Game on kapitel 13



Jag ställde mig upp och satte mig istället gränslande över hennes höfter. Vilket fick henne att sluta skratta och kollade chokat upp på mig.
” Så det där tyckte du var roligt ” sa jag och hon nickade.
” Jag kan väll erkänna att det var lite kul, men vet du vad jag tycker är roligt.
” Vad? ” frågade hon och ett elakt leende spred sig på mina läppar.






Jag lutade mig lite framåt och började kittla henne i sidan. Hon började vrida på sig under mig och fick svårt att andas då hon skrattade så mycket.
” Snälla Justin sluta ” stammade hon fram mellan skratten och mitt leende bara växte. Jag fortsatte att kittla henne och nu försökte hon få bort mina händer.
Jag greppade tag om hennes och pressade ner dom i madrassen ovanför hennes huvud.
Jag började sjunga på Boyfriend och hon kollade surt på mig.
” Justin snälla släpp mig ”
” Nej ”
” Snälla, snälla, snäll ” sa hon och gjorde puppy face.
” I’d like to be everything you want ” fortsatte jag sjunga.
“ Oh, can I be your girlfriend “ sa hon lite på skämt och utan att egentligen tänka lutade jag mig framåt mot henne.



” Visst ” sa jag innan jag snabbt pussade henne på kinden.
Jag lutade mig bakåt och kollade ner på Naila som nu hade en blick jag inte kunde tyda.
Hon bet sig lite lätt i underläppen och min blick gled mellan hennes läppar och hennes alltid så lekfulla bruna ögon som fick mig ur balans.
Varför hade hon alltid den här effekten på mig. Jag har aldrig vart så här runt någon förut.
” Dags att lägga er nu, vi ska upp tidigt imorgon ” ropade Stefan och jag slet bort min blick från Naila. Stefan gav oss en menande blick innan han gick in i det lilla extra rummet vi hade som tränarna skulle sova i.
” Du vet, det blir mycket lättare för mig att gå bort till min madras om du inte sitter på mig ” sa Naila och jag kollade ner på henne igen.
” Förlåt ” sa jag och klev av henne.
” Du behöver inte säga förlåt hela tiden ” sa hon och ställde sig upp.
Hon började gå bort till sin madras men kom snabbt tillbaka.
” Juste jag glömde ” sa hon och lutade sig närmre mig. Hon pussade mig snabbt på kinden innan hon lutade sig tillbaka igen.
” Tack ” sa hon och började gå bort till sin madras. Jag följde henne med blick och måste tyvärr erkänna att jag kollade på henne rumpa när hon gick.



Jag vaknade upp av att någon slog ihop två kastrull lock vi mina öron. Jag satte mig snabbt upp med ett ryck och kollade upp på Chaz som stog med ett stort leende på läpparna.
” God morgon ”
”  Chaz varför ” sa jag klagande och han skrattade. 
” Jag fick i uppgift att väcka alla då jag är kapten ” sa han och jag suckade. Jag kollade runt i rummet och såg att alla var ombyta och klara för att gå.
” Och hur kommer det säg att jag inte vaknade av det där när du väckte dom ” sa jag och pekade bort mot killarna som stog och kollade på oss.
” För dom vet att jag är elak när jag väcker folk så dom hade ställt sina klockor själva. Så du var den ända jag kunde väcka ”
” Ni visste, men ni hade ingen tanke på att väcka mig ”
” Nej för du kunde vi ju inte filma det här ” sa Ryan och jag kollade chokat på dom, Hade dom filmat det här.
” Radera nu ” skrek jag pt dom men dom bara skrattade.
” Omg, ni är omöjliga ” brast jag ur mig och drog med mig ett par mjukisbyxor och en stor hoddie. Jag gick in på toaletten och drog på mig kläderna. Jag satte upp mitt hår i en tofs och skvätte vatten i ansiktet för att vakna till lite. Jag gick ut och stoppade ner mina saker i väskan innan jag följde efter killarna till matsalen.
När vi kom in kunde jag se och känna alla blickar på oss. Förmodligen då vi hade Justin Bieber med oss, det kan också ha något med att jag var den ända tjejen här inne.
” Hörru Bieber, vad gör du och din kompis här. Du vet väll att det här är en cup för killar och inte små flickor som du ” ropade någon bakom oss och typ alla skrattade.
Justin spände käkarna hårt och jag kollade ner på hans händer som var hårt knutna och började vittna lite.
” Så om det här är en cup för killar, vad gör du och ditt lag här ” sa jag och vände mig mot där ljudet kommit från.
” Hörru gumman, vi är så manliga man kan bli ”
” Haha, årets skämt eller. Ni är lika manliga som jag ” sa jag och dom kollade chokat på mig och det tog ett tag innan han svarade.
” Du är snygg, vill du gå ut någon gång ” sa han och jag skrattade.
” Jag klarar mig ”
” Du kommer ångra dig ”
” Tror inte det ” as jag och ställde mig längst kan i kön.
Jag såg att Justins händer fortfarande var hårt knutna. Jag la min hand på hans och han slappnade av lite.
” Nu fattar jag, du gillar bögen där borta ” ropade samma killar och Justin händer spändes snabbt igen. Jag vände mig mot honom igen och såg nu att han hade ett stort flin på läpparna.
” Om du menar killen som skulle kunna få tusen tjejer fler än dig, så ja. Jag gillar honom bättre än dig ”
” Så varför ligger du med honom. Är det pengarna eller uppmärksamheten du vill ha ” sa han och jag skulle precis ta ett steg mot honom när en hans slöt sig runt min handled. Jag kollade bak och mötes av Chaz bruna ögon.
” Naila dom är inte värt det ”
” Snälla bara en smäll ”
” Vi möter dom i våran match på eftermiddagen. Du kan smälla till dom då ”
” Visste ” sa jag och drog mig ur hans grep. Jag ställde mig i kön igen bredvid Justin och han vände sig mot mig.
” Tack ” sa han och log ett litet leende som inte riktigt nådde hans ögon.
” Det var inget ”
” Jo det var det, det är inte många  som står upp för mig så där ”
” Justin det kanske beror på att dina andra kompisar har vant sig med hatet man får runt dig ”
” Du vänjer dig ganska snart ”
” Jag hoppas det ” sa jag och han skrattade.
” Slappna av lite ” sa han och la en arm runt mina axlar.
” Lite svårt när man fortfarande kan höra dom prata skit ”
” Ta ut det på planen sen istället ”
” Han kommer fan halta av planen ” sa jag och han skrattade.
” Kom här ” sa han och drog med mig bort mot maten.

*
Vi satt återigen i omklädningsrummet och drog på oss våra hockeykläder.
Vi hade redan spelat en match som vi vunnit med 3-1.
Jag drog på mig mina handskar innan vi gick ut till isen för att värma upp till match. Vi ställde oss i fyra led för att passa och åka igång lite.
VI gjorde det tills Stefan kom ut på isen och vi alla samlades runt honom.
” Okej fokus nu grabbar. Det här är våran andra match och bara för att vi vann föra får ni inte tappa fokus på den här. Så för att komma igång kör vi lite snabbt ruscher med puck ” sa han och vi ställde oss på en lång rad.



Han bussvisslade en gång och vi alla började röra oss framåt. Han blåste igen och vi började istället åka baklänges.
Domaren åkte ut på isen och vi passade alla puckar till avbytarna som kunde ta av dom från planen. Jag åkte fram till mitt cirkeln för att teka och gick ner i en lägre position för att komma närmre isen. Killen som skulle teka från det andra laget ställde sig framför mig och jag såg att det var killen från matsalen.
” Så vart är den andra tjejen, Jag kan bara se Bieber på läktaren. Är den andra för rädd för att komma och sitter i något hörn någonstans och gråter ”
” JAg tror att hon är på ett litet annorlunda ställe än du tror ” sa jag och han kollade chokat på mig.
Domaren släppte ner pucken och jag blinkade snabbt med ena ögat mot honom innan jag drog bak pucken till Kristian bakom mig som tog imot pucken och satte snabbt igång ett spel.
Jag åkte förbi killen framför mig då han fortfarande stog lite chokat och kollade på mig. 

 







Kommentarer
Postat av: Linn

Hahahahahahahahah, suck it! ;)

Meeeeeer, Emelie. I Love It!

2012-04-12 @ 14:31:35
URL: http://juustanordinarygiirl.blogg.se/
Postat av: Johanna

gryyyyyyymt :D

2012-04-12 @ 15:40:17
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Ebba

OMG!! Meeeer !! Jag vill veta vad som händer :D

2012-04-12 @ 15:55:18
URL: http://belibersmile.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahaha awesome!

meeeer det var jättebra! :D

2012-04-12 @ 20:41:56
Postat av: Felicia

Seriöst, började AHS-garva när jag läste, speciellt det sista! LMAO! LOVE IT, LOVE U!

PUSS BEBIIIIIIIS <3

2012-04-13 @ 19:01:08
URL: http://storiesbyyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback