Just twitter Kapitel 26

Previous

” Har du seriöst en keps som det står swag på ” sa jag och viftade med kepsen framför Justin.
” Ja och du kan få den om du vill ” sa han och jag log stort mot honom. Jag satte mig på arm stödet till fåtöljen och la armarna runt Justins nacke och lutade huvudet mot hans.
” Tack Justin ” sa jag och han la en arm runt min midja. Jag kände Mellis blickar på mig men ignorerade dom. Justin hoppade åt sidan lite så att jag fick plats bredvid honom och jag hoppade ner. Jag kände att mina ögonlock blev tyngre och till slut föll jag i djup sömn.




Jag vaknade upp dagen efter och kände inte igen rummet jag låg i. Jag kollade runt lite i rummet och såg att jag och Melli låg i en varsin fåtölj, Chaz låg på soffan och Ryan och Justin delade på dubbelsängen. Dom alla låg och sov och Chaz snarkade högt. Jag kvävde ett skratt och kollade bort mot Melli som låg i någon konstig fosterställning i den lila fåtöljen. Jag ställde mig upp och kände att hela min grupp gjorde uppror. Jag gick lite halvt haltande bort till sängen där Ryan och Justin låg och sov. Ryan låg med ena armen runt Justin midja och man såg en liten blöt fläck under huvudet på Justin och jag förstod att han hade dreglat lite. Jag tog mobilen och tog en bild innan jag föll ihop på sängen av skratt. Justin och Ryan satte sig snabbt upp och kollade oförstående på mig. Nu vaknade även Chaz och Melli och dom ställde sig vid kanten av sängen och kollade på mig. Jag låste upp mobile och gav den till Melli och Chaz. Dom båda kollade snabbt på bilden innan dom båda bröt ut i skratt.  Chaz gav tillbaka min mobil och jag vände sen not Justin och Ryan så att dom kunde se bilden. Dom kollade chockat på mig innan Justin slängde sig mot mig och försökte få tag i mobilen. Jag låste mobilen snabbt och kastade den till Melli. Justin satte sig gränslandet över mina höfter och höll fast mina händer i
sängen över mitt huvud.
" Radera bilden nu " sa han lite strängt men jag kollade bara roat på honom.
" Melli ge mig mobilen " sa han och satte istället knäna på mina armar så att hans händer blev fria. Melli tvekade lite och jag kollade lite surt på henne.
" Du får välja en av mina tjock tröjor att ta med dig hem " sa han och Melli gav honom mobilen.
" Du är så himla lätt påverkad Melli " sa jag och kollade surt på henne.
" Men han kan ge mig en Bieber tröja vad kan din bild ge mig " sa hon och jag suckade. Jag vände mig mot Justin som knappade på mobilen. Han såg frustrerad ut och jag kom på att han inte kunde komma in eftersom jag hade lås på min mobil.
" Vad är det Bieber har du problem " sa jag och han kollade surt på mig.
" Vad är ditt lösenord "
" Om du seriöst tror att jag kommer att berätta för dig om mitt lösenord är du ju dum " sa jag och han kollade surt på mig. Han fortsatte försöka lösa mitt lösenord och han blev bara mer och mer frustrerad. Efter ett tag låste sig mobilen ett tag och Justin började skratta lite.
" Okej du får ha kvar den så länge du lovar att du inte för något med den "
" Jag tänker inte göra något med den så länge du inte prankar eller är taskig mot mig "
" Men " sa han och kollade sorgset på mig .
" Okej men vi säger så här, om du prankar mig så kommer den här bilden hamna över hela twitter och sprida sig vidare till hela internet. Förstår vi varandra då " sa jag och han tog bort sina knän från mina armar. Jag sträckte mig efter min mobil och Justin gav mig den lite motsträvigt.
" Men om jag ser den där bilden någon annan stans än på din mobil och jag inte gjort något
mot dig är du körd "
" Okej men kan du gå av mig så att vi kan gå och äta något " sa jag och Justins ställde sig upp. Han gick ut till köket och vi andra följde efter.

Justins perspektiv

Vi hade ätit frukost och satt nu och kollade på Berlesque. Melli och Delian satt och sjöng med i låtarna medans Chaz och Ryan mer kollade på tjejerna som dansade. Jag kände att mobilen vibrerade i fickan och såg att det var ett sms från Scooter.
( Scooter vanligt, Justin tjockt )
< Glöm inte bort att du ska till Ellen på talk show idag klockan 8 >
< Nej jag kommer ihåg men när ska ni hämta mig? >
< Vi kommer halv 7 och skulle du kunna skicka ett sms till alla och fråga vilka som vill
följa med och sitta i publiken >
< Visst men åker dom samtidigt som vi gör då >
< Ah vi ses sen >
< Det gör vi >
< Skicka till mig sen vilka som vill följa med så vi vet hur många bilar vi behöver använda >
Jag gick in på min konversation som jag hade med alla dansare och skickade iväg en fråga vilka som ville följ med och la ner mobilen igen.
" Varför skickar du ett sms till mig när jag sitter här bredvid dig " frågade Delian och skrattade
" Jag skickade till alla dansare och ni stog ju på den listan "
" Haha okej men vi följer gärna med " sa hon och jag log.
" Ni ska vara färdig kläda och klara vid halv sju "
" Vadå då jag som hade tänkt gå i det här " sa hon och pekade ner på sina mjukis byxor och min tjock tröja som hon fortfarande hade på sig.
" Aa jag vet inte riktigt om du skulle passa in så bra "
" Nu tycker jag att du är taskig det här är ju det nya modet som kommer snart "
" Okej men det är ett annat mode nu och jag tänker inte låta dig skämma ut oss på
grund av dina kläder "
" Okej då jag byter väll om " sa hon och ställde sig upp med en duns. Hon gick snabbt bort mot dörren men kom sen tillbaka med ett stort leende på läpparna.
" Jag glömde säga hejdå " sa hon och kramade om Chaz.
" Vart ska du " frågade Melli och vände sig mot Delian.
" Du och jag ska ute och köpa kläder "
" Du vet att jag inte har så mycket pengar att handla för "
" Nej men jag har " sa hon och Melli slog upp i ett stort leende.
" Vad väntar vi på då " sa hon och hoppade upp ur fåtöljen och dom gick bort mot dörren.
" Min tjock tröja " sa jag och hon vände sig imot mig.
" Nej du mobbade den och sa att den inte var mode så den är sur på dig så du kommer inte få
tillbaka den " sa hon och slängde igen dörren efter sig.
Jag kollade bara chockat på dörren där dom just försvunnit.

Delians perspektiv

Jag och Melli hade vart i väg och shoppat i över två timmar och vi hade nu fyrtio minuter på oss att fixa oss i ordning innan vi skulle åka iväg. Jag stog framför spegeln och lockade mitt hår lite lätt. Jag plattade till luggen så att den blev rak och hängde ner och täckte lite av mina ögon. Jag sprejade på lite hårsprej så att lockarna inte skulle gå ut och luggen skulle håla sig rack. Jag drog fram mitt smink och drog på ett litet tjockare lager smink än jag brukar ha i vanliga för att i det ljuset dom hade såg det ut som om man inte hade något smink på sig om man hade ett tunt lager smink. Jag knäppte på mig min vita skjorta och stoppade dom innan för mina höga svarta midjejeans. Melli var fortfarande inte klar så jag väntade med att knytta på mig mina skor och sätt ap åmig in jacka. Jag satte mig på min säng och drog upp min mobil. Bilden på Justin och Ryan var uppe och jag skickade iväg bilden till Justin bara för att retas. Jag gick bort från bilden och in på twitter. Min lista på följare hade stigit ännu mer så och jag gick in och följde några random personer. Jag gick ut från mina följare och började skriva in på händelser.
< Ska iväg till @TheEllenShow hoppas att hon är på lika bra humör som vanligt så
jag kan skratta lite! ;D >
Så fort jag skickat iväg det ångrade jag mig för jag fick efter bara några sekunder fick jag en massa replays på det som frågade fall Justin också skulle vara där, fall vi skulle gå tillsammans och sen en massa meddelande där det stog att jag bara var ute efter Justins pengar och ville ha uppmärksamhet. Jag gick snabbt ute från twitter och slängde mobilen på sängen. Melli kom ut från badrummet i en enkel blå klänning med ett vitt bälte vid midjan. Håret hade hon satt upp i en snyggt slarvig bulle. Hon hade redan på sig sina nya skor så jag började knyta på mig mina egna. Jag hade köpt ett par USA pumps som skulle få upp mina kläder lite.

                                           

Jag drog på mig min jacka och stoppade min mobil i fickan innan vi gick ut till entrén som nästan var tom. Det var bara Justin, Chaz, Ryan, Kenny, Scooter och Pattie som satt i soffan resten hade inte kommit än. Vi gick fram till dom och Melli satte sig på den ända platsen som fanns kvar så jag slog mig ner i hennes knä och hon slog armarna runt mig. Jag flyttade mig lite åt sidan så att även Melli kunde se dom andra.
" Duger det här eller skämmer vi ut dig med dom här kläderna också " sa jag och kollade på Justin.
" Det duger " sa han och jag skrattade.
" Vad bra för vi vill ju inte förstöra ditt lila ryckte som en viss liten bild skulle kunna göra " sa jag och Justin kollade lite surt på mig.
" Vilken bild " frågade Scooter och alla vände sig mot mig.
" Bara en liten bild jag tog i morse " sa jag och drog upp mobilen ur fickan. Jag läste upp mobilen och tröck upp bilden innan jag vände mobilen mot dom så att dom kunde se mobilen.
" Åå vad gulliga ni är " sa Pattie och Kenny och Scooter skrattade.
" Jätte söta " sa Kenny och vi alla skrattade lite. Pattie slog till Scooter lätt på armen och vi alla kollade chockat på henne.

Justins perspektiv

Jag satt nu där bak och väntade på att Ellen skulle säga mitt namn så att jag kunde komma ut. Jag satt lite otåligt och trummade med händerna på knät. Jag lyssnade på Ellen som enligt papperna strax skulle presentera mig så att jag skulle kunna gå upp på scenen och få bort min tankar från Delian. Ellen presenterade mig och jag nästan sprang bort till dörren jag skulle göra min entré vid. Min låt Mistletoe började spelas och jag började sakta gå fram till Ellen som nu hade ställt sig upp och klappade händerna precis som alla andra i publiken. Fast att dom i publiken skrek och hoppade mer på stället. Jag gick fram till Ellen som stog och pratade om att jag verkligen borde dra upp mina byxor för att jag knappt kunde gå. Jag kramade om henne och gav henne en snabb puss på kinden och alla i publiken skrek ännu mer.

              Tumblr_lu01rn2fot1qeenono1_500_large

Vi gick bort och satte oss i dom två fåtöljerna som stog vid det lila borde där min skiva låg på. Vi satt oss ner och Ellen försökte få tysta på alla och det tog ett tag innan alla blev tysta. Och innan hon vände sig mot mig gav hon dom en alvarlig blick som bara fick dom att skratta ännu mer än innan.
” Så Justin hur har det varit nu med alla musik videor och spelningar över allt ”
” Det har varit väldigt stressigt  med allt men jag vill ju inte svika mina beliebers så ”
” Jo jag har tänkt på det, du gör väldigt mycket för dina beliebers är dom någon slags inspiration för dig när det går segt och jobbigt i karriären ”
” Ja dom är en väldigt stor inspiration för mig och det är ju delvis varför jag ville göra ett jul album efter som det var väldigt länge sen jag gav ut en skiva till dom och jag ville egentligen göra en jul album föra året men vi hade aldrig tid så det fick bli i år istället ”
” Och du har ju fått med dig några andra stora och talang fulla artister i albumet som förresten alla här inne kommer få en kopia av ” sa Ellen och alla skrek högt en kort stund innan dom tystnade igen.
” Ja jag är verkligen jätte glad med vilka som ville hjälpa till med albumet och jag hoppas verkligen att mina beliebers kommer att gilla det ”
” Det kommer dom säkert att göra. Men jag tänkte på det, vem är tjejen som du har spenderat så mycket tid med tillsammans på sistone ”
” Hon är en av mina dansare i min Drummer boy video och hon är lite som min lärling som jag var för Usher ”
” Vad menar du med lärling ”
” Att jag hjälper henne att hantera paparazzi, knep på scenen och håla hennes fötter på jorden ”
” Ja det måste ju vara väldigt jobbigt för henne jag menar hon kommer från ett vanligt liv och sen ska hon vänja sig med Justin Biebers som inte riktigt är det lättaste att hantera. Har du tänkt på att det kanske skulle vara bättre för henne att vara med någon kändis som inte är lika stor som du ”
” Jo den tanken har slagit mig men jag har hört henne sjung, jag hittade henne och jag vill verkligen hjälpa henne som Usher gjorde för mig ”
” Okej jag förstår men jag har hört att hon även är med i din Mistletoe video där ni måste kyssas i slutet, hur var det ” frågade hon och jag kollade ner på mina händer för att försöka undvika frågan.
” Okej efter som du inte verkar vilja svara på det så tycker jag att vi dansar upp till henne och tar med henne ner så att hon kanske kan ge mig lite mer svar än du ”
Jag tänkte protestera men musiken började och Ellen drog upp mig på fötter. VI började dansa upp längs publiken och närmade oss Delian. Hon kollade lite konstigt på oss men Ellen struntade i det och började dra ner henne mot scenen. Delian följde med lite motvilligt och hon kollade lite skeptiskt på mig när vi kom upp på scenen.
” Jag tror vi behöver en till fåtölj här upp” ropade jag och Ellen viftade lite med handen för att dom skulle bära in en till fåtölj. Dom kom in med fåtöljen och Delian slog sig ner med en duns och jag slog mig ner i den bredvid.
” Jag måste bara säga en sak innan vi kommer in på eran kyss för jag har fått upp en lista här på twitter där du är framröstad som en av världens lyckligaste tjejer just nu ” sa Ellen och vände sig mot Delian som kollade ner på sina skor. Hon höjde lite på blicken och möte Ellens lite försiktigt innan hon rätade på sig och vände sig ordentligt mot henne.
” Jag har sett det och jag förstår faktiskt inte varför jag är framröstad till det ”
” Det är ju för att du har fått kyssa The Bieber såklart ”
” Ja men det var inte direkt så romantiskt med typ hundra pers som står runt en och säger att man ska göra så och så medans man kysser så att man inte kan hålla sig för skratt eller att man inte
knutit fast misteln ordentligt ”
” Så du säger att du hellre skulle hoppa över jobbet än att kyssa Justin igen ”





Nu är äntligen kapitel 26 uppe. Vad tror ni kommer hända nu? vad kommer Delian svara på frågan?
Jag kommer vara bort nästan hela dagen imorgon men jag hoppas att jag får upp det sent på kvällen där så att jag kanske hinne rmed ett till på söndagen också.

Snälla kommentera

Kommentarer
Postat av: Linn

SKRIV MER!!! :DD

2012-02-04 @ 00:59:07
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Felicia

Vill veta vad hon säger!

Kan ju fan vara i princip vad som helst!

2012-02-04 @ 03:56:22
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Ebba

Awesome vad ska hon svara????!!!!! Ett till :-)

2012-02-04 @ 10:59:14
Postat av: Ebba

Kan inte fredrik komma och slå Delian när scottar och justin's crew ser snälla ???? :-) <3

2012-02-04 @ 21:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback