi var 28 stycken som ska delta i det här årets spel.

Vi gick nu på ett långt led bort till ett rum där dom skulle ge oss vår utrustning och den lilla packningen som vi skulle få.

Jag gick bort till det båset med mitt numer på sig. Jag stängde snabbt dörren efter mig och kollade ner på sakerna som låg framför mig på en stol.

” Ni har tio minuter på er att byta om, så skynda på ” ropade vakten och jag suckade högt.

Jag drog upp kläderna för att se vad det var för kläder som vi skulle få ha i år.

Det var en svart t-shirt, en stor grön regnskyddande tjock tröja, ett par svarta rätt tajt byxor och ett par bruna tunna skor som är bra om man vill springa och smyga sig på någon. Då dom inte gjorde så mycket ljud ifrån sig. Ett par handskar och ett bälte som man kunde hänga en del grejer i.

Jag drog på mig mina saker och satte upp mitt hår i en hög tofs innan jag tog tag i mina gamla kläder och gick ut ur det lilla båset. När jag kom ut såg jag att alla redan var klara och stog och väntade på mig.

” Så nu när ni alla är klara kan ni följa efter mig bort ” sa en av vakterna och vi följde efter honom till rummet bredvid.

Vi ställde oss vid väggen och kollade bort mot andra sidan rummet där spelledarna satt och pratade. Jag kände hur hatet spreds sig inom mig och blev tvungen att knyta händerna hårt för att inte slänga mig på dom. Jag kollade runt omkring mig på dom andra spelarna och dom verkade inte heller så glada över att se dom.

Vi fick stå tysta ett tag och bara kolla på medans spelledarna satt och åt av någon slags chokladtårta som såg ut att säcka till minst 8 personer till. Men så tjocka som dom var kunde dom nog utan problem trycka i sig den stora tårtan.

När dom äntligen lyckats äta upp den förbaskade tårtan ställde sig en av dom upp och kom fram till oss. Han inspekterade oss alla noggrant innan han kom fram till mig.

” Så du är flickan som nästan lyckades smitta ifrån gettot. Hur kunde dom låta dig komma så nära porten utan lyckas stoppa dig. Du verkar ju inte vara ett så stort hot direkt ”

” Du vet ingen ting om mig ” sa jag så lugnt jag kunde då jag i inte ville något annat än att slänga mig på honom och slå in lite vätt i hans korkade skalle.

” Jag menar bara, kolla på dig. Du är ju inte så värst stor direkt ” sa han och skrattade.

” Man behöver inte vara stor för att komma förbi dom ”

” Så vad är ditt vapen som gör dig till ett så stort hot mot dom här andra stora vältränade spelarna som du ska möta inne på arenan ”

” Det är ju inte dom jag måste döda för att vinna ”

” Nej men om du inte har någon chans mot dom, hur ska du då kunna ha någon chans mot mina gladiatorer som är större än dom här killarna ”

” Om det är samma gladiatorer som dom andra åren blir det nog inte ett så stort problem ”

” Och varför inte det då? ”

” Ja dom verkar ju inte vara så speciellt smarta så det lär inte bli en så svår uppgift ” sa jag och nu var det inte spelledarna som skrattade, utan spelarna som stog bredvid mig.

Spelledaren som stog framför mig gav mig en arg blick innan han vände sig mot dom andra spelarna också.

” Så om vi fortsätter. Ni alla vet ju reglerna som gäller inne på arenan så jag behöver nog inte gå igenom dom med er. Så det jag egentligen bara behöver gå igenom med er är vad det är ni ska få med er in och hur årets spelperioder kommer se ut ” sa han och vinkade till sig något betjänt som kom inrullandes med något bord som var över täckt med en filt eller något.

” Så det här är vad ni kommer att använda er av ” sa han och drog bort filten så att man nu kunde se vad som låg under. Det var ett bord fult med massa olika vapen. Det var en massa olika knivar, spjut, svärd, yxor, släggor, rep, pilbågar och mycket mer saker som jag inte riktigt kunde se.

” Nu kommer få välja tre olika saker var som ni vill ha med er in på arenan och som vapen på er resa. I alla fall tills ni får någon sponsor som kan köpa fler och bättre saker. Om ni ens får någon sponsor ” sa han och kollade på mig med ett stort flin på läpparna.

” Så, om vi börjar med damerna. Vad för vapen vill du ha med dig in på arenan ”

” Paketet med två knivar, rep och pilbågen ” sa jag snabbt och han nickad.

” Bra då läggs det in på din avdelning. Nästa ”  

 

*

 

Alla hade sagt vad dom ville ha och vi ledes nu igenom en lång korridor som gick i en cirkel runt arenan.

Vi lämnades av en efter en vid våra avdelningar och när det bara var 6 stycken kvar vi framme vid min avdelning. Jag stannade vid min dör och såg hur som stängde dörren runt mig så att vi spelare inte skulle kunna prata eller var med andra spelare på sidan av spelet.

Jag gick in i rummet och började gå runt för att kolla vad min avdelning bestod av.

Det fanns ett kök, arbetsrum, vardagsrum, 2 badrum och 2 sovrum. Förmodligen ett till mig och ett till min sponsor som jag ens skulle få en.

Jag kollade runt i alla låder som fanns men såg att dom alla var tomma.

Jang antar att det är därför man får poäng inne på arenan. För dom som inte får någon sponsor får köpa mat, vapen, extra kläder om dom går sönder och allt sånt med poängen.

Jag gick tillbaka till

 Vardagsrummet och gick fram till det stora fönstret som jag inte tänkt på innan. Jag kollade ut genom fönstret och när jag kollat ur ett tag förstod jag att det var arenan som låg precis utanför. Arenan vi skulle ut på ligger precis utanför mitt fönster och det huset som vi alla spelare och sponsorer bor i.

Det var vårt hus som blockar och ser till att vi spelare inte kommer kunna rymma bort.

Någon harklade sig bakom mig och jag vände mig om med ett ryck. Jag kollade runt i rummet och fann en av vakterna mitt i rummet.

” Vad? ” fräste jag åt honom och han ryggade tillbaka lite.

” Du ska ner till startplats nu ”

” Och hur kommer jag ner ditt då om jag får fråga? ”

” Trappan så klart ” sa han och pekade ner på en trappa som var mitt i rummet som absolut inte vart där tidigare.

” Hur kom den ditt? ” frågade jag förvirrat och han skrattade.

” För typ en minut sen ”

” Men hur kom den ditt ”

” Den sänktes ner. Vilket den kommer göra varje gång du ska in på arenan ”

” Vad händer om jag inte ser eller vill gå ner där då? ”

” Dom andra gångerna kommer det vara ett ljud som säger till att det är dags för en ny periodomgång ”

” Och om jag inte går ner då? ”

” Vill du verkligen ta reda på det ” sa han och jag kollade chokat på honom. Han log belåtet och pekade ner mot trappan.

Jag skakade lite snabbt på huvudet innan jag gick ner för den långa trappan. När jag kom ner för trappan kom jag ner till ett litet rum med mina vapen hängandes på ena väggen.

Jag gick fram till mina knivar och hörde hur vakten bakom mig drog upp sitt svärd som förmodligen var mycket bättre än min lilla kniv.

” Ta det lugnt jag ska inte skada dig, jag ska bara stoppa ner dom i mitt bälte och fixa mig i ordning. Om det är okej för dig ” sa jag och vände mig mot honom.

Han kollade misstänkt samt på mig innan han blick mjuknade lite och han stoppade tillbaka sitt svärd i bältet.

Jag gick tillbaka till väggen och hängde fast repet på bältet innan jag hängde pilbågen och pillarna över axeln.

Jag stog och petade otåligt på min jacka till en stor dör öppnades ut mot arenan. Jag tvekade lite innan jag gick med bestämda steg ut. Jag hörde hur dörren bakom mig stängdes och jag stannade lite för att kolla runt omkring mig.

I mitten av arenan var det en stor skog och runt omkring var det som öken med små vattensamlingar lite här och där.

Jag följde väggen bakom mig och kunde se sex av dom andra spelarna som stog precis som mig och kollade sunt omkring sig. Jag ryckte till lite nät det brusade lite i högtalarna och jag kollade upp mot himlen för att se hur spelledarens ansikte dök upp på en jätte skärm.

” Så nu är vi äntligen här för att starta det 17 spelet, men innan vi sätter igång så vill jag gå igenom några små förändringar. Som att från och med ni kommer ni att kunna se hur dom andra spelarna dött på den här skärmen. Ni kommer även kunna hålla koll på hur många som är kvar i spelet igenom att kolla på den jätte stora siffran som kommer lysa här uppe ” sa han och en stor 28 lös upp på himlen.

” Och sist men inte minst, spring. Vi släpper ut gladiatorerna om mindre än fem minuter så jag tipsar er att ni kommer så långt bort från ingångarna som möjligt ” sa han sen och skärmen där uppe slocknade.

Jag kollade på spelarna runt mig och såg att dom alla redan börjat springa in mot mitten av arenan. Jag kollade snabbt up mot den stora siffran i taket och suckade högt. Jag ska döda dom där jävla gladiatorerna, men inte idag. Inte idag när dom är så samlade och arbetar tillsammans. Då som blir mycket lättare att döda en och en.

Jag började springa snabbt in mot mitten och när jag sprungit ett tag fylldes arenan utav ett tjut. Jag vände mig om för att se hur gladiatorerna som ut springandes från stora dörrar som låg mellan spelarnas.

Jag gav dom en sista blick innan jag fortsatte springa in mot den stora och mörka skogen.

 



 


Kommentarer
Postat av: !iv

Awesome

2012-07-19 @ 12:43:34
Postat av: Felicia

IIIIIIIIIIIIH! :D

2012-07-20 @ 13:07:03
URL: http://storiesbyyme.blogg.se
Postat av: Linn

ÄLSKAR hennes attityd! :D seriöst, fuck those fuckers! let the game begin! ;) hihihihiihi.

2012-08-10 @ 23:12:21
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback