Game on kapitel 15



Vi började gå bort till omklädningsrummet när ett tjej gäng kom gåendes mot oss. Jag hade tänkt mig att om skulle slänga sig på Justin, Chaz, Ryan eller någon annan av killarna men dom slängde sig
till min förvåning på mig.
Jag bakade lite chokat för att inte ramla bakåt.






" Vad vill ni? " frågade jag och kom på att jag lät som en tjej.
" Jag menar vad vill ni " sa jag och pratade så mörkt jag kunde.
" Du lät precis som en tjej " sa en av tjejerna och jag svalde högt.
" Ja, jag antar att jag blivit ganska bra på att härma min lillasyster i alla fall om du torde att jag var tjej " sa jag och hon ryckte lite på axlarna.
" I alla fall så ville jag prata lite med dig om din match du spelade nyss "
" Vad är det med den? "
" Jag vill bara säga att du var helt fantastisk och jag tycker att du är allt för bra att spela med sina lagkamrater som totalt sänker dig " sa hon med lite flörtig röst och jag fick svårt att inte skratta.
" Jaså der tycker du " sa jag med lite manlig röst och hon nickade.
" Jag tycker också att du kan ta av dig hjälmen så att jag kan se ditt ansikte " sa hon och sträckte ut armarna not min hjälm.
" Det tycker inte jag " sa jag och greppade tag i hennes händer.
" Varför inte, tycker du inte om mig? " Nej der gör jag inte och känner dig inte heller.
" Nej det är inte det. När ut precis spelat match så ser mitt hår ut som ett helvete och jag vill att första gången du ser mig ska jag se hyfsad ut " ljög jag och kollade nog på henne för att se fall hon köpte det.
" Åh du är så gullig " sa hon och jag suckade ut.
" Men om du så vill träffa mig varför kommer du inte till min fest ikväll så att jag kan se dig " sa hon och bet sig lite i underläppen, förmodligen i ett försök att vara sexig.
" Jag är här med laget och du vet "
" Dom kan komma också " sa hon allt för fort och jag började undra fall hon var desperat.
" Jag måste höra ned min tränare, vi har ju match imorgon igen "
" Du kan säkert övertala honom, förresten så har ni ju inte match förrän på kvällen " Okej hon var inte vara desperat utan hon var en stacker också.
" Hur kan du mitt schema? "
" Du är bara för gullig, jag kollade borta på det stora schemat så klart " sa hon och skrattade. Jag skrattade också ett litet falsk skratt och önskade bara att hon kunde gå för snart skulle jag ramla ner på golvet skrattandes.
" Så här är mitt numer och adress så syns vi ikväll " viskade hon i mitt öra innan och drog med ena handen över mitt bröst innan hon tröck in en lapp i min hand.
" Tappa inte bort det " sa hon och blinkade med ena ögat mot mig innan hon gick bort med sitt lilla tjejgäng efter sig. Jag vände mig om och såg killarna redan börjat gå bort till omklädningsrummet. Jag följde efter dom och när jag kom in i rummet låg dom alla på golvet och skrattade högt. Jag föll ner bredvid dom och kunde inte längre hålla mig. Jag bröt ut i skratt och kände efter ett tag hur jag fick tårar i ögonen.
Jag drog av mig hjälmen och handskarna innan jag slängde mig på golvet igen. Jag fick inte längre fram något skratt utan skrattade mer luft och det lät som om jag höll på kvävas.
Efter ett tag lyckades jag få tillbaka andan och torkade bort tårarna som rann längst mina kinder. Jag satte mig upp på bänken kollade bort på killarna som också började återhämta sig från våran lilla skratt attack.
" Av alla killar där ute är det mig hon väljer att flörtade med mig ” brast jag ut och dom skrattade kort igen.
" Du skulle sätt din min när hon hoppade på dig " 
" Hur skulle du reagera om en kille hoppade på dig och flörtade " sa jag och jag såg hur alla killar skakade lite på huvudet.
" Men hur ska vi göra med festen, någon kille som vill ha en desperat tjej och kan låsas vara mig "
" Vi går väll im vi får, men vem ska fråga? " sa Chaz och alla vände sin blick mot mig.
" Ska jag "
" Det var ju du som blev bjuden "
" Visst men Chaz du följer med " sa jag bestämt och han suckade. Jag drog snabbt av mig mina hockey kläder och drog på mig träningsoverallen. Jag satte upp mitt hår i en tofs och satte på mina skor. Jag kollade bort på Chaz som precis blivit klar och hängde upp väskan på axeln. Vi gick ut till tränarna sim stog och pratade om något men tystnade när vi närmade oss.
" Vad är det? " frågade Stefan och jag var tyst ett tag innan jag pratade då jag inte riktigt visste vad jag skulle säga.
" Eh vi undrar om vi skulle kunna få gå på en fest här i närheten "
" Ni har ju match imorgon "
" Jag vet men den är inte förrän på kvällen och jag lovar att vi är hemma den tiden ni sätter upp "
" Kommer det vara dricka där? "
" Ja men jag lovar att ingen av oss kommer dricka. Det kommer vara som vilket cup disko som helst
" Fast med dricka "
" Som vi inte kommer drick "
" Okej jag låter er gå, på tre villkor "
" Vad som helst "
" Ni är hemma senast två, vi håller koll på varandra när ni är där och ser till att ingen av er dricker. För jag har en liten grej som kan kolla erat alkohol procent. För om vi kommer på någon av er med att ha druckit får den spelaren inte spela matchen dagen efter. Sen sist, inget kyssandes så att ni smittas av någon förkylning eller något " sa han och jag slog upp i ett stort leende.
" Tack " sa jag och kramade snabbt om han innan jag gick med Chaz bort till resten som stog och väntade i omklädningsrummet.
" Så hur gick det, får vi gå? " frågade dom snabbt när vi kommit in i rummet.
" Vi får gå, men på vissa villkor "
" Vilka "
" Inget drickande, för då blir det inget spel för den spelaren. Vi måste vara hemma senast två och inget kyssandes " sa jag och nästan alla killar stönade klagande vid det sista villkoret.
” Vilket vi kommer hålla eller hur ” sa jag och nickad emot dörren då jag hörde hur tränarna viskade utanför.
” Klart vi ska, vi har ju match imorgon ” sa dom och jag var glad att dom fattade vad jag menade.

*

Vi hade kollat vart festen skulle vara någonstans och såg att det skulle ta oss tio minuter att gå dit. Vi drog på oss våra skor och började gå den väggen som vi kollat upp gick snabbast. Jag antog att killarna knappt kunde vänta tills dom kunde trycka upp någon tjej mot väggen, så fort som gick för att komma fram. Jag hade aldrig sett dom gå så fort som nu men vi blev tvungna att gå lite långsammare då Justin inte verkade vara jätte sugen på att gå in i ett hus fullt med personer.
” Justin du behöver inte följa med om du inte ville ” sa  jag och han kollade upp på mig.
” Jo då, jag är bara lite trött. Jag vaknar till svart ”
” Okej ” sa jag och vi fortsatte gå bort till huset.
Vi kom fram till huset och man kunde höra musiken från långt håll. När vi kom närmre kunde jag se tjejen som hoppat på mig vid trappan och när hon fick syn på oss kom hon springandes.
” Oh ni kom ” sa hon glatt och hoppade lite på stället.
” Och ni tog med er en tjej ” sa hon och kollade med lite avsmak på mig.
” Ja hon är ihop med en i laget så vi trodde det var okej om hon kom ” sa Chaz och hon ryckte lite på axlarna.
” Så vem av er är min lilla hockey stjärna ” sa hon och blinkade lite flörtigt med ögonfransarna, vilket fick mig att vilja spy.
” Han där ” sa Chaz och pekade på Lukas som vi kommit på skulle vara mest trovärdig som mig. Då han bara var någon centimeter längre än mig.
” Då tycker jag att du följer med mig in ” sa hon och drog med sig honom in. Vi alla skrattade lite innan vi också gick in i huset där det var folk precis överallt.
Killarna började gå bort till där folk stog och dansade och Chaz drog med mig in.
Men jag stannade inte där så värst länge då dansa inte riktigt var min grej.
Jag gick bort till köket för att dricka lite vatten när en kille ställde sig i vägen.
” Kan jag hämta dig något? ”
” Nej det är lugnt, jag vill bara ha lite vatten ”
” Kom igen, släpp loss lite. Dricka kan hjälpa dig med det ”
” Nej tack, jag kan inte. Jag har match imorgon ”
” Match? ”
” Jag menar att min kille har match och jag vill gärna vara nykter då ”
” Jag ser inte din pojkvän någonstans, jag menar hur vågar man släppa en tjej som du ut ur sikte där det finns fler killar som vill ha henne ”
” Kanske för att han vet att jag kan försvara mig själv och smäller till den killen som inte låter mig vara ” sa jag och blinkade lite så där fånigt med ögonfransarna.
” Då antar jag att jag ska låta dig vara då ”
” Bra val ” sa jag och trängde mig förbi honom. Jag gick bort till köket och tog ett stort glas vatten. Jag skulle precis gå ut för att ta lite luft nät jag såg Justin borta i ett hörn med två blonda tjejer tätt tryckta mot honom.
Jag kände hur svartsjukan spred sig i kroppen och tänkte precis slita bort blicken när…





Nu är kapitel 15 uppe och jag hade egentligen inte tänkt avsluta det så här men tyckte det här var lite roligare och desutom tror jag att jag hinner med ett till kapitel idag, men är inte helt säker. Men tyvärr blev det inga bilder i det här kapitlet men hoppas att dom andra kapitlena ska få bilder i sig.
Men vad tror ni det är hon ser? och vad tyckte ni om kapitlet?
Kommentera!!


Kommentarer
Postat av: Linn

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJ! du kan inte sluta här, MEEEER NU! skitbra kapitel, älskade det!

2012-04-13 @ 21:21:42
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Ebba

Fett bra!! Men snälla ett tiiiiiiiiiiiiiiiiill!! Så meeeeeeeeeeeeer!! :D

2012-04-13 @ 22:14:49
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

MER MER MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!

2012-04-13 @ 22:47:31
Postat av: Felicia

Men jo, ett till!

2012-04-14 @ 00:18:19
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/
Postat av: Anonym

AWESOME!

2012-04-14 @ 01:48:57
Postat av: Anonym

Meeeeeer! :D

2012-04-15 @ 10:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback