Game on kapitel 23



Men jag hade inte kunnat somna så jag var nu istället som en zombie som knappt kunde gå rakt.
Vi lastade in i bussen och jag gick bort till Justin som satt längst bak i bussen.
Jag la mig med huvudet i hans knä och han började leka lite med mitt hår.
Stefan sa några ord innan vi började åka hemåt och det var det sista jag hörde och såg innan jag somnade i Justins knä.




När jag vaknade upp igen låg jag i min egen säng hemma och vet inte riktigt hur jag kom hitt. Det sista jag kom ihåg var att jag somnade i Justins knä. Jag satte mig upp och såg att jag fortfarande hade mina kläder sen igår. Jag gick bort till min garderob för att snabbt byta om till ett par mjukisbyxor och en stor t-shirt. Jag gick ner till köket där mamma satt och åt frukost.
" Hej gumman, hur mår du" frågade hon och jag satte mig ner bredvid henne.
" Hur kom jag upp till mitt rum igår? "
" Justin lyfte upp dig och alla dina kläder igår "
" Justin " sa jag lite förvirrat.
" Ja, han är en sån gullig liten ung man "
" Gullig, liten. Mamma " sa jag klagande och hon skrattade.
" Han stannade till och med efter för att berätta om din rygg skada "
" Kom inte vi hem typ jätte sent "
" Jo, därför lät jag honom inte åka hem själv när det var så mörkt "
" Följde du med honom hem "
" Nej, han sover på soffan ute i vardagsrummet. Han pratar om dig i sömnen också "
" Va? "
" Ja, och du som sa att ni inte var ihop "
" Vi var inte tillsammans då, det hände på cupen "
" Vi säger det " sa mamma och jag suckade.
" Du är omöjlig" sa jag och hon skrattade.
" Det är mitt jobb " sa hon och började gå bort till sitt sovrum.
" Förresten, Justin frågade igår och om du fick följa med på hans turné efter skolan är slut och jag sa till honom att jag skulle tänka på det. Men du kan väll säga till honom att du kan följa med " sa hon och innan jag han säga något fick hon in i sitt rum.
Ett stort leende spreds på mina läppar. Justin hade frågat mamma och mamma hade sagt ja.
Jag gick bort till vardagsrummet och såg Justin fortfarande sovandes i soffan.



Han rörde lite på sig så att han nu låg på rygg istället. Jag gick bort till soffan och satte mig gränslandet över hans höfter.
Hans ögonlock fladdrade till och ett litet leende spreds på hans läppar. Jag lutade mig fram för att snabbt pressa mina läppar mot hans innan jag satte mig upp.
" Godmorgon "
" Godmorgon " sa han och satte sig upp så att jag nu satt i hans knä.
” Jag är tydligen inte den ända som pratar i sömnen ”
” Va? ”
” Ja tydligen så pratade du om mig i natt ”
” Vad sa jag? ”
” Jag vet inte, mamma sa aldrig ” sa jag och han skrattade.
” Det lär nog inte vara första gången jag drömmer om dig ” sa han och hela min kropp värmdes upp.
" Sen så hörde jag att du pratade min mamma igår "
" Ja, är det ett problem? "
" Nej jag är bara glad att jag slipper fråga henne och prata om min rygg skada med henne. Då hon tydligen hela tiden visste att jag skulle göra mig illa "
" Jag kan ju hålla med om att det är ganska stor chans att du blir skadad, då dom flesta killarna är dubbelt så stora som du "
" Det finns dom som är mindre än mig också "
" Och hur många är det " sa han retsamt och skrattade.
" Fler än du tror "
" Förresten sa din mamma något om du fick följa med eller inte? "
" Tänka sig att hon har det "
" Nå " sa han otåligt när jag inte sa något mer och jag skrattade.
" Jag antar att jag kanske måste vänja mig med massa kameror upptryckta i ansiktet hela tiden och massa skrikande"
" Du fick följa med "
" Japp " sa jag men han hann inte säga mer då Justin satte en hand bakom min nacke för att dra ner mitt ansikte mot sitt. Han pressade sina läppar hårt mot mina och särade på mina läppar med sin tunga. Jag flätade in mina fingrar i hans hår och drog mig närmre honom. Hans händer gled ner till mina höfter och jag hörde hur någon harklade sig bakom mig.
" Kan man inte lämna er ungdomar i ens tio minuter innan ni sätter igång. Jag menar igår hittade jag din bror här på soffan med hans nya tjej och nu idag hittar jag dig med Justin " sa mamma med ett stort leende på läpparna.
" Vi skulle bara " började Justin ursäkta sig men visste nog inte hur han skulle fortsätta.
" Jag fattar helt och hållet. Ni är ny kära och kan inte hålla händerna borta. Jag har vart där "
" Mamma "
" Ja, ja. Jag ska lämna er ifred " sa hon och gick ut till altanen.
Jag vände mig mot Justins igen och Justin hade nu ett stort leende på läpparna.
" Din mamma är ju trevlig "
" Ja, så länge jag är med en kille hon gillar är hon trevlig "
” Så jag är godkänd ”
” Det kan man nog säga ” sa jag och han skrattade.

*

Justin hade gått hem för en timme sen för att packa sina grejer tills imorgon då han ska åka tillbaka till LA.
Jag satt på mitt rum och chokade mig själv med att plugga på läxan till imorgon.
Jag hoppade till lite när det knackade på dörren och Natan kom in i rummet.
” Stör jag? ”
” Nej då, kom hit ” sa jag och la bort mina böcker på skrivbordet bredvid sängen.
Jag sträckte ut med armarna mot honom för att dra in honom i en lång kram innan han satte sig ner bredvid mig.
” Så när skaffade du flickvän då? ” frågade jag och ett leende spred sig på hans läppar.
” Ungefär samtidigt som du blev ihop med Justin antar jag ”
” Det kanske finns happy ending trotts allt ”
” Kanske det ” sa han och la en arm runt min axel. Jag lutade mitt huvud mot hans axel och vi satt tysta ett tag innan Natan bröt tystnaden.
” Så hur länge blir du bort från träning den här gången? ”
” Minst två månader ”
” Och du får inte träna lugnt på egen hand på något sätt ”
” Nej, jag får egentligen knappt röra på mig dom två första veckorna ”
” Jag antar att det inte gick så bra ”
” Jag sabbade nog det redan första dagen ”
” När ska du lära dig att du behöver villa ”
” Samtidigt som du lär dig att dansa bra ”
” Vi båda vet att det aldrig kommer att hända, jag snubblar ju bara på mina fötter ”
” Så där har du ditt svar, aldrig ” sa jag och han skrattade.
” Förresten när åker Justin ”
” Tidigt imorgon, så jag ska åka över dit ikväll med resten av laget för att säga hejdå ”
” Ni syns snart igen, tro mig. Tiden går snabbare än du tror.

*

Det har gått lite mer än en vecka sen Justin åkte iväg och det har vart dom segaste dagarna i mitt liv. Då det ända jag kunnat göra är skolarbete, skolarbete och ännu mer skolarbete då jag inte kan gör så mycket mer.
Visst Justin och jag har skickat en massa sms och pratat på skype flera gånger. Men han var fortfarande så långt bort.
Min mobil vibrerade och jag såg att det var ett sms från Justin.
< Skype nu <3 >
< Redan inloggad :D <3 >
Skickade jag iväg och efter bara någon sekund poppade Justins ansikte upp på min skärm.
( Naila vanligt, Justin tjockt )
” Hej babe ”
sa han och ett stort leende spreds på mina läppar.
” Hej snygging ”
” Kommer ju från rätt person ”
” Japp ”
” Vad gör du? ”
” Förutan att prata med dig, det vanliga. Läxor, läxor och ännu mer läxor ” sa jag och han skrattade.
” Det kan ju inte vara så hemskt ”
” Lätt för dig som får göra det du älskar, här hos mig går tiden i slowmotion ”
” Du har ju Chaz och dom ”
” Ja som är på hockey träning hela tiden ”
” Jillian? ”
” Jag är med henne varje dag men jag skulle behöva någon till att vara med också ”
” Du kan ju alltid bli kompis med någon annan tjej i klassen ”
” Jag är inte Justin Bieber hörru, som bara kan gå fram till någon och börja prata ”
” Du behöver inte vara mig för att bli kompis med flera ”
” Nej jag behöver bara ha vart med på ett foto med dig så kommer dom springandes för att bli kompis med mig. Eller snarare komma närmre dig ”
” Man lär sig att se vilka som är falska och sanna till stor del ”
” Du kan säga hur mycket du vill, men det här suger fortfarande ”
” Då tycker jag du kan lämna det du håller på med för att komma och vara med mig ”



” Du vet inte hur lockande det låter, men jag har fortfarande skola ”
” That sucks ”
” Yeah ” sa jag och vi fortsatte att prata i säkert två timmar till innan Pattie kom för att hämta Justin då han skulle iväg till någon fotografering.





Kommentarer
Postat av: Linn

more, more, more, more, more, more and ehh... more! ;)

2012-04-29 @ 01:21:07
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Felicia

YEY! :)

2012-04-29 @ 01:40:08
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Ebba

Fett bra!!! Meeeeeeeeer!!

2012-04-29 @ 11:10:18
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

satt uppe och läste till två inatt, grym :)

2012-04-30 @ 13:46:11
Postat av: Anonym

Grym!!! :)

2012-05-01 @ 13:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback