Game on kapitel 22



Stefan pratade klart med laget och vi började gå ut med dom före oss.
Vi såg att det andra laget kom gåendes och vi gick lite åt sidan så att dom också skulle få plats att gå förbi men självklart skulle den där Mark ställa till med en scen och stötte till Naila hårt när han gick förbi. Ett plågsamt stön lämnade hennes läppar och jag vände mig snabbt mot Mark för att rycka tag i han arm.
” Vad är ditt problem? ” skrek jag mot honom och han kollade chokat på mig.






Det hög till i ryggen när Mark gick in i mig och jag stönade till av smärta.
Justin släppte taget om min hand för att vända sig om och ryckte tag i Marks arm.
" Vad är ditt problem " skrek Justin och vi alla kollade lite chockat på honom. Mark drog sig ur Justins grep och tog ett steg närmre Justin så att det nu bara var några centimeter mellan dom.
" Jag vet inte, är det något problem " sa Mark och kollade ner lite på Justin som nu var kortare eftersom Mark hade sina skridskor på sig.
” Tydligen värkar ju det som om det är det ”
” Vad ska du göra åt det ”
” Vill du verkligen veta ” sa Justin lite hotfullt och Mark skrattade.
” Om du försöker imponera på Naila genom att vara kaksig så misslyckas du totalt. Hon hatar killar som startar bråk hela tiden då hon lika gärna kan göra det själv ”
” Åh det har du helt rätt i ” sa Justin och Mark kollade chokat på honom.
”Vad menar du med det ” sa Mark och Justin tog ett steg bort från Mark.
Justin vände sig mot mig mot och satte en hand bakom min nacke för att sedan trycka sina läppar hårt mot mina. Jag besvarade lite chokat kyssen och Justin drog mig närmre.
Justin drog sig undan lite för att hämta luft innan han tryckte sina läppar hårt mot mina igen.
Men Justin drogs undan från mig när Mark putade till honom hårt i sidan.
” Seriöst, tror du någonsin att hon kommer falla för dig ” skrek Mark och stirrade på Justin.
” Om du menar tjejen som du försökt få sen jag vet inte hur länge, så ja. Jag tror jag har lite större chans att få henne än du ”
” Du tror du är så himla perfekt va ”
” Nej men bättre än dig ” sa Justin och skulle precis gå när Mark slog honom hårt i magen. Justin shipade efter andan och Mark skulle precis smälla till honom igen men stannade när jag gick in i mellan.
” Så du har börjat få känslor för honom ”
” Jag har haft det länge nu ”
" Vart det inte du som kallade honom bög förut " 
" Jag kallade honom aldrig bög, jag sa bara att jag inte var ett så stort fan av honom "
" Och att det finns miljontals killar som är mycket snyggare och mer din typ "
" Det var innan jag lärde känna honom "
" Så han blev bara helt plötsligt mycket snyggare för att du lärde känna honom "
" Ja och du blev genast mycket fulare nu när jag såg vem du egentligen är " sa jag och flätade ihop mina fingrar med Justin för att börja dra med honom bort mot läktaren som var högst upp där bara vissa fick sitta. Men självklart lyckades Justin få platser till oss upp bland sponsorerna.
Justin satte sig på ena stolen och hade nu lyckats hämta andan igen.
” Jag går ner och hämtar lite is till det där ” sa jag och skulle precis gå när han tog ett fast grep om min handled.
” Det gör du inte ”
” Justin du behöver is annars kommer du få ett väldigt fult märke där ”
” Precis, då passar det ju min bad boy stil ” sa han och jag skrattade.
” Justin jag ska hämta is punkt slut ” sa jag och han släppte taget om min handled.
Jag sprang ner till caféet och fick en påse ful med is som jag snabbt tog imot och gick upp till Justin igen som nu satt med sin mobil.
Jag satte mig gränslande över hans höfter och drog upp hans tröja lite för att kunna trycka isen mot stället där Mark slagit honom.
Ett pip lämnade hans läppar och jag kvävde ett skratt.
” Det här har du väntat på va ”
” Va? ” sa jag och kollade lite chokat på honom. Varför skulle jag ha velat att han skulle göra sig illa.
” Ja, att slita av mig mina kläder ” sa han och jag skrattade.
” You wish ” sa jag och lutade mig närmre honom för att lätt pressa mina läppar mot hans.
" Så du tyckte inte jag var snygg förut " sa Justin när jag dragit mig undan och jag suckade.
" Jag sa aldrig att jag inte tyckte du var snygg. Det var bara det att dom i mitt lag hatade dig så mycket att när någon sa att du var snygg såg jag den där 15 åriga killen med coconathead som såg att vara närmre 12 "
" Jag hade inte coconathead " sa han och jag skrattade.
" Jo det hade du "
" Okej kanske lite " erkände han och jag skrattade igen.
" Tack förresten, för att du ställde upp för mig "
" Alltid " sa han och jag hörde hur domaren blåste igång finalen. Jag vände mig om i Justins knä så att jag nu kunde se ner på isen.

*

Dom första två perioderna var väldigt jämna och det stog nu 1-1.
Det var snart dags att dra igång den tredje och sista perioden och jag satt på hel spänd. Lukas hade fått en smäll och landat fel så att han stukade handen och kunde därför inte fortsätta matchen.
Mark och dom körde ett helt annat spel sen jag spelade med dom, ett spel som vår tränare då absolut inte ville att vi skulle spela.
Jag hängde lite över räcket och skulle precis sätta mig i Justins knä igen när jag kände något kalt glida längst över min rygg och isbiten fastna vid bh kanten.
” Justin ” skrek jag och han skrattade högt.



” Justin ta bort den ” sa jag och han ställde sig upp.
” Vad för något ” sa Justin och försökte låta oskyldig. Justin la sina armar runt min midja och tryckte mina rygg hårt mot hans mage, vilket resulterade sig i att isbiten trycktes närmre och hårdare mot min hud.
” Jag vet inte vad du pratar om ” sa han och jag kunde känna hans andetag mot min nacke.
Han började kyssa mig över halsen men drog sig undan när matchen återigen startade.

*

Det stog fortfarande lika efter både tredje perioden och förlängningen så matchen skulle avgöras i straffar.
Jag och Justin hade gått ner till lagets avbytarbås och vi stog nu bredvid tränarna och vi alla höll tummarna. Det skulle först vara bäst av fem straffar sen skulle det bli en straff i taget.
Ryan ställde sig vi mitten vid pucken för att göra sig redo för att göra sin straff.
Domaren blåste och han började åka framåt med pucken. Han satte den lätt i det högra hörnet och lite jubel hördes från läktaren.
Straffarna fortsatte och det var Mark som slog deras nästsista straff. Men han måste ha vart övertaggad då hans skott gick högt över.
Hela ishallen blev tyst när Chaz åkte fram till pucken och ställde sig i ordning. För om han satte sin straff nu skulle vi vinna.
Domaren blåste igen och Chaz åkte bort mot målet. Han gjorde en enkel kroppsfint innan han drog iväg skotten som satt i det vänstra hörnet. 
Jublet bröt i ishallen och i nästa sekund låg Chaz på isen med nästan hela hockey laget över sig. Jag hoppade glatt på stället och Justin skrattade åt min reaktion.
Dom hade äntligen hoppat av Chaz och han kom nu åkandes mot oss med ett stort leende på läpparna. Jag sprang ut på isen och in i Chaz famn. Han kramade snabbt om mig tillbaka och vi gick sen lite segt bort till båset där Stefan nu hade ett stort leende på läpparna och tårar i ögonen.
” Ni vet inte hur stolt jag är över er just nu ” stammade han fram och vi alla skrattade.
” Sen är det ju lite tråkigt att två av våra spelare inte kunde vara med ända in i slutet men ni har betytt minst lika mycket som resten av oss ”
” Så kan vi få fira nu ” sa Ryan och Stefan skakade på huvudet.
” Tyvärr så måste vi åka tidigt på morgonen och ni måste ju packa era grejer ”
” Så efter prisutdelningen kommer vi bara duscha och gå tillbaka till vårt rum för att sova? ”
” Tyvärr men så måste det bli om ni ska orka med skolan på tisdag ”
” Well that sucks ”

*

Efter prisutdelningen hade vi även fast Stefan sagt att vi inte skulle firat segern. Med massa läsk, godis och energidricka för vissa. Men alla hade somnat runt fem och fått sig två timmars sömn innan vi skulle vakna upp igen för att packa det sista inför hem resan.
Men jag hade inte kunnat somna så jag var nu istället som en zombie som knappt kunde gå rakt.
Vi lastade in i bussen och jag gick bort till Justin som satt längst bak i bussen.
Jag la mig med huvudet i hans knä och han började leka lite med mitt hår.
Stefan sa några ord innan vi började åka hemåt och det var det sista jag hörde och såg innan jag somnade i Justins knä.






Kommentarer
Postat av: Ebba

Sötisar ;) OMG!! meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!

2012-04-26 @ 01:07:37
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Hanna

Omg vad söta dom är tillsammans och snart så måste dom säga hejdå för ett tag.

Sad face :(

2012-04-26 @ 14:27:39
Postat av: Anonym

GRRRRYYMTTT!!

2012-04-26 @ 22:36:13
Postat av: Anonym

AZÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖM

2012-04-27 @ 15:33:30
Postat av: Linn

AWESOME SAUSAGE! ;)

2012-04-29 @ 00:44:29
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback