Game on kapitel 46 - THE END

” Det är klart att ni ska bjuda in honom. Han är eran bästa kompis och jag kommer inte låta er behöva välja mellan oss ”

” Vi ville bara dubbel kolla med dig innan, så att det inte kommer som en överraskning heller att han är där när du kommer ” sa han och jag log lite tacksamt mor honom.

” Då syns vi imorgon då ” sa han och gav mig en snabb kram innan han gick ut ur omklädningsrummet.



 

Det knackade på dörren in till mitt rum och jag satte mig snabbt upp.

" Kom in " ropade jag och Jillian kom invaderades.

" Jillian " nästan skrek jag fram och sprang snabbt fram till henne. Jag drog in henne i en kram som hon snabbt besvarade.

" Ta det lugnt, jag har bara var borta en vecka " sa hon och jag backade lite från henne.

" Ja men en hemsk vecka för mim del "

" Svarar han fortfarande inte? "

" Jo då, han ringde för två dagar sen och sen igår kom han tillbaka hit till Stratford "

" Är han här " sa hon och jag nickade till svar.

" Vad sa han då när han ringde och vad gjorde han när ni träffades "

" När jag pratade med honom i telefonen började han förklara varför han inte kunnat ringa mig och vill du veta vad hans anledning var? " frågade jag och hon nickade svagt.

" Hans mobil hade ändrat mitt nummer. Den hade lagt ditt en extra nolla så att mitt nummer var elva siffror istället för tio " sa jag och hon fnös högt.

" Ja och jag har vandrat på månen " sa hon och jag skrattade.

" Men att du kom hem en dag för tidigt är bra för mig, för att för det första så får jag ju träffa dig och för det andra så kommer Justin också vara med hemma hos Nicklas idag "

" Vill du gå ändå? " frågade hon och jag nickade.

" Ja det vill jag, för jag tänker inte låta honom komma hit och förstöra för mig. Sen så sa jag till Chaz och dom att det var okej att han också var där "

" Va varför? "

" För att han kände dom innan mig och dom är väldigt nära vänner. Så jag tänker inte låta dom behöva välja mellan oss "

" Vi kan gå därifrån så fort du vill. Det är bara att säga till "

" Tack, men jag ska försöka klara av det här på bästa sätt. Det är bara att hålla sig så långt borta från Justin som möjligt "

" Okej, men som jag sa. Det är bara säga till om du vill gå hem "

" Det känns bra " sa jag och gav henne att snabbt leende innan jag släppte taget om henne.

" Jag ska bara byta om, sen kan vi gå " sa jag och hon nickade till svar.

Jag gick bort till min garderob och drog fram ett par shorts, en t-shirt och som jag matchade ihop med ett par hängslen. Jag gick in i badrummet för att dra på mig lite maskara och drog borsten lite snabbt igenom mitt lite tokiga hår innan jag gick tillbaka till Jillian som väntade på att jag skulle bli klar.

" Ska vi gå? " frågade jag och Jillian nickade till svar.

Vi började gå bort mot Nicklas hus när en bil tutade bakom oss. Vi vände oss om för att se Erik komma körandes mot oss oss.

" Vill ni ha skjuts till Nicklas eller? " frågade han och Jillian var snabb med att springa över väggen till hans bil.

" Visst, tack " sa hon glatt och jag skrattade åt henne. Hon hoppade in i sättet bredvid honom och jag satte mig ensam där bak.

Jag kunde se hur dom små tittade på varandra när den andra inte såg och jag skrattade lite lågt då jag visste att dom båda gillade varandra men vågade inte säga något till den andra. Jag såg hur Eriks hand närmade sig Jillians och deras fingrar var smart hårt sammanflätade. Jag slog upp i ett stort leende som snabbt försvann när mina tankar kom in på Justin och hur han alltid brukade fläta ihop sina fingrar med mina.

Vi körde upp på Nicklas uppfart och Erik släppte lite ofrivilligt Jillians hans. Jag hoppade ur bilen och gick snabbt in i den redan öppna dörren. När jag kom ner satt nästan alla redan där och jag gick bort till biljard bordet där Chaz och Ryan körde en match.

" Vem är vem? " frågade jag och satte mig på stolen som stog bredvid bordet.

" Jag är hel färgade, så jag leder just nu med två bollar " sa Ryan stolt och jag skrattade.

" Killar hur går det? " frågade någon bakom mig och jag hörde direkt att det var Justin som kom gåendes. Jag möte hans blick lite snabbt innan jag ställde mig upp och gick bort till Nicklas som stog och fixade ned lite dricka.

" Behöver du hjälp? " frågade jag och han vände sig mot mig.

" Ja tack " sa han och jag ställde mig bredvid honom.

 

*

 

Det hade gått två timmar sen jag kommit hitt och jag har en så länge lyckats hålla mig borta från Justin. Sen så hade Jillian och Erik helt plötsligt försvunnit och jag antog att dom stog i något hörn och strulade med varandra. Jag satt och pratade med Nicklas och Kristian när det plingade på dörren.

" Jag kommet strax tillbaka " sa Nicklas innan han ställde sig upp och gick upp till övervåningen.

" Pizzan är här " ropade han sen när han kom tillbaka efter en minut och alla nästan slängde sig på honom. Jag öppnade upp min pizza kartong och började snabbt äta av den stora pizzan.

" Klar " ropade jag och Chaz nästan i mun på varandra och alla andra skrattade. Jag kollade bort mot Chaz som log stort mot mig och jag skrattade. Jag kollade runt på dom andra som hade ungefär hälften kvar av sin pizza och jag skakade på huvudet. Hur kunde folk äta så långsamt.

" Jag orkar inget mer, Naila vill du ha? " frågade Jillian bredvid mig och jag nickade snabbt innan jag drog åt mig kartongen. Jag började äta av pizzan men blev störd när ljudet från skrikande tjejer kom närmre och närmre. Jag kollade bort mot dörren som ledde till trappan för att sen se den slängas upp och in gåendes kom tjejerna från våran skola.

" Jag hörde att det var här festen skulle vara, är det okej om vi också hänger lite? " frågade en av dom men vi han inte svara för en av dom andra började skrika högt.

" Omg, det är ju Justin " ropade hon och i nästa sekund var dom alla hängandes över Justin.

Chaz och Ryan fick nästan slita bort tjejerna från Justin och när jag såg hans ansikte såg jag den där panikslagna blicken igen som han hade haft på parkeringen när jag låst ut honom.

" Så Justin eftersom du och Naila verkar ha gjort slut och du verkar ju redan träffa nya. Är det då lugnt om jag tar Naila ett tag " ropade en av killarna som måste ha kommit in med tjejerna då jag inte sett dom här tidigare.

Justin hade nu bitit ihop käkarna hårt och hans knogar hade börjat vitna.

Han möte min blick men det varade inte så länge dom mina ögon fylldes med tårar och jag fick svårt att se. Jag drog snabbt åt mig min mobil innan jag ställde mig upp och sprang bort mot dörren. Jag sprang upp för trappan och bort till busstationen som låg lite mer än hundra meter bort. Jag föll ihop på bänken men reste mig snabbt upp när jag såg bussen komma körandes.

 

Justins perspektiv

 

Naila hade undvikit mig hela kvällen och varje gång jag tog ett steg närmre henne tog hon ett bort från mig.

Vi satt just nu och åt pizza när ljudet av fnittrade och skrikande tjejer fickk min uppmärksamhet. Jag hörde hur dörren slängdes upp och såg hur ett gäng med tjejer och killar kom in gåendes.

 " Jag hörde att det var här festen skulle vara, är det okej om vi också hänger lite? " frågade en av dom och Chaz tänkte precis svara när han blev avbruten.

" Omg, det är ju Justin " ropade en av dom och dom alla kom springandes mot mig. Ryan och Chaz lyckades få bort dom från mig och jag kollade nästan skräckslaget framför mig.

 " Så Justin eftersom du och Naila verkar ha gjort slut och du verkar ju redan träffa nya. Är det då lugnt om jag tar Naila ett tag " ropade en av killarna som kommit in och jag kollade surt på honom. Jag spände mina käkar hårt och när jag kollade ner på mina händer hade dom börjat vitna.

Jag kollade bort mot Naila för jag ville se hennes reaktion. Hon möte mim blick och jag kunde se hur tårar började bildas i hennes ögon. Hon gav mig bara en sista blick innan hon helt plötsligt började springa upp för trappan.

" Vad flög i henne " sa en av tjejerna och dom andra skrattade. Jag blängde lite surt på dom innan jag också ställde mig upp och började springa efter henne. Jag kom ut ur huset och hann precis få en skymt av henne innan hon klev på bussen.

Jag stog och kollade efter henne ett tag innan jag gick tillbaka ner till resten. Jag gick bort till där Chaz och Ryan stog och pratade med några tjejer. Jag tog ett fast grep om bådas tröjor och började släppa med dom bort mot bakdörren som lädde ut till trädgården.

" Hej vi pratade med dom "

" Jag kommer inte åt henne " sa jag och dom kollade oförstående på mig innan dom tillslut fattade vad jag pratade om.

" Vad ska vi göra åt det, hålla fast henne så att hon inte kan gå något stans "

" Jag vet inte, jag behöver bara hjälp. Jag kan inte komma på något sätt att få henne att lyssna på mig tillräckligt länge så att jag kan förklara "

" Men gå in på samtal och sms då, spara skärmbild så att man ser både numret och datumet och så skickar du det till henne sen " sa Chaz och jag kollade snabbt upp på honom.

" Det är faktiskt riktigt smart. Jag måste gå " sa jag och började gå bort mot dörren igen men Ryan stannade mig genom att sätta en hand på mitt bröst

" Vart ska du någonstans? "

" Jag glömde min mobil hemma så jag måste åka hem nu så att jag kan fixa allt med Naila "

" Kan det inte vänta tills typ imorgon "

" Ryan jag måste få tillbaka henne " sa jag och han tog bort sin hand.

Jag sa ett snabbt hejdå till dom innan jag sprang upp till min bil och började köra hemåt.

Så fort jag kom hem hade jag sprungit upp till mitt rum och letat fram min mobil. Jag letade i säkert tio minuter innan jag hittade den och jag slängde mig ner i sängen.

Jag började fixa med bilderna och det blev ett X antal då jag hade ringt minst tio gånger om dagen. Jag skickade iväg bilderna till henne och en liten förklaring om att Scooter hade fixar allt med numret, samtalen och sms.

Jag la ifrån mig mobilen och satt i säkert två timmar och bara kollade på mobilen så att jag inte skulle missa om hon svarade på något sätt.

Hon ligger och sover säkert intalade jag mig själv och la mig ner i sängen. Jag kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre och snart låg jag och sov.

 

*

 

Jag vaknade av att min mobil vibrerade och drog snabbt tag i den i hopp om att det var Naila, men såg att det bara var ett sms från Chaz där han undrade hur det gått.

Jag suckade högt och la ifrån mig mobilen då jag inte orkade svara på det.

 

 



 

Så nu är sista kapitlet upp och jag ska försöka få upp epilogen imorgon men tror tyvärr inte den kommer för än på lördag då min mormor kommer över och jag träffar henne inte så ofta. Så vill spendera lite tid med henne.

Men vad tror ni händer nu. kommer dom bli tillsammans igen eller kommer dom sluta som kompisar?

Snälla kommentera, era kommentarer betyder jätte mycket.

 


Kommentarer
Postat av: tessan

jättebra kapitel hoppas dom blir tillsammans igen.
för dom får inte bara bli vänner

2012-07-13 @ 00:03:28
Postat av: Abbe <3

asså du fattar inte vilket jävla damp jag fick när jag såg att det stod kapitel 46- THE END!
höll på att dö! :((
MEEEEN DE MÅSTE, VERKLIGEN MÅÅÅÅSTE BLI IHOP IGEN!!!

2012-07-13 @ 00:47:50
Postat av: Bella

Grymt bra!!! Dem måste bara bli ihop igen och kommer det en till novell efter denna? Skulle bli jätte glad om du skrev en till för jag verkligen älskar dina novellen dem är av dem bästa jag läst:D<33

2012-07-13 @ 12:10:09
Postat av: Ebbis

OMFG!! dom MÅSTE bli tsm!!

2012-07-13 @ 14:37:09
Postat av: Linn

VAD FAAAAAAAAAAAAAAAN, EMELIE!???????????? du måste ju fixa det här innan det tar slut, hur kan hon vara så jävla nonchalant o framför allt envis. GOD DAMNIT! vad frustrerad jag blir. FIX THIS! ...... kramis. :)

2012-07-13 @ 20:53:32
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Håller helt klart med Linn!
åhhh måste veta vad som händer!!!

2012-07-14 @ 00:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback