It's a bloody game - kapitel 6

 

” Japp, det är ju inte hans liv det här beslutet handlar om  så ”

” Välkommen ombord eller vad man säger då ” sa Erik och skrattade,

” Tackar, Emil förresten ” sa han och räckte fram handen mot mig.

” Ninja ” as jag och skakade hans hand.

” Jag vet ” sa han snabbt innan jag vände sig mot Erik och dom presenterade sig för varandra.

 



 

Jag gick bort till rummet som vi skulle ha en presskonferens där vi skulle berätta om vilka spelare vi valt och varför vi valt dom vi gjort.

Jag öppnade dörren och blixtrarna började redan hagla över mig och jag gick bort till bordet där vi alla sponsorer skulle sitta. Jag hälsade lite snabbt på dom andra sponsorerna innan jag satte mig ner på min plats.

Jag satt och lyssnade lite halvt på när dom andra pratade om deras spelare innan det var min tur att börja.

” Så Justin, vem har du valt som din spelare? ” frågade en av dom som stog i publiken och jag drogs ur min lilla koma.

” Jag har faktiskt valt Ninja som min spelare ” började jag men blev avbruten.

” Och varför valde du henne? Jag menar, hon är ju minst av alla dom som är kvar och om hon hamnar i ett slags mål är det rätt stor chans att hon kommer förlora ”

” Jag vet att hon kanske inte är den största och starkaste inne på arenan, men hon verkar vara en av dom smartare istället. Det är ju som hon sa första perioden. Medans dom andra springer runt på marken och blir dödade, kan hon sitta uppe i ett träd och skjuta som gladiatorer som kommer vandrandes förbi. Och som vi såg förra omgången så kan hon ju använda sig av både kort och distansvapen, vilket är väldigt viktigt för mig ”

” Så du menar att storlek och styrka inte ha någon betydelse ”

” Nej, det tycker jag inte. Visst kan storlek och styrka vara en fördel. Men inget av det betyder något om man inte vet hur man ska jaga mat, försvara sig eller överleva ”

” Så du är helt nöjd med ditt val av spelare och vill inte byta till någon annan ”

” Ja, jag är helt nöjd med mittbeslut och vill absolut inte byta. För jag tror helt ärligt att Ninja kan ge killarna en ordentlig match och till och med kanske vinna allt ihop ”

” Vi får väll se ” sa spelledaren bakom mig innan han klampade ut ur rummet.

Jag kollade lite chokat efter honom innan jag skakade på huvudet och vände mig om igen.

Dom hade tydligen  redan börjat prata med nästa sponsor så jag satt därför och halvlyssnade igen, men satt för det mesta i mina tankar.

Intervjuerna tog slut och jag sa snabbt hejdå till dom andra innan jag började gå bort mot mitt lägenhet igen.

När jag kom in gick jag ut till vardagsrummet och satte mig ner i soffan. Jag kollade ner på min skadade hand och drog bort den nu blodiga tygbiten som Ninja knutit ditt.

Jag drog fingrarna lite försiktigt över såret och tankarna började flyga runt i mitt huvud.

Som varför dom hade riktiga knivar när det finns fejk, vad händer när dom slåss då, blir dom skadade på riktigt då och om dom dör, dör dom på rinkigt då.

Jag slog bort tankarna och satte igång tv för att följa spelet istället. Jag tröck in Ninjas nummer och min kamera började åka åt hennes håll.

Det var verkligen en stor fördel att vara sponsor på det här spelet. Då man för det första kan följa spelet dygnet runt, man kan spola fram och tillbaka hur mycket som helst och sen så kan man följa vilken spelare som helst med sin kamera eller så kan man välja att dela upp den stora skärmen i olika rutor och följa alla spelare samtidigt.

Min kamera lyckades äntligen komma bort till där Ninja var och hon stod just nu och pratade med den där killen Erik och någon kille till.

Jag satt och kollade ett tag medans dom ståt och pratat innan jag gick ut till köket för att äta lite så min mage kurrat säkert fem gånger redan.

Jag tog fram resterna från igår och stoppade snabbt in dom i mikron. Jag tog fram ett glas mjöl och bestick medans maten värmdes och gick ut med det till vardagsrummet innan jag hämtade min mat ifrån mikron.

Jag satte mig ner i soffan igen och började äta av min mat.

När jag ätit ett tag kollade jag upp på skärmen för att se att dom fortfarande stog och pratade men även att det nu stog fyra stycken gladiatorer bakom dom i skogen.

Jag tuggade snabbt ut min mat som jag hade i munnen och ställde ner tallriken på bordet innan jag ställde mig upp och började skrika åt dom att akta ryggen.

 När jag ståt ett tag och flaxat och skrikit åt dom kom jag på att dom inte kunde höra mig, så jag satte mig snabbt ner igen och började äta lite av min mat som nu hade kalnat och försökte komma på ett försök att varna Ninja och dom andra.

Gladiatorerna började dra upp sina vapen och dom märkte fortfarande inte att dom var där.

Tillslut drog jag tag i kontrollen som tillhörde min kamera och körde in den rakt i sidan på Ninja. Hon vände sig snabbt mot kameran och märkte nu äntligen gladiatorerna som stog runt dom.

Hon ryckte snabbt till och innan dom andra hunnit reagera hade hon dödar tre av dom. Emil satte en av sina pilar i den fjärde och Ninja log belåtet.

Hon gick fram till gladiatorerna och drog snabbt åt sig pilarna innan hon tog deras puls. Hon torkade av sina pilar på en av gladiatorernas tröjor innan hon stoppade ner dom i pilkogret och vände sig mot killarna igen.

” Är dom döda? ” frågade Emil och kollade frågades på henne.

” Nej, men jag lät dom ligga så att dom kan döda oss senare ” sa hon och Emil skrattade.

” Vad behöver ni mig till egentligen. Jag menar, jag har inte gjort ett dug för att hjälpa till med dödandet. För Ninja har dödat tre och Emil ha dödat en innan jag ens fått upp mina vapen ” sa Erik och dom vände sig mot honom.

” Jag vet inte, vi får väll låta dig prata högt och dra åt dig lite gladiatorer. Så att du kan börja ditt jobb som lockbete ”

” Är Erik bara ditt lockbete? ”

” Haha, nej. Vi bara skämtade om det förut ” sa Ninja och började plocka ihop sina saker.

” Det är nog inte så säkert att stanna på samma ställe ” sa Ninja och dom nickade instämmande.

Dom greppade tag i sina saker och Ninja gav kameran en ordentlig blick innan hon följde efter killarna in i skogen.

Jag satte mig snabbt ner i soffan igen och suckade högt. Jag skulle ju förmodligen få ganska mycket skit för att ha varnat dom för gladiatorerna.

Jag satt ett tag och bara kollade på skärmen innan jag tog med mig min disk in till köket. Jag stoppade snabbt ner disken i diskmaskinen innan jag gick bort till vardagsrummet.

Jag la mig ner i soffan och kände efter ett tag hur mina ögonlock blev allt tyngre och tyngre.

 

*

 

Det har gått 7 dagar sen andra omgången startat och jag hade knappt vågat röra kontrollen efter spelledaren skällt ut mig för att ha kört in mina kamera i hennes sida och varnat henne om att gladiatorerna var på väg.

Jag hade till och med vart nära på att bli hemskickad. Men jag hade lyckats tjata till mig en andra chans och lovat att det aldrig skulle hända igen.

Jag satt just nu i samlingssalen tillsammans med resten av sponsorerna och spelledarna och åt lunch tillsammans för att gå igenom lite av det som hänt i spelet. Jag satt mest i mina egna tankar och deltog inte så mycket i samtalet förrän jag hörde mitt namn.

” Va? ” sa jag då jag inte hört resten av meningen.

” Så Justin, vad tycker du om spelen hittills. Lever det upp till dina förväntningar? ”

” Ja då, jag är mer än nöjd ” sa jag och dom skrattade högt.

” Kan något av det ha med Ninja att göra ”

” Nej, jag har faktiskt inte vart så mycket med henne ”

” Var det årets skämt eller, för när man kollar på övervakningskamerorna kam man se att du knappt kan släppa henne med blicken ”

” Kollar ni på övervakningskamerorna i lägenheterna? ”

” Ja, vi vill se vilket band ni sponsorer får med era spelare. Sen så vill vi se till att du inte blir dödad av en tjej som inte kan hålla sig borta från dig ”

” Det är lugnt, det kommer nog inte vara ett så stort problem ” sa jag nästan sorgset då jag verkligen gillade Ninja, även fast jag bara känt henne i tre dagar och knappt vet något om henne.

” Så det är tvärt om vi ska oroa oss för? ” sa spelledaren roat och kollade på mig.

Dom andra skrattade och jag kollade snabbt ner i golvet för att dölja rodnaden som steg på mina kinder.

” Jag tar det som ett ja ” sa han snabbt innan dom alla vände sig mot skärmen som visade andra omgången.

” Det verkar som att Ninja och hennes lilla grupp börjar få lite problem där inne ” as spelledaren och jag kollade snabbt upp på skärmen som nu visade att dom var 10 stycken spelare som var omringade av gladiatorer.

” Varför använder hon inte bara sin pilbåge ” nästan skrek jag ut samtidigt som jag såg att en av gladiatorerna trampade på den så att den bröts i två delar.

” Kan det där var anledning till varför ” sa en v sponsorerna och skrattade.

” Det här kanske kan bli en lite roligare strid, där Ninja inte kan döda alla gladiatorer på mindre än en minut ” sa sponsorn bredvid mig och jag log svagt.

Visst det skulle bli kil att se henne använda något annat än pilbåge. Men ändå inte, det är ju ändå det som hålt henne vid liv.

När det gått ett tag hade fem gladiatorer och 3 spelare dött men som tur va, var inte Ninja en av dom.

Ninja stog just nu och slog med en av dom mindre gladiatorerna. Men det hon inte hade räknat med var att en annan gladiator dom från sidan och drog snabbt med kniven över hennes lår.

 

 

 



 

Har inte hunnit rätta så förlåt för alla stavfel som finns och om det är något ord fel hit och dit.

Men i alla fall, vad tror ni händer nu? vad kommer hända med Ninja?

snälla kommentera alla era tankar, alltid kul att läsa :D

 

 


Kommentarer
Postat av: Ebba

GRYMT!! Jag kan se framför mig Justin sitta och tugga sin mat jätte fort och helt inne i tv!!

2012-08-10 @ 23:26:14
URL: http://Lifeasebba.blogg.se
Postat av: Linn

NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! you fucker, don't touch her! aaaaaaaaaaaaaaaah, azuuuuuuuuuuuuum! kan verkligen se framför mig hur han står där o bara flaxar med armarna. hahahah xD

2012-08-11 @ 00:09:53
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback