This was never planed - kapitel 21

 

” Skrämde jag dig? ” frågade jag roat med ett litet skratt.

” Nejdå, du vet jag hoppar alltid till så här och nästan får en hjärtattack varje gång någon hälsar på mig ” sa han och jag skrattade.

” Oh vad bra att veta. För jag vill ju inte skrämma frugan i huset.

” Haha jätte roligt. Men om du vill ha dina pannkakor tipsar jag dig om att du är snäll mot mig ”

” Hotar du mig med pannkakor ”

” Jag antar att jag gör det ”

” Okej då, mom ” sa jag roat och Kasper suckade.

 ” Det är tur för dig att jag älskar dig för annars hade du förmodligen blivit utsparkad ur det här huset för länge sen ”

” Haha du är bäst ” sa jag och gav honom ett litet leende innan jag norpade åt mig en av pannkakorna som redan var klara.

 

 



 

4 dagar hade nu gåt sen Melinda åkt och lämnat mig ensam kvar i hotellets korridor. Jag satt på flygplanet nu som skulle ta mig till Melinda. Jag hade försökt ringa Melinda flera gånger men hon svarade inte och när samtalet väll blev besvarat så var den någon kille vid namn Kasper som svarade.

Enligt honom så mådde hon bra men han tyckte att jag skulle ge henne lite utrymme då hon tydligen hade väldigt svårt just nu på grund av mig.  Han sa att jag skulle komma om en månad eller något så att allt hinner lägga sig lite, att jag bara skulle ta det lugnt då det bara skulle bli värre om jag kom nu.

Men jag kunde inte ta det lugnt, jag kunde inte vänta med att träffa henne. För det kändes mer som att det var han som ville att jag skulle hålla mig bort och inte hon. Jag fick som en dålig vibb av honom. Han var bara alldeles för överbeskyddande över henne.

Jag satt och pillade lite otåligt på min keps som låg i knät och önskade inget mer just nu än att vi skulle landa. Jag drog en hand igenom håret och drog sen lite i ändorna vid nacken. Jag suckade frustrerat och vände mig otåligt i den obekväma stolen.

” Ursäkta mig? ” frågade någon bakom mig och jag slet blicken ifrån fönstret som jag satt lutat mot för att sen mötas av sex nyfikna blickar som kollade storögt på mig.

” OMB jag sa ju att det var Justin Bieber ” brast den ena ut och jag suckade.

” Hej tjejer det är jätte trevligt att träffa er också men jag mår verklige inget bra just nu så om i skulle kunna vara snälla att ” började jag men innan jag han avsluta meningen skrek dom alla till och i nästa sekund hade jag en av tjejerna i knät medans dom andra trängde ihop sig på dom två lediga platserna bredvid mig.

” Självklart kan vi hjälpa dig att må bättre ”

” Men det var inte det jag skulle be er om. Jag skulle be er om ”

” Snälla Justin du kan prata med oss, vi lovar att vi inte kommer att skvallra. Du kan lite på oss ” sa hon flörtigt och drog med ena handen över mitt bröst. Bilder från den kvällen jag kysste Melinda kom återigen upp i mitt huvud och stängde snabbt ögonen för att dom inte skulle se tårarna som började bildas i mina ögon.

” Det är Selena va? ” frågade hon och jag skakade på huvudet.

” Jag är ledsen men jag vill inte vara otrevlig eller något men jag har bara haft en väldigt dålig dag och skulle behöva få vara ifred lite. Så jag kan skriva en autograf, ta bild med er men bara ni kan lämna mig ifred efter ” sa jag och dom kollade lite besviket på mig men nickade lite till svar. Alla tjejer utan hon som satt i mitt knä gick tillbaka till sina platser efter att fått en varsin autograf och bild med mig men tjejen i mitt knä vägrade att flyta på sig.

”  Snälla jag skulle verkligen behöva lite tid för mig själv ” sa jag och kollade med vädjande ögon på henne. Hennes leende försvann lite kort medans hon suckade men kom lika snabbt tillbaka.

” Visst men om du behöver prata eller vill göra något så kan du bara komma fram till mig. Jag sitter bara fyra rader framför dig ” sa hon och drog återigen med handen över mitt innan hon gick iväg samma väg som hennes kompisar hade gått.

” Äntligen borta ” suckade jag fram och drog en hand genom mitt hår för säkert hundrade gången bara idag så det skulle inte förvånna mig om det stod åt alla håll och kanter.

 

*

 

Jag drog ner kepsen längre ner över ansiktet och drog på mig mina solglassögon för att täcka så stor del av mitt ansikte som möjligt. Jag drog åt mig min väska när den kom rullandes på bandet för att sen med nedsänkt huvud bort mot utgången och bad till gud att ingen skulle känna igen mig. Jag gick bort till det stället där taxin stod och väntade på att köra hem folk. När jag stått där ert litet tag hörde jag hur någon skrek mitt namn en liten längre bit bort. Jag stelnade snabbt till och sneglade bort åt det håll skriket kom ifrån, bara för att mötas av synen av tio springande och skrikande komma mot mig. Jag kollade åt andra hållet för att se fall det fans någon slags flyktväg som jag skulle kunna ta. En liten bit bort stig den en lite äldre kille som kanske var runt 40 stanna en taxi bil och skulle precis hoppa in i bilen när jag snabbt kom och puttade undan honom för att sen lite smidigt glida in i bilen ned väskan bredvid mig. Jag hörde hur mannen skrek utanför men sket i det utan vände mig mot chauffören som kollade chockat på mig.
" Om du kör nu så dubblar jag min betalning " sa jag och chauffören gav mig ett litet snabbt leende innan hav vände så framåt och började köra ut mot vägen.

 

När vi åkt i ungefär en halvtimme stannade chauffören utanför ett rött gulligt hus som hade tända ljus i varje rum tillsammans med blommor som stod i varje fönster.

Jag såg hur dörren öppnades till huset inifrån och inom kort syntes Melinda i dörröppningen tillsammans med någon kille som snabbt drog in henne i en kram som hon besvarade. Han viskade något i hennes öra som fick henne att skratta sitt klingande skratt som hördes hela vägen hit till vägen där jag fortfarande satt kvar i taxin.

” Hejdå Kasper ” ropade hon efter honom när han kommit halvvägs ner på deras lilla uppfart. Han vände sig mot henne och gav henne en liten vinkning innan dom båda försvann ur mitt synfällt. Den där kasper killen bakom ett träd och Melinda bakom dörren som nu var stängd.

Jag suckade lite frågandes då jag var rädd att gå upp ditt för tidigt och prata med henne. Men samtidigt så var ju rädslan att förlora henne till den där Kasper killen ännu större.

” Är det där tjejen du pratade om? ” frågade chauffören efter ett tags tystnad och jag vände mig mot honom för att se att han hade blicken fäst på dörren som ledde in till Melindas hus.

” Ja det är hon ” sa jag med ett litet fånigt leende som nu prydde mina läppar.

 

 

” Hon är sötare än du beskrev henne ”

” Ja det är hon. Det är rätt svårt att förklara henne på något bra sätt ”

” Du borde gå till henne, vinna henne tillbaka du vet. Det borde ju egentligen inte vara så svårt med tanke på att du är Justin Bieber ”

” Grejen är att hon inte bryr sig ett dugg om att jag är känd ”

” Då kanske det är ännu större anledning att jaga efter henne. Lycka till mannen. Jag håller tummarna att du får din tjej ”

” Tack det lär nog behövas. Här har du dina pengar förresten ” sa jag och räckte honom en bunt med sedlar.

” Behåll växeln ” la jag snabbt till när han började räkna pengarna. Jag hoppade ur bilen med dörren tätt efter mig och började med osäkra steg gå upp för gången som lede till Melindas hus. Jag ställde mig upp högst upp på trappan där jag tvekade en aning innan jag plingade på dörren.

” Kasper jag sa ju att jag klarar mig utan ” började Melinda ropa medans hon öppnade dörren men bröt sig själv mitt i meningen när hennes blick fastnade på mig.

 

 

 

Jag stod just nu hemma i duschen medans Kasper stog nere i köket och gjorde någon mat som vi skulle kunna äta till middag. Jag hällde ut lite av som fanns i schampo flaskan för att sen gnida in det min hår botten. Jag hade precis sköljt ut allt schampo ur håret när lampan helt plötsligt blinkade till innan den slocknade helt och lämnade mig i totalt mörker. Jag gick försiktigt ut ur badrummet för att sen låta händerna glida över väggen i jakt efter den. När jag väll hittade den virrade jag den snabbt runt kroppen innan jag satte upp mitt hår i en slarvig bulle för att sen gå ut ur badrummet.

” Kasper jag tror att lampan har gått sönder i badrummet. Kan du hjälpa mig att fixa det. Det är lite svårt att duscha när det är mörkt ”

” Haha det blir nog lite svårt då strömmen gått i hela området ”

” Va nej det får inte hända. Dom ska ju ha ett Harry Potter maraton på tv. Jag vill ju se det ” ropade jag tillbaka och hörde hur Kasper skrattade från undervåningen.

” Varför, du har ju sett dom typ tussen gånger och läst böckerna minst lika mång gånger. Du kan ju säker alla repliker utan till ”

” Det kan jag säkert men det är inte mitt fel att som är så jäkla bra och att jag älskar dom ”

” Jaja gå och byt om till något så att vi kan gå ut och äta ”

” Ska vi ut och äta? Jag trodde att du skulle fixa något så att vi slapp det ”

 ” Ja men Einstein det kan ju vara lite svårt att laga mat om man inte har någon ström ”

” Oh okej visst, jag kommer strax ”ropade jag snabbt tillbaka innan jag med lite släpande steg gick bort mot mitt rum då jag var rädd att trampa på något.

 

*

 

” Hejdå Kasper ” ropade jag efter att han efter vi kommit tillbaka från att äta hjälpt mig att tända vart enda litet ljus jag hade hemma då strömmen fortfarande inte var tillbaka. Kasper hade envisatt sig om att han kunde stanna men jag hade lyckats att övertala honom att jag skulle klara mig själv över natten. Mamma skulle ju ändå komma tillbaka imorgon och pappa dagen efter det om jag inte har helt fel. Jag behövde ju även lite tid för mig själv så att jag skulle kunna tänka utan att folk stör mig hela tiden.

Jag skulle precis springa upp till mitt rum för att hämta min bok så att jag skulle kunna ha något att göra medans strömmen var borta men blev stoppad mitt i steget när någon plingade på dörren.

” Kasper jag sa ju att jag klarar mig utan ” började jag men avbröt mig själv mitt i meningen när jag såg att det inte var Kasper som stod utanför dörren utan ingen mindre än Justin.

” Justin " fick jag chokat fram och stelnade till i min rörelse.

 

 



 

 

Så nu är det uppe men inte igenom läst. Hoppas det inte är för mycket fel i det.

Men vad tror ni händer nu? Hur kommer hon reagera nu när Justin står utanför hennes dörr?

Kommentera för mer imorgon, om ni kommenterar riktigt bra kanske jag till och med kan lova er två kapitel imorgon. Har ju redan två handskrivna sidor klara till nästa kapitel så är stor chans.

 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Skit bra!!! <3

2012-12-08 @ 10:33:10
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Linn

AAAAAAAAAAAAAHHHH!!! MER, du kan inte sluta så. <3333

Svar: Jodå, såna slut är ju dom bästa ;) <3
Just Twitter

2012-12-08 @ 12:03:32
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: vilma

asbra älskar din novell så himla mycket vill ha fortsättningen nu!!:D<3

2012-12-08 @ 14:31:10
Postat av: Liv

Awesome kapitel!!!

2012-12-08 @ 18:46:19
Postat av: Fanny

Kan bara säga en sak meeeeeeer :D

2012-12-09 @ 17:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback