Just twitter Kapitel 4

" Så hur ska du ha det da " frågade jag.
"Jean ge henne bara pengarna " sa han och kollade på en liten man stog i mitten av hans crew.
Han kastade en kuvert på marken vid våra fötter.
" Jag vill räkna dom innan du släpper honom " sa jag och John nickade.
" Släpp honom John " sa jag och han ställde sig upp och borstade bort gruset från sina byxor.
" Trevligt att göra affärer med er " sa jag snabbt innan jag vände mig mot mitt crew och delade upp pengarna.







" Hur kommer det sig att du alltid hamnar i bråk med alla " sa Melli.
" För jag tänker inte förlora våra pengar för att dom vi möter är dåliga förlorare " sa jag.
" Men tänk om det nån gång går fel " frågade hon.
" Då går det fel, men idag behövde jag verkligen pengarna " sa jag.
" Varför är idag så mycket viktigare än alla andra gånger " fågade hon.
" Jag behöver ju pengarna så att ajg kan köpa en iphone, det vet du " sa jag.
" Det har du gjort länge nu " konstanterade hon.
" Ja men nu visste jag att om vi vann nu så skulle jag få den " sa jag.
" Nej det är något du inte säger till mig " sa hon.
" Om du lovar att inte flippa så kommer jag att berätta " sa jag.
" Berätta vad " frågade hon.
" Lova bara " sa jag.
" Okej jag lovar men vad är det " frågade hon.
" Du vet att ju att jag och Jutin har skickat lite meddelande till varandra " sa jag.
" Aa " sa hon och hela hon brast upp i ett leende.
" Han har typ frågat efter mitt numer och om jag " var allt jag han säga innan Melli avbröt mig.
" Han har frågat ut dig på dejt eller hur " frågade hon.
Jag kollade på henne och började skratta, hon kollade frågande på mig.
" Nej han har inte frågat mig på dejt, han har ju Selena " sa jag och slutade skratta.
" Men vad är det da " frågade hon.
" Jag sa till honom att jag skulle skaffa ny mobil och då nytt numer så jag skulle skicka det 
imorgon då jag köpt min iphone " sa jag.
" Aha var det bara det " sa hon.
" Okej jag sa just att jag kommer att få din största idols numer och du bara var det bara det " sa jag.
" Nej asså jag är ju jätte glad för att du fått hans numer men jag hade typ 
hoppats att du skulle fått något av honom som gjorde att jag kunde träffa honom " sa hon.
Jag skakade lite lätt på huvudet och skrattade lite innan jag tog tag i Mellis arm och vi gick not bussen.
" Jag kan fråga honom fall han har en stund över för att träffa dig " sa jag.
" Kan du det, det skulle vara den bästa present du någonsin kan ge mig " sa hon och omfamnade mig.
" Men ha inte för höga förhoppningar, det är väll inte så att han helt magiskt kommer
att komma till LA snart " sa jag.
Melli små log mot mig och jag blev lite fundersam.
" Varför kollar du på mig så där " frågade jag.
" Han kommer hit på fredag och har konsert på söndag " sa hon .
" Är du seriös " frågade jag och små log lite när en ide poppade upp i mitt huvud.

Justins perspektiv

När jag kom in i huset slängde jag igen dörren och sprang upp på mitt rum där jag slängde mig på sängen.
Hur kunde detta hända, senast som igår var vi lyckliga och log eller det var i alla fall vad jag trodde.
Jag hörde hur någon knackade på dörren men jag orkade inte prata med någon nu.
" Justin släpp in mig så att vi kan prata om det här " hörde jag min mamma roppa.
" Bara lått mig vara " sa jag och kände hur mina ögon fylldes av tårar än en gång.
När jag hade legat i mitt rum och bara kollat upp i taket en timme så bestämde
jag mig för att åka till gymmet.
Jag åkte alltid ditt när jag behövde ta ut min ilska på något. 
Jag packade snabbt ihop mina saker i en väska och sprang ner för trappan och ut till min bil.
Jag hörde hur alla i mitt crew började roppa efter mig när jag sprang förbi vardags rummet.
När jag kom ut till min bil så såg jag att Kenny redan satt i bilen jag suckade och satte mig framför ratten.
" Hur visste du att jag skulle åka någonstans " frågade jag Kenny 
" Du jag känner dig bättre än någon där inne och jag vet att du alltid åker till gymmet när du är arg " sa han.
Jag kände att mina ögon började svida och la händerna för ansiktet.
" Snälla stoppa mig inte, jag behöver verkligen komma bort " sa jag och kollade upp på Kenny.
" Jag tänker inte stoppa dig bara se till så att du inte gör dig illa " sa han.
Jag skakade lite på huvudet och torkade mig lite i ögonen. Kenny var verkligen
som en bror till mig, jag vet inte vad jag skulle göra utan honom.
Jag startade motorn och körde iväg mot gymmet.
När vi kom fram till gymmet så var det tomt vilket var väldigt skönt för jag visste att 
jag kunde bryta ihop när som helst och jag orkade verkligen inte med allt skrik idag.
Vi parkarede bilen på baksidan så att det var lättare att smitta in.
Jag byte snabbt om innan jag gick ut till själva gymmet.
Efter som jag ville ta ut min ilska på något så var jag för det mesta vid boxningssäckarna.
När jag hade ståt och slåt på den i nästan en timme non stop bröt jag ihop igen.
Jag slog en sista gång på säcken innan jag föll ihop med ryggen mot väggen.
Kenny la händerna på mina axlar och jag vände mitt ansikte upp mot honom.
" Vill du prata om det " frågade han.
" Jag fattar bara inte varför hon gjorde det " sa jag.
" Jag vet inte varför hon gjorde det men du kan inte låta henne förstöra dig " sa han.
" Jag behöver nog bara lite tid " sa jag.
" Vill du att vi ska ställa in konserterna den här veckan " frågade han.
" Nej jag kan inte svika mina fans " sa jag.
" Jag vet att du älskar dina fans men det här är ett tillfäll du ska tänka på dig själv Justin " sa Kenny.
" Jag vill inte ställa in det " sa jag
" För din egen skull eller för dina fans skull " frågade han.
" Jag kommer behöva något annat att tänka på " sa jag.
" Okej " sa han och ställde sig upp.
Jag ställde mig upp och gick bort till omklädnings rummet som fort farande var tomt.
Den här gången tog jag bara en snabb dusch för jag ville inte stanna längre än nödvändigt.
När jag kom ut ur omlädnings rummet så hörde jag tjejer som började skrika och jag vände huvudet ditt.
Där stog ungefär 300 tjejer tryckta mot fönstret. Jag vände mig snabbt om och sprang mot bilen.
Kenny satt vid ratten så jag kunde bara hoppa in i bilen. Kenny körde snabbt iväg
och vi fick tutta nästan tjugo gånger innan dom lät oss köra förbi.
Jag pustade lättat ut när dom var borta och jag tog upp mobilen och gick in på twitter.
När jag kom in såg jag att mitt @ lös men jag orkade verkligen inte gå egenom dom så
jag gick snabbt in på meddelande och men jag hade inte fått något meddelande.
Jag blev lite besviken men jag gick sedan in på @Delian och såg att hon vart och dansat.
När jag såg det slog tanken mig att jag knappt visste något om henne.
Bara det som hon skrivit på sin bio.
Jag ville skicka iväg ett meddelande till henne men jasg tänkte vänta tills jag fåt hennes numer,
För jag visste att Scooter alltid läste mina meddelande och jag ville verkligen ha ett enda
samtal med en person utan att alla viste om det.

Delians perspektiv

När vi kom hem så var det väldigt sent och det var bara att ta en snabb dusch för att få lite
sömn innan vi skulle upp till skolan imorgon.
Jag satte min mobil på laddning för sista gången och jag log.
Imorgon skulle jag både få en ny mobil plus att jag skulle få Justins numer.
Och med ett leende på läpparna somnade jag in.
Jag vaknade upp dagen efter av att min mobils alarm började pipa.
Jag satte mig upp och såg att Melli fortfarande log och sov.
Jag tog ett språng och slängde mig på henne och kitlade henne under fötterna där hon var som kitligast.
Hon sprattlade till och skrek högt så att jag blev tvungen att hålla för öronen.
När hon tystnade kollade jag ner på henne och hon kollade lite surt upp på mig.
Jag skrattade åt hennes ansikts uttryck och hon slog till mig på armen.
Jag reste mig upp och dansade bort till garderoben.
" Du är ju på bra humör idag " hörde jag Melli säga till mig och jag vände mig med ett leende mot henne.
" Vad är det inte att vara glad för " sa jag och gav henne en menande blick för hon visste vad jag menade.
Hon skrattade åt mig och reste sig upp.
" Så vad ska lilla du ha på dig idag " sa hon och gick bort till sin egen garderob.
" Det blir nog min vita t-shirt med rolling stone tryck på och några shorts " sa jag. 
" Okej då vet jag " sa hon.
" Varför undrar du " frågade jag och vände  mig mot henne.
" För jag kunde inte välja mellan mina short och jeans " sa hon.
" Och vad blir det da " frågade jag.
" Mina blommiga shorts tillsammans med en stor svart t-shirt " sa hon.
Jag vände mig mot min garderob igen och betämde mig för att ta mina jeans shorts med ett rut mönster längst ner.
Jag gick in i badrummet och drog på mig lite smink. Jag kamade snabbt igenom mitt
långa mörka hår och lät det hänga rakt ner över mina axlar.
Vi åt en snabb frukost innan jag snabbt räknade igenom mina pengar och stoppade ner dom i plånboken.
Idag behövde vi inte skynda till bussen så vi kunde gå och små strossa lite.
När vi kom fram buss stationen så kände jag hur mobilen vibrerade i fickan.
Jag tog upp mobilen och såg att jag fått ett meddelande på twitter. Jag öppnade det och såg att det var från Justin.
< Glöm inte bort att skicka ditt numer sen :P > hade han skrivit.
< Litar du inte på mig :( > skrev jag.
< Jo men tänkte bara att du hade lite annat i huvet ;) > skrev han.
" Hallå vi måste gå på nu, och om det är Justin så snälla hälsa " hörde jag Melli säga.
" Ja det är Justin och ja jag kan hälsa till honom från dig " sa jag och tröck mitt SL kort mitt sensorn.
Det pep till och jag följde efter Melli bak i bussen. Vi satte oss längst bak och jag kollade ner på mobilen igen.
< Haha vad omtänksamt av dig :) förresten min kompis hälsar :) > skrev jag.
< Du får hälsa tillbaka då :) och vi skriver väll sen? :) > skrev han.
< Det kan vi göra :) > skrev jag.
" Så vad skrev han tillbaka da, för du hälsade väll från mig " frågade Melli.
" Ja jag hälsade och han hälsar tillbaka " sa jag och Melli sprack upp i ett leende.
" Jag kan inte fatta att Justin Biber har hälsat till mig, Hhar du hört dom orden Justin Bieber " sa hon ¨
" Du är galen " sa jag mellan skratten.

Skoldagen gichk fort förbi och jag nästan sprang till mitt skåp när skol klockan ringde.
När jag kom till mitt skåp så stog Fredrik lutande mot vägen vid mitt skåp.
Han kollade ner på mobilen och såg inte att jag kom gående.
Jag smög fram och när jag bara stod någon centimeter från hans ansikte så roppade jag hans namn.
Han hoppade till och jag gick bak ett steg för att han inte skulle slå till mig när han hoppade till.
Han vände sig mot mig och jag log triumferande mot honom.
" Din lilla " sa han innan han kom fram och kramade mig. Jag tröck mig närmre
honom innan jag vände mig om och satte på mig mina kläder.
" Ska vi åka " frågade jag.
" Mot tele 2 " sa han.
Jag skrattade och började gå  mot bussen. Fredrik sprang ikap mig och la armen runt min axel.
När vi kom fram till affären så var det ingen kö så vi kunde gå direkt fram till kassan.
" Så vad kan jag hjälpa dig med " frågade en liten kortväxt kvinna som satt bakom kassan.
" Jag skulle vilja köpa en röd iphone med abodemang " sa jag glatt.
" Vilket abodemang vill du teckna och vill du behålla ditt numer eller skaffa nytt " frågade hon.
" Jag vill teckna tele kompis surf med ett nytt numer " sa jag.
" Okej då får du seja fyra siffror du vill att ditt numer ska sluta på
så kan vi se fall det finns " sa hon och kollade ner på datorn.
" Eh 14, 11 " sa jag.
" Låt mig se, okej här ha vi ett numer som slutar på 1411 " sa hon och log mot mig.
" Vad bra " sa jag.
" Är det något annat " frågade hon.
" Eh nej " sa jag och tänkte efter.
" Okej då ska du ha en röd iphone med kompis surf och ett nytt numer " sa hon.
" Japp " sa jag och log för mig själv. Äntligen skulle jag få en bra mobil.
" Okej det blir totalt 6549 " sa hon och kollade lite snet på mig.
" Okej vänta " sa jag samtidigt som jag började räkna mina pengar.
" Det här blev nog rätt " sa jag och räkte pengara mot henne.
" Japp det täcker allt " sa hon och gick in i lagret för att hämta mina saker.
När hon kom ut med kartongerna blev mitt leende änu störe.
Den första tanken som slog mig var.
Nu skulle jag kunna samtala med Justin lättare.






Okej här kommer kapitel 4.
Hoppas ni gillar det. Snälla kommentera vill veta vad ni tycker :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback