Just twitter Kapitel 16

Previous

Jag ställde mig upp och tog med mig Delian upp. Jag tog bort täcket innan jag la ner henne i soffan
och la sedan täcket enkelt över henne.
" Godnatt Delian " sa jag och tog bort en hårslinga från hennes ansikte innan jag böjde mig ner och
pussade henne på pannan.
Jag gick bort till min garderob och byte om till ett par mjukis byxor innan jag la mig ner i sängen.
Mina tankar gick in på när Delian blev misshandlad och bilder på henne med sår över hela kroppen kom upp innan jag föll i djup sömn.







Delians perspektiv

Jag vaknade upp av att jag sparkat benet i något hårt och jag öppnade sakta ögonen.
Jag kollade mig runt i ett rummet som jag inte riktigt kände igen.
Min blick fastnade på den stora sängen som låg vid andra sidan av rummet.
Jag ställde mig upp och kände hur hela kroppen protesterade så jag satte mig ner igen.
Jag kvävde ett skrik och kollade ner på mina armar som hade sår över allt. Jag drog upp tröjan lite och
Kollade på min röd blåa mage som såg mer ut som en blandning av färg än en mage.
Jag tänkte tillbaka på gårdagen och fick tårar i ögonen av minnena.
Hoppas jag aldrig behöver möta Fredrik igen tänkte jag men ryckte till när jag kom på att vi
gick i samma skola och jag skulle behöva möta honom då. Jag måste byta skola tänkte jag
och höjde blicken mot sängen för jag kände att det var någon som kollade på mig.
På sängen satt Justin och kollade med orolig blick på mig. Jag log mot honom och han log
lite försiktigt tillbaka. Jag ryckte till då min blick fastnade på Justins ansikte som nu prydes av ett
stor blåtira.
” Hur mår du ” frågade Justin och ställde sig upp.
” Det är okej jag har mått bättre men hur är det med mig ” sa jag och min blick fastnade på
hans bara överkropp.
Jag fattar inte varför jag fastnar vid Justins väll tränade mage och armar, jag har ju sett mer väll
tränade killar förut på kvarteret. Men det var något med honom som alltid fick mig ur balans.
” Det är bra ser lite suddigt bara ” sa han och snubblade över avlastnings bordet som stog bredvid sängen.
” Som jag sa ”  sa han och jag började skratta.
Jag fick sätta handen för munnen för att försöka sluta skratta för att det gjorde så ont i magen.
Men det gick ju inte bättre av att Justin gick vinglande fram till en dörr som var bredvid fönstret.
Efter fem minuter kom han tillbaka och hade bytt om till ett par svarta jeans och en vitt tröja med tryck.
” Vart är min väska ” frågade jag när Justin stog och fixade sitt hår vid en spegel bredvid dörren.
” Den ligger där borta ” sa Justin och pekade bort mot det högra hörnet.
” Tack ” sa jag och gick bort till min väska med kläder.
Jag tog upp ett par jeans med som var trasiga fram och en grå långärmad.
” Vart ligger badrummet ” frågade jag och vände mig mot Justin som höll på med sin mobil.
Han kollade upp från sin mobil och kollade frågande på mig.
” Badrummet ” sa jag och han pekade mot en dörr som låg bakom mig.
Jag kom in i badrummet och chokades av storleken på det.
Det här badrummet är nästan lika stort som vårt sovrum hemma.
Jag gick skrattande fram till den stora spegeln och kollade på mitt nu blå slagna ansikte som var prytt med ärr. Jag tog av mig av mina jeans och skjortan och kollade ner på resten av min kropp. 
Jag hade stora blå röda märken över nästan hela kroppen och på vissa ställen såg man små jak.
Jag satte på mig kläderna med lite svårigheter efter som det gjorde ont så fort tyget nuddade huden.
Jag tvättade mig snabbt i ansiktet och borstade igenom mitt toviga hår innan jag gick ut till sovrummet igen. När jag kom ut i badrummet så var Justin inte kvar och jag hörde röster från undervåningen.
” Justin kan du inte bara berätta varför du har en stor blåtira i ansiktet ” sa en kvinnlig röst som jag förstod var  hans mamma.
” Det är komplicerat och jag tycker att Delian borde vara med och berätta efter som hon har väldigt stor del i alla det här ” sa Justin och jag hörde steg i trappan.
” Min mamma vill prata med oss om vad som hände igår innan jag åker ” sa Justin och jag kollade chokat på honom. Skulle han åka och lämna mig här.
” Vart ska du någonstans ” frågade jag och hörde att jag lät lite rädd.
Han log sitt sneda leende och skrattade lite. Han måste ha hört att min röst svajade lite.
” Jag ska bara ut och äta lunch med Scooter och Kenny sen kommer jag tillbaka, det lovar jag ” sa han och jag pustade ut lite.
” Okej men varför vill din mamma prata med oss ” frågade jag fast jag redan visste svaret.
” Hon vill veta varför du är täkt av blå märken och sår och varför jag har en stor blåtira ” sa han och suckade lite. Han tyckte väll att det här var lika roligt som jag.
Men han behövde i alla fall inte få frågorna jag förmodligen skulle få.
Varför lever du hos din kompis, hur kommer det sig att du hamnar i fajt, varför tar du ditt min pojk till ett ställe som det där.
Jag suckade och gick med släppande steg efter Justin till bottenvåningen.
När vi kom ner satt Justins mamma i soffan med lika stort leende som när jag senast såg henne.
Vilket gjorde mig lite osäker.
” God morgon ungar ” sa hon och Justin satte sig i soffan mitt imot henne. Jag satte mig bredvid Justin och kollade osäkert ner på mina händer.
” Det är lugnt jag lovar att jag inte ska bita dig ” sa hon och skrattade lite.
” Jag kollade osäkert upp och såg att både hon och Justin kollade roat på mig.
” Sorry men jag är inte van med att ha seriösa snack med föräldrar direkt ” sa jag och kollade ner på mina händer igen. Jag väntade på att hon skulle fråga något men jag kände bara att någon la en hand på mitt knä. Jag kollade upp och såg att det var Pattie som hade handen på mitt ben.
” Jag vet Justin har berättat lite ” sa hon och jag kollade lite på Justin.
” Jag vill bara att ni berättar lite kort fattat om vad som hände igår ” sa hon och jag pustade lite lättat ut. Jag skulle slipa att prata om mitt liv så mycket.
Det var en lång lite awkward tystnade innan Justin bröt tystnaden.
" Jag vet inte riktigt hur jag ska börja " sa han och kollade ner på sina hårt knutna händer.
" Varför börjar ni inte med att berätta vem det var bara " sa hon och la sin hand på Justins. Han slappnade av lite bredvid mig och jag suckade.
" Det var min pojkvän " sa jag och Pattie kollade chockat på mig.
" Eller min ex pojkvän som jag gjorde slut med i fredags och jag antar att han inte tog det så bra " sa jag med en lite axelryckning.
" Förmodligen inte men varför började han slå dig " frågade hon och jag hörde att hon var lite orolig.
" Asså han började inte slå mig " sa jag och hon kollade oförstående på mig.
" Va " sa hon och kollade fram och tillbaka mellan mig och Justin.
" Det var mig han slog för att jag stötte på hans tjej " sa Justin och kollade på mig.
" Men varför är Delian alldeles blå slagen för " frågade Pattie och Justin suckade.

Justins perspektiv

" Delian gick i mellan och då blev han sur och började misshandla henne. Det var till och med nära att han döda henne " sa jag och blev tvungen att stänga ögonen för att inte låta tårarna rinna.
När jag kollade på Delian såg jag att det rann tårar längs hennes kinder.
Jag kollade snabbt på mamma innan jag la armarna om Delian och hon hoppade närmre och la sitt huvud på min axel. Jag la mitt huvud på hennes och såg att mamma ställde sig upp.
Jag kollade på henne och hon klappade mig på axeln innan hon gick bort mot köket. Jag kollade ner på Delian och såg att det nu slutat rinna tårar men att hennes kinder var lite fuktiga.
Jag torkade bort några tårar med tummen och hon blundade hårt när jag gjorde det. Jag la mitt finger under hennes hacka och lyfte upp hennes ansikte så att hon nu kollade in i mina ögon. Jag fastnade återigen på grund av hennes ögon. Och om det inte hade vart dom här omständigheterna hade jag nog böjt mig fram och kysst henne.
" Är det något jag kan göra " frågade jag och hon skakade bara på huvudet.
Jag såg att ännu en tår rann längs hennes kind och la armarna runt henne. Den här gången slog hon armarna runt min nacke och begravde ansiktet i hennes armveck.
Vi satt där i säkert tio minuter tysta med Delian som snyftade lite och jag som försöker lugna ner henne lite genom dra lugnande på hennes rygg.
Jag kände att min mobil vibrerade i fickan och hon släppte taget om mig.
Det var ett meddelande från Scooter.
< Är där om bara fem minuter så var bered ;) >
Jag stoppade ner mobilen igen och kollade på Delian som kollade sorgset på mig.
" Jag måste gå " sa jag och hon släppte taget om min hals. Hon ställde sig lite vingligt upp och retade till tröjan innan hon började få mot hallen.
Jag började sakta gå efter henne och var bered att hjälpa henne fall hon föll ihop. Hon ställde sig vid dörrkarmen till köket och såg lite frånvarande ut.
Jag knöt på mig mina blåa skor och satte på mig min svarta jacka.
När jag vände mig mot Delian stog hon och kollade ner i golvet.
" Jag kommer tillbaka om bara någon timme eller två " sa jag glatt men hon nickade bara lite frånvarande.
" Hörru det kommer bli bra " sa jag och satte mina händer på hennes axlar.
Jag gav henne kram innan jag gick ut till Scooter och Kenny som precis kom upp på uppfarten. Jag satte mig i bak och Scooter drog efter andan när han såg mitt ansikte som hade en stor blåtira.
” Vad har du gjort ” frågade Scooter och kollade oroligt på mig.
” Det är ingen fara med mig men du borde se Delian ” sa jag och han kollade chokat på mig.
” Har hon också blivit slagen ” frågade Scooter och jag nickade.
” Eller jag skulle nog inte säga slagen snarare misshandlad ” sa jag och suckade.
” Va hur är det med henne ” frågade Scooter och jag skakade bara på huvudet.
” Jag vet inte riktigt jag tror att hon fortfarande är i lite chock tillstånd ” sa jag när jag kom på att hon inte sagt så mycket sen igår.
” Men har du inte pratat med henne sen igår ” frågade han och knäppte fast sig igen.
” Jo men hon sa inte så mycket, jag ska försöka prata med henne lite när vi kommer hem ” sa jag och Scooter började köra iväg.
” Vill du att vi ska släppa av dig på väggen eller ” frågade Scooter och kollade på mig med hjälp av backspegeln.
” Nej det är lugnt hon är ju hemma hos mig ” sa jag och Scooter tvärnitade.
Jag slängdes hårt fram och kände hur säkerhetsbältet skavde in i axeln. Det var tur att det inte var någon bakom för annars hade vi definitivt krokat.
” Hon är var ” sa Scooter och vände sig mot mig.
” Hon är hemma hos mig efter som hon sov där ” sa jag lugnt men det verkade inte lugna ner Scooter.
” Jag sa ju att du skulle hålla en låg profil med Delian ” sa Scooter och kollade på mig som om jag var dum i hela huvudet.
” Jag vet vad du sa men jag kunde inte lämna henne själv ” sa jag och Scooter suckade.
” Aja men ni får ta det lite lugnt ” sa han innan han vände sig om och började köra igen.

Delians perspektiv

Justin hade nu gått för att äta lunch med Kenny och Scooter. Jag stog en lång och bara kollade ut i ingenting innan jag gick ut till köket där jag hittade Pattie som lagade mat.
” Jag hoppas du är hungrig ” sa hon och jag nickade till svar.
Vi satte oss ner vid bordet och Pattie sträckte mig maten. Hon hade lagat spagetti och köttfärssås.
Det luktade så gott och jag hörde hur min mage kurrade.
” Det är bara att ta för dig ” sa Pattie och log mot mig.
” Tack ” sa jag snabbt innan jag vände mig mot maten.
” Tack förresten ” sa Pattie och jag kollade frågande på henne.
” För vad ” sa jag för jag förstod inte vad hon tackade för.
” För att du räddade Justin och tog stryk själv istället. Jag kommer vara dig evigt tacksam ” sa hon och nu fattade jag vad hon pratade om.
” Ingen fara jag står alltid upp för mina vänner ” sa jag och tog en tugga.
” Du verkar som en vätig person som har hamnat med lite fel personer bara ” sa hon och log mot mig innan hon började äta igen.

Resten av maten satt vi tyst och åt men det var ändå en ganska behaglig tystnad.Maten var jätte god och jag tog två stora portioner. Pattie hade skrattat då jag la på lika mycket mat som jag redan hade ätit.
” Har ni någon gitarr jag kan låna ” frågade jag medans jag hjälpe Pattie plocka undan lunchen.
” Justin har några på sitt rum du säkert kan låna ” sa hon och log mot mig.
” Okej tack ” sa jag och stoppade ner den sista disken.
” Men ta inte den längst till höger, det är ingen som får spela på den ” sa hon när jag var på väg upp.
Jag log snabbt mot henne innan jag började gå upp mot Justins rum.
När jag kom upp så kollade jag runt i rummet och till vänster stog det fyra stycken gitarrer som jag inte fattar att jag kunnat missa. Jag testade dom tre som Pattie sa att jag kunde låna och tog den som var mest spänd.
Jag tog på mig en tjocktröja och tog med mig gitarren och mitt låt häfte med mig ner och ut på husets baksida. Där var det en stor tomt och mycket fin. Jag kollade runt på tomten och såg att det stog en liten bänk en liten bit bort. Jag tog med mig sakerna och gick bort och satte mig på den med papperna bredvid mig och gitarren i knät. Jag började spela lite på den låten som jag började på i veckan men inte han göra klart. Jag kom på lite jag kunde skriva och efter ungefär en halvtimme hörde jag steg bakom mig.

Justins perspektiv

Vi hade inte kunnat stanna så länge på subeway för paparazzi hade vart snabbt på oss och vi kunde bara beställa ifred innan dom flög på oss. Dom ställde massa frågor och dom flesta av dom handlade om Delian.
Dom undrade fall vi var ihop, dejtade, hur vi träffats, fall det var samma tjej som på pizzerian och skateparken. Det glädje mig i all fall att dom än så länge inte hittat vem hon är.
Vi fick äta våran mat i bilen och det var inte lika avslappnat som vi hade hoppats på.
Vi var nu på väg hem och Scooter hade berättat vem det är som är intresserad av henne.
Han hade spelat in när Delian sjungit och skickat den till honom och han hade tydligen sagt att hon var den nya jag fast tjej. Hon skulle flippa när hon fick reda på vilka som skulle vara där och jag log för mig själv. När vi kom fram till huset så stog huset tomt och jag kunde varken hitta Delian eller mamma någonstans i huset. När jag stog och tänkte efter vart dom skulle kunnat tagit vägen hörde jag att det var någon som spelade gitarr utanför. När jag kom ut såg jag att Delian satt och spelade gitarr på den lila bänken stog i bortre hörnet av gården.
Jag gick sakta bort till henne och hon slutade spela när jag kom närmre. Hon hade väll hört mina steg när jag kom. Hon vände sig om och log mot mig.
” Är du klar med låten ” frågade jag och satte mig bredvid henne på bänken.
” Japp blev precis klar ” sa hon och samlade ihop sina papper.
” Skulle du vilja skriva en låt tillsammans någon gång ” frågade jag och hon log stort mot mig.
” Det skulle jag väll kunna tänka mig ” sa hon och jag skrattade lite.
Jag älskade att hon behandlade mig som vem som helst av hennes vänner. Hon brydde sig inte att jag var den kända pop stjärnan Justin Bieber och det upp skattade jag verkligen.
” Förresten jag vet vem det är som vi ska träffa på fredag ” sa jag och hon log hoppfullt mot mig.
” Så ” sa hon och vände sig mot mig.
” Lova att inte flippa ” sa jag och hon nickade.
” Du vet väll vem det är som signade mig va ” sa jag och hon kollade oförstående på mig innan hon förstod vad jag menade.
Hon satte händerna för munnen och slängde sig lite fram och tillbaka innan hon kunde kolla på mig igen. Jag log mot henne och hon slängde sig runt min hals.
” Tack så mycket du vet inte vad det här betyder för mig ” sa hon och jag skrattade.
” Du skulle se din min just nu ” sa jag och hon rodnade lite.
Hon kollade in i mina ögon och jag tänkte precis luta mig fram då min mobil började ringa.
Delian hoppade ur min famn och började gå mot huset. Varför ska alltid folk störa tänkte jag och svarade på mobilen.
” Yao Usher vad vill ” frågade jag lite surt och började gå lite sakta mot huset.



Så nu är kapitel 16 uppe. Vad tror ni Usher kommer säga?
Snälla kommenter det är kul att veta vad ni tycker :D


Kommentarer
Postat av: Lea

såå sjukt bra!! <33

2012-01-18 @ 17:08:22
Postat av: Anonym

Awsome!

2012-01-18 @ 17:19:42
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback