This was never planed - kapitel 18

 

” Jag vet och jag gillar det inte heller. Jag hatar mig själv för att behöva såra Selena. Men det är så här jag känner och om du kan kolla mig i ögonen och ärligt berätta för mig att du inte vill ha mig och inte känner lika dant för mig så släpper jag dig. Jag låter dig flyga hem och det kommer bli som att det här aldrig har hänt. Allt du behöver göra är att titta mig i ögonen och säga att du inte har känslor för mig” sa han och kollade med stora ögonen på mig. Jag öppnade munnen för att säga det som han bett mig om men kunde inte få ut orden hur mycket jag än ville. För hur mycket jag än hatade mig själv för det så hade jag fallit pladask för honom och det var inget jag kunde ljuga om.

” Det var väll det jag trodde ” sa han kort innan han långsamt lutade sig närmre mig och min blick flackade nu mellan hans vackra ögon och perfekt formad läppar som inom kort snuddade vid mina.

Jag kollade in en sista gång i han ögon innan jag lutade mig den lilla biten fram som behövdes för att våra läppar skulle bli hårt ihop tryckta.

 


 

Jag slöt snabbt ögonen för att sen låta mina händer glida lite lätt över Justins bröst innan jag fortsatte upp mot nacken där jag tog flätade in mina fingrar i hans rufsiga hår. Hans ena arm slingrade sig runt min midja så att han sen kunde dra mig närmre medans han med den andra tog ett fast grep om min nacke för att kunna trycka sina läppar om möjligt närmre och hårdare mot mina. Jag kände hur Justins tunga lätt gled över min underläpp och öppnade den efter lite tvekan för att sen känna hur Justins tunga ivrigt trängde in i min mun för att inom kort kämpa om dominans med min. Jag drog lite lätt Justins hår med mina ena hand medans jag lät den andra falla ner till Justins mage där jag snabbt började dra med fingrarna över hans vältränade och hårda six-pack.

Justin stönade lite lätt mot mina läppar och lät sin hand som han haft på bakom min nacke glida ner till mitt högra lår som han tog ett fast grep om så att han sen kunde dra mig upp över honom så att jag nu satt gränslandes över hans lår. Han lät båda sina händer ta ett fast grep om mina midja för att sen pressa mig tätt intill honom vilket fick mig att snabbt dra bort min hand så att jag istället kunde känna hans kropp hårt tryck mot min. Jag placerad istället mina händer på hans kinder där jag nästan begravde min naglar vid hans käke när han lätt drog med sina tummar över den lilla nakna huden som syntes mellan mina shorts och tröja. Jag kände hur ett leende spreds på Justin läppar mot mina och skulle precis trycka mina läppar hårdare mot hans när dörren in till hotell rummet slogs upp och inom kort syntes Selenas chokade och snart förstörda ansikte i dörren intill vardagsrummet. Jag såg hur tårar började rinna längst hennes kinder som hon inte gjorde något att dölja eller få bort men jag kunde inte göra något annat än bara att kolla på henne. Jag såg hur hennes händer började skaka och hur hon öppnade munnen för att säga något men verkade inte få fram något.

” Hur kunde ni? ” brast hon sen ut och man behövde inte ens se hennes ansikte för att veta att hon var helt knäckt.

” Selena ” var allt jag han säga innan hon försvann in i badrummet och smällde igen dörren hårt efter sig. Jag kollade förskräckt efter henne en stund innan jag hittade förmågan att röra på mig och hoppade snabbt upp ur Justins famn. Jag gav honom inte ens en liten blick innan jag sprang bort till badrummet och slängde mig på knä framför den när jag efter någon sekund insett att dörren var låst.

” Selena snälla låt mig förklara, det är inte vad det ser ut ” brast jag ut, nu även jag med tårar som skymde min sikt och rann ner för mina nu redan blöta kinder.

” Snälla Selena prata med mig ”

” Så att jag kan vad, höra hur mycket du och Justin har prasslat bakom min rygg dom senaste veckorna som jag har vart iväg på annat ”

” Selena snälla lyssna, det har inte alls vart så. Jag skulle aldrig göra något för att skada dig ”

” Men ändå var det de du gjorde. Jag gratulerar dig Melinda du krossade just din bästa kompis hjärta” sa hon och jag lutade huvudet mot dörren med en suck.

” Selena snälla prata med, jag är ledsen ”

” Ledsen att du kysste Justin eller att du blev påkommen med det? ” frågade hon och jag öppnade munnen för att säga att det var kyssa Justin jag ångrade men jag skulle ljuga om jag sa det och Selena skulle höra direkt på mig om jag ljög så jag höll bara tyst istället.

” Det var väll det jag trodde ” sa hon och jag suckade. Jag hörde steg bakom mig och jag vände mig lite om för att mötas av Justins lite rödsprängda ögon från tårarna som förmodligen lämnat hans ögon också. Hans blick var plågade och han kollade frågandes på mig för att förmodligen vilja veta vad vi pratade om. Jag skakade bara på huvudet mot honom innan jag vände mig tillbaka mot dörren som jag snabbt lutade pannan mot.

” Selena snälla lyssna på mig, jag gör vad som helst ”

” Hur var det? ” frågade hon och jag kollade först chokat på dörren innan jag förstod vad hon ville. Jag sa att jag skulle göra allt och nu ville hon veta sanningen.

” Det var väll bra ” sa jag lite försiktigt och hörde hur hon snyftade till inifrån. Jag kunde känna Justins frågandeblickar på mig men valde att skita i dom. Just ni stog det mellan att förlora både Justin och Selena eller berätta sanningen och Selena kanske förhoppningsvis skulle förlåta mig i framtiden.

” Det var inte första gången ni kysstes va? ”

” Nej ” sa jag med en suck och hörde hur Selena slängde något i golvet med ett brak.

 ” Hur många gånger? ”

” Det här var andra gången ”

” När var det första gången? ”

” Uppe i Eiffeltornet för tre dagar sen ”

” Hade du tänkt att berätta för mig om att ni gjort det eller? ”

” Ja jag ville, men jag viste bara inte hur så jag försökte hitta ett bra tillfälle att berätta och ett bra sätt att säga det ”

” Finns det ens ett bra tillfälle eller sätt att säga att man strulat upp ens kompis pojkvän? ”

” Nej, jag borde bara ha sagt det direkt. Selena jag är så ledsen ”

” Det är jag också. Jag vill ha dig och Justin ute ur rummet om tio minuter ”

” Selena snälla ” det var nu Justin som la sig i samtalet och kom nu upp jämsides med mig för att slå en knytnäve i dörren.

” Justin jag vill inte höra det. Jag vill ha både dig och Melinda ut ur det här hotell rummet om tio minuter och om ni inte är ute vid det laget kallar jag på en vakt ” sa hon surt innan hon suckade och fortsatte sen med samma sorgsna röst som hon haft innan.

” Jag litade på er. Alla i mitt crew sa att jag skulle hålla ett öga på er för dom sa att ni tittade på varandra som mer än vänner och att ni ibland var för nårgångna. Men jag sa att dom inte skulle tänka på, att det inte var något att oroa sig för. Jag litade på er ” sa hon och jag kände än en gång hur tårarna började rinna längst mina kinder.

” Jag är ledsen Selena ” sa jag och ställde mig nu upp innan jag började baka lite långsamt bakåt.  

” Inta lika ledsen som jag ” sa hon med en suck och jag lät ännu en tår rinna ner längst min kind innan jag gav dörren en sista blick och gick bort mot vardagsrummet för att hämta min väska som redan var packad. Jag gick bort till dörren för att dra på mig mina skor innan jag började gå bort mot hissen men blev stoppad av en hand som tog ett fast grep om min handled för att sen snurra mig runt. Jag mötes av Justins brunna ögon som kollade frågandes på mig.

” Vart ska du någonstans? ”

” Jag ska hem som planerat. Justin jag kan inte stanna här och inte du heller ”

” Jag vet att vi inte kan stanna här men du behöver inte åka hem längre ”

” Jo Justin det behöver jag. Det här som hänt mellan oss kan inte fortsätta hur mycket vi än vill det och det vet du också ”
” Melinda snälla du kan inte lämna mig. Inte nu efter allt som jag valt bort ”

” Justin jag ät ledsen men jag kan inte. Inte mot Selena ”

 ” Och vad gör det för skillnad fall vi är tillsammans eller inte nu. Det gör väll ingen skillnad för henne”

” Det är ju klart att det gör, för om jag blir tillsammans med dig så kommer hon bli tvingad att se bilder på oss två överallt och även fast det kommer gått ett tag så kommer hon fortfarande ha känslor för dig hur mycket hon än vill att dom ska försvina ”

” Snälla Melinda du kan inte lämna mig. Jag har fölrorat för mycket ikväll. Jag kan inte förlora dig också ”

” Jag är ledsen Justin ” sa jag och skakade på huvudet lite innan jag drog åt mig min arm för att sen börja springa bort mot hissen som nu till min lycka redan var uppe på våran våning. Jag slängde mig snabbt in i hissen och gled ner med ryggen mot ena väggen när dörren stängts. Jag tröck på stopp knappen när jag stod mellan två våningar och lät än en gång tårarna rinna ner längst mina kinder.

Jag hade förlorat dom två personer jag älskade mest av alla just nu på bara mindre än en kvart. Det var den tanken som snurrade runt i mina tankar och den gjorde mig galen. 

 



 

Hinner tyvärr inte rätta, ska försöka få upp ett till kapitel senare men måste nu gå och hjälpa min familj med en liten sak. Men kommentera mycket och håll tummarna att det går fort så kanske det kommer upp ett kapitel senare.

 


Kommentarer
Postat av: Linn

meeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!! shit. auzm.

2012-12-02 @ 20:32:22
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se
Postat av: Liv

Awesome kapitel
,M!!

2012-12-02 @ 20:33:40
Postat av: Ewweh

SJUUKT BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-12-02 @ 22:05:08
URL: http://justbiebzz.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej, jag har precis startat en egen novellblogg, och undrar därför om du skulle kunna göra ett länkbyte?
Skriv en kommentar på min blogg om du är intresserad, kramis :)

2012-12-02 @ 22:10:54
URL: http://teennovells.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jätte bra!! <3
Kan inte Melinda gå tillbaka till Justin??
Och sen blir Selena och dom vänner igen, men Justin och Melinda blir ihop sen kan kanske Selena bli ihop med någon annan.
Bara ett förslag. :)

2012-12-02 @ 22:42:39
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: K

komigen ett t idag :D

2012-12-03 @ 17:25:00
Postat av: Amanda

Asgrymt!!!

2012-12-03 @ 21:16:04
Postat av: Simone

Do you have any video of that? I'd want to find out more details.

2016-05-17 @ 09:52:08
URL: http://www.12akaia.com%EF%BF%BD

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback